Autismin kirjolla oleva mies: miten käyttäydyt rakastuneena?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autismikirjon häiriöön (autism spectrum disorder, ASD) liittyy suurentunut älyllisen kehitysvammaisuuden todennäköisyys. Tällä hetkellä noin 33 %:lla ASD-henkilöistä arvioidaan olevan myös kehitysvamma.
Yhdellä kolmesta autistista ÄO alle 70
https://www.kaypahoito.fi/nix03166
Jos 33 % ryhmästä on ÄO:n alle 70, niin ryhmän keskimääräinen ÄO olisi noin 76 (olettaen normaalijakauma ja samanlainen keskihajonta kuin väestöllä).
###
Aiemmin kehitysvammaisten osuudeksi autisteista tosin on arvioitu jopa 45-70 % (ÄO alle 70)
Mitä tuo liittyy kysymykseen?
Minun kehitysvammaisella serkulla on silmälasit eikä kukaan silti pidä silmälaseja kehitysvammaisuuden oireena.
Liittyy siten, että autistti ovat yleensä ke-hi-tys-vam-mai-sia
Autismi on aivosairaus ja se aiheuttaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autistin ei haluta lisääntyvän
Ei niin
Autistit ja ADHD-henkilöt eivät saa luovuttaa sukusoluja
Esteitä luovutukselle:
Diagnosoidut neuropsykiatriset häiriöt itsellä (tai tietyiltä osin lähiomaisilla). ****
**** Esimerkiksi ADHD, autismi tai muut tarkkaavaisuushäiriöt itsellä tai lähisukulaisilla.
https://ovumia.fi/munasolujen-luovutus/munasolujen-luovutus-esteet/
Aika kamalaa. Vähän sama kuin jos seulottaisiin homot pois. No, näinhän se oli ennen. Ehkä asiat muuttuvat tulevaisuudessa ja ainakin lievä autismi ja ADHD nähdään moninaisuutena eikä häiriönä.
Vierailija kirjoitti:
Olen naimisissa Aspergeria "sairastavan" miehen kanssa. Hän kirjoittelee haaveilevia rakkausrunoja. Hän kertoo haaveilevansa siitä, että saa taas pitää minua sylissä ja kun tulen töistä hän koppaakin minut syliinsä ja suutelee hellästi. Hän on kyllä joissakin asioissa hyvin ehdoton, mutta olen päättänyt joustaa niissä asioissa, koska kyse on siitä, että hän ihan ehdottomasti haluaa hoitaa kaiken siivouksen ja ruoanlaiton. Sehän minulle sopii oikein hyvin. N48, naimisissa
ja laittaa anaaliin
Muna on pystyssä ja hakkaan sitä hulluna samalla kun vakuutan ikuista rakkauttani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autismikirjon häiriöön (autism spectrum disorder, ASD) liittyy suurentunut älyllisen kehitysvammaisuuden todennäköisyys. Tällä hetkellä noin 33 %:lla ASD-henkilöistä arvioidaan olevan myös kehitysvamma.
Jos 33 % ryhmästä on ÄO:n alle 70, niin ryhmän keskimääräinen ÄO olisi noin 76 (olettaen normaalijakauma ja samanlainen keskihajonta kuin väestöllä).
###
Aiemmin kehitysvammaisten osuudeksi autisteista tosin on arvioitu jopa 45-70 % (ÄO alle 70)
Minun kehitysvammaisella serkulla on silmälasit eikä kukaan silti pidä silmälaseja kehitysvammaisuuden oireena.
Sairauksista paranee. Autismi ei lähde millään.
Ja maailman useissa autismikirjolaisissa on useita joilla ei ole kehitysvammaa joten ylristyksesi ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
###
Autistien keskimääräinen äo nousee koko ajan, kun normaaliälyisiä ja älykkäitä autisteja, jotka kykenevät kompensoimaan ja maskaamaan autistisia piirteitään, diagnosoidaan aiempaa enemmän. On myös hyvä huomata, että asperger, johon kuului määritelmällisesti vähintään normaali älykkyys, on nykyään osa autismin kirjoa.
Olisi ehkä hyvä jos ei olisi. Tässäkin keskustelussa ihmisillä menee asiat sekaisin.
Juoksen rakkauteni kohteen perässä alasti muna pystyssä. Välillä poliisi vie minut, mutta huudan että palaan takaisin, koska rakkauteni ei sammu koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tätä vihaa, jota netissä on autisteja kohtaan. Mitä pahaa me olemme tehneet yleisesti ottaen? Minulla on itselleni yliopistotutkinto ja olen pärjännyt työelämässä hyvin, vaikka olenkin kirjolla. Olen tuo M50.
Niinpä, minäkin ihmettelen. Moni kirjolla oleva on tosiaan keskimääräistä älykkäämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
###
Sairauksista paranee. Autismi ei lähde millään.
Ja maailman useissa autismikirjolaisissa on useita joilla ei ole kehitysvammaa joten ylristyksesi ei toimi.
Pääosin heidän ÄO on hyvin matala alle 70 ja
keskiarvo ÄO 76
Autisteilla
Vierailija kirjoitti:
Autismi on vakava aivosairaus
Sinulla on varmaan vakava aivosairaus mutta ei autismia. Se saa sinut puhumaan paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tätä vihaa, jota netissä on autisteja kohtaan. Mitä pahaa me olemme tehneet yleisesti ottaen? Minulla on itselleni yliopistotutkinto ja olen pärjännyt työelämässä hyvin, vaikka olenkin kirjolla. Olen tuo M50.
Niinpä, minäkin ihmettelen. Moni kirjolla oleva on tosiaan keskimääräistä älykkäämpi.
Tämä ei ole totta
Autistin ÄO on luultavasti alle normaalin
Varoitus! Sarjamurhaajilla on tutkimusten mukaan poiekkeuksetta autismia.
Vierailija kirjoitti:
Ja miehiä. Varokaa miehiä.
Miksi ette voi hyväksyä, että autistien ÄO on usein alle 76.
Ei ÄO ole ihmisarvo
Kaikki ei vaan ole älykkäitä
Se on ok
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette voi hyväksyä, että autistien ÄO on usein alle 76.
Ei ÄO ole ihmisarvo
Kaikki ei vaan ole älykkäitä
Se on ok
Niin 🙏🏼
Vierailija kirjoitti:
Linkki, kiitos!
Täällä nyt päivystää joku autismivihaaja haittaamassa asiallista keskustelua. No nolaa ja häpäisee siinä ainoastaan itsensä. Näyttää että puuttuu suvaitsevaisuutta, viisautta ja hyviä tapoja.
Vierailija kirjoitti:
Täällä joku aina lyttää autistit. Mun lapsella asperger, on yksi fiksuimmista ihmisistä ketä tiedän vaikka on vasta lapsi plus todella kiltti ja oikeudentuntonen. Itsellä piirteitä ja taatusti ADHD, en aio hakea diagnooai mutta melko selkeetä.
Olen asiantuntijatyössä ja pärjännyt hyvin.
Autismia on niin eri tasoa. Jotkut on kuplassa toiset ei niinkään.
Puhun nykyään itse ihan avoimesti siitä että itellä autismikirjon piirteitä, jotka on hankaloittanut ihmissuhteita ja ihmisten kanssa normaalia jutustelua. Asiakkaiden kanssa osaan toimia viimisen päälle kun tiedän mitä teen.
KUKAAN ei uskois että olen adhd ja vähän kirjollakin, en näytä siltä yhtään ulkoisesti ja olen iloinen jne.
Niinpä. Moni ystävistäni saisi luultavasti diagnoosin, ja taidan olla rakastunut yhteen.
AP