Autismin kirjolla oleva mies: miten käyttäydyt rakastuneena?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Turhaan elättelet toivoa, se että et ole varma siitä mitä hän tuntee, ei johdu siitä, että hän on autisti, vaan siitä, että hän ei ole sinuun rakastunut. Ei millään pahalla siis.
T: Asperger
Kysyinkin, että miten tuossa tilanteessa käyttäydytään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaan elättelet toivoa, se että et ole varma siitä mitä hän tuntee, ei johdu siitä, että hän on autisti, vaan siitä, että hän ei ole sinuun rakastunut. Ei millään pahalla siis.
En minä tiedä!!!!!
H U O R A
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään se johdu autismista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole linkkiä tullut noihin älyttömiin väitteisiin.
Yhdellä kolmesta tai 1/2 autistista ÄO alle 70
https://www.kaypahoito.fi/nix03166
Jos 33 % ryhmästä on ÄO:n alle 70, niin ryhmän keskimääräinen ÄO olisi noin 76 (olettaen normaalijakauma ja samanlainen keskihajonta kuin väestöllä).Sekä autismissa että ADHD:ssa on se piirre, että moni älykäs ei saa koskaan diagnoosia, koska osaa maskata ja kompensoida.
Paitsi halutessaan kyllä saa.
Niinpä, mutta kaikki eivät halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autismikirjon häiriöön (autism spectrum disorder, ASD) liittyy suurentunut älyllisen kehitysvammaisuuden todennäköisyys. Tällä hetkellä noin 33 %:lla ASD-henkilöistä arvioidaan olevan myös kehitysvamma.
Yhdellä kolmesta autistista ÄO alle 70
Jos 33 % ryhmästä on ÄO:n alle 70, niin ryhmän keskimääräinen ÄO olisi noin 76 (olettaen normaalijakauma ja samanlainen keskihajonta kuin väestöllä).
###
Aiemmin kehitysvammaisten osuudeksi autisteista tosin on arvioitu jopa 45-70 % (ÄO alle 70)
Mitä tuo liittyy kysymykseen?
Minun kehitysvammaisella serkulla on silmälasit eikä kukaan silti pidä silmälaseja kehitysvammaisuuden oireena.
Liittyy siten, että autistti ovat yleensä ke-hi-tys-vam-mai-sia
Autismi on aivosairaus ja se aiheuttaa
Jonkinlainen aivosairaus taitaa sinullakin olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole linkkiä tullut noihin älyttömiin väitteisiin.
Yhdellä kolmesta tai 1/2 autistista ÄO alle 70
Jos 33 % ryhmästä on ÄO:n alle 70, niin ryhmän keskimääräinen ÄO olisi noin 76 (olettaen normaalijakauma ja samanlainen keskihajonta kuin väestöllä).Sekä autismissa että ADHD:ssa on se piirre, että moni älykäs ei saa koskaan diagnoosia, koska osaa maskata ja kompensoida.
Paitsi halutessaan kyllä saa.
Siis jos sitä kokee tarvitsevansa. Maskaaminen ja kompensointi on lopulta uuvuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse kyllä näytän sen jos olen rakastunut. Jos olen yhtään epävarma, niin otan takapakkia ja vetäydyn. Olen omissa oloissani. Ahdistun. Olen ihan väsynyt ja voimaton.
Veikkaan, että sulla on AP:n tilanteesta vielä häntäkin vähemmän tietoa. Ei millään pahalla.
Ap, oletko sinä autisti? Syö rahkas prkl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse kyllä näytän sen jos olen rakastunut. Jos olen yhtään epävarma, niin otan takapakkia ja vetäydyn. Olen omissa oloissani. Ahdistun. Olen ihan väsynyt ja voimaton.
Miten näytät sen? En oikeasti tiedä, että milloin mies pitää mua vaan pantavana kaverina ja milloin on kyse syvemmästä.
Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko sinä autisti? Syö rahkas prkl.
En tiedä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten näytät sen? En oikeasti tiedä, että milloin mies pitää mua vaan pantavana kaverina ja milloin on kyse syvemmästä.
Rakastunut tosi harvoin, minulla on niin tarkka, tietynlainen maku. Sitten jos tapaan sellaisen, niin hullaannun päätä pahkaa. Näytän ja sanon sen. Siitä ei voi erehtyä. Saatan mennä siinä ylikin, kun jumaloin ja rakastan liikaa. Tätä siis tapahtuu hyvin harvoin.
Tälle ketjulle tuli todella paljon spin offeja 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastunut tosi harvoin, minulla on niin tarkka, tietynlainen maku. Sitten jos tapaan sellaisen, niin hullaannun päätä pahkaa. Näytän ja sanon sen. Siitä ei voi erehtyä. Saatan mennä siinä ylikin, kun jumaloin ja rakastan liikaa. Tätä siis tapahtuu hyvin harvoin.
No miten käyttäytyisit ainoastaan ns. pantavaa naista kohtaan?
Vaikuttaa siltä, että täällä moni sellainen keskustelee, joka ei ole ollut tekemisissä autistien kanssa. Menkääpä autistiluokalle katsomaan kuinka älykkäitä he ovat. Heidät kädestä pitäen talutetaan, koska ovat vaikeasti kehitysvammaisia. Eivät koskaan kykene itsenäiseen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, että täällä moni sellainen keskustelee, joka ei ole ollut tekemisissä autistien kanssa. Menkääpä autistiluokalle katsomaan kuinka älykkäitä he ovat. Heidät kädestä pitäen talutetaan, koska ovat vaikeasti kehitysvammaisia. Eivät koskaan kykene itsenäiseen elämään.
Joo, kehitysvammaisellakin voi olla autismin kirjon häiriö, mutta kyseessä on tosiaan kirjo, eli siihen mahtuu monenlaista porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autismikirjon häiriöön (autism spectrum disorder, ASD) liittyy suurentunut älyllisen kehitysvammaisuuden todennäköisyys. Tällä hetkellä noin 33 %:lla ASD-henkilöistä arvioidaan olevan myös kehitysvamma.
Yhdellä kolmesta autistista ÄO alle 70
Jos 33 % ryhmästä on ÄO:n alle 70, niin ryhmän keskimääräinen ÄO olisi noin 76 (olettaen normaalijakauma ja samanlainen keskihajonta kuin väestöllä).
###
Aiemmin kehitysvammaisten osuudeksi autisteista tosin on arvioitu jopa 45-70 % (ÄO alle 70)
Mitä tuo liittyy kysymykseen?
Minun kehitysvammaisella serkulla on silmälasit eikä kukaan silti pidä silmälaseja kehitysvammaisuuden oireena.
Liittyy siten, että autistti ovat yleensä ke-hi-tys-vam-mai-sia
Autismi on aivosairaus ja se aiheuttaa
Diagnosoiduista autisteista 33% on kehitysvammaisia.
Diagnosoiduista autisteista 67% ei ole kehitysvammaisia.
Autismidiagnoosin voi saada, jos autistiset ominaisuudet haittaavat elämää. Tästä syystä jokseenkin kaikki kehitysvammaiset autistit saavat diagnoosin jo lapsena.
Korkean älykkyyden autistit eivät aina edes hakeudu tutkimuksiin, koska eivät pidä diagnoosia tarpeellisena. Ja vaikka hakeutuisikin, ei aina voida osoittaa autismin aiheuttavan sellaista haittaa, joka ylittäisi diagnoosikynnyksen.
Vierailija kirjoitti:
Korkean älykkyyden autistit eivät opiskele autistiluokalla, vaan normaalissa opetusryhmässä. He suorittavat lukion, usein huippuarvosanoilla, ja jatkavat opintojaan yliopistoissa ja korkeakouluissa. Väittelevät tohtoreiksi jne.
Kamalaa🤢