Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kaupassa töissä, enkä todellakaan anna lapsille mitään erityishuomiota.🤗

Vierailija
27.05.2026 |

Nyt joku valitti jossain kirjoituksessa, kun myyjät eivät huomioi hänen lastaan. Minä keskityn piippaamaan ne ostokset ja asioin kohteliaasti ja ystävällisesti maksajan kanssa. En tällä paskapalkalla ala vielä lepertelemään ja ihmettelemään mitään uniikkeja lumihiutaleita.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijaa? Mä taas huomioin nimenomaan lapset. Ne on ihania! Mun silmissäni kaikki lapset on arvokkaita ja suloisia, niiden jutut mahtavia ja todellakin noteeraan heidät kun tulevat kauppaan asiakkaiksi.

T. Kauppias maalta

Maksa sinä kauppias myyjille vähän parempaa palkkaa, niin ehkä heillä riittää mielenkiinto. Vähän tyhmää verrata kauppiasta ja rivimyyjää.🙄

Mä taas en ole kaupassa töissä, mutta minä ainakin olen ystävällinen ihmisille siksi, että se on perusluonteeni, en siksi, että saisin siitä rahallista korvausta.

Vierailija
42/59 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisiköhän meidän alkaa sitten käyttää pelkästään automaattikassoja, eli itsepalvelukassoja lastemme kanssa. Olen tähän asti käyttänyt myös kassoja, joissa on myyjä kun olen halunnut kannattaa kaupan kassoja ja että heilläkin on töitä, pelkästään hyvää heistä ajattelen. Mutta nyt  kun luin tuon kirjoituksen, että kaupan kassat pitävätkin lapsiani uniikkeina lumihiutaleina (tarkoitit loukata ja käyttää haukkumasanana), niin taidan alkaa käyttää pääsääntöisesti itsepalvelukassoja sitten. Tarvitaanko kassamyyjiä mihinkään tulevaisuudessa hmm..pohdituttaa. Tosin tässä kaupungissa jossa asun on niin lapsiystävällisiä kassoja, että vaikea uskoa heidän ajattevan noin ilkeästi kuin aloittelija, ehkä muutamia sellaisia joukosta löytyy. Olisi kiva kysyä  mitä ajattelette lapsistani, alanko käyttää itsepalvelukassoja vain. 

Muistathan siinä itsepalvelukassalla, että minä - asiakas viereisellä kassalla - en ole velvoitettu keskustelemaan lapsesi kanssa enkä minä aio hymyillä hänelle, vaikka ipana miten tulee vierelle selittämään, että "me ostettiin banaaneja, mitä sä ostit". Minulla ei ole velvollisuutta mitenkään perustella sitä, että skannailen suklaakeksejä, karkkia ja perunalastuja, joita lapsesi selkeästi haluaisi, mutta sinä olet sanonut, että niitä ei osteta enkä minä anna koskea niihin, jotka ovat omassa kärryssäni. Ei, en kerro, kenelle ne vien tai onko meillä synttärit, olen tylysti hiljaa.

Voit sitten olla vihainen asiakkaille, jotka eivät tee lapsesi päivästä parempaa.

PS. olen 170 cm ja painan 53 kg eli läski palstamamma!

Tämä! Ärsyttää suunnattomasti kun joku pentu tulee siihen horiseen vaikka vanhana joutuu itse keskittymään. Eikä nykyajan vanhemmat todellakaan kasvata lapsiaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teen samoin, tosin en välttämättä lapsen iästä riippumatta puhu kuin "aikuiselle" mut asiallisesti sanon hinnan, loppusumman, kiitän ja hymyilen

Vierailija
44/59 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan ok. Et ole heidän lapsenvahtinsa etkä viihdyttäjänsä. 

Eihän siitä ole saatana kysymyskään.

No perkele, maksa se lelu tai painu vttuun siitä nulikka.

:D

Vierailija
45/59 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielensäpahoittajat saisi tehä itsarin

Vierailija
46/59 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on junttien maa. Ei hymyillä, ei kysytä kuulumisia. Ilmankos kaikilla on paha olla. 

Vierailija
47/59 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistavat vitt... kassa tädin tulevat teininä asioimaan porukalla jossain vaiheessa pomona. mene teurastamolle putsaamaan suolia jos et asiakas palveluun sovellu. lapset nykyisiä ja tulevia asikkaita. toivottavasti olet tämän kirjoituksesi lähettänyt myös pomollesi. meidän kaupasta lähtisit heti.

Vierailija
48/59 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on junttien maa. Ei hymyillä, ei kysytä kuulumisia. Ilmankos kaikilla on paha olla. 

Kun ei kuulu mitään muuta kuin huonoa niin se kuulumisten kysely vtuttaa.

Vierailija
49/59 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

muistavat vitt... kassa tädin tulevat teininä asioimaan porukalla jossain vaiheessa pomona. mene teurastamolle putsaamaan suolia jos et asiakas palveluun sovellu. lapset nykyisiä ja tulevia asikkaita. toivottavasti olet tämän kirjoituksesi lähettänyt myös pomollesi. meidän kaupasta lähtisit heti.

tulevia siakkaita...

Vierailija
50/59 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et siis katso kassalla asioivaa lasta silmiin, et tervehdi etkä kiitä? Vaikka hän olisi maksava asiakas? Painu helvettiin.

Lapsia tervehditään myös kassalla, silloin kun ovat maksavia asiakkaita, mutta ei muuten erityisemmin pidä myyjien alkaa lapsia huomioimaan 

Vierailija
51/59 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et siis katso kassalla asioivaa lasta silmiin, et tervehdi etkä kiitä? Vaikka hän olisi maksava asiakas? Painu helvettiin.

Et siis ymmärtänyt lukemaasi.

Vierailija
52/59 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odota mitään erityishuomiota taaperolle, se on vaan sellainen kiva lisä ja lapsi viihtyy paremmin odotellessa kun tulee huomatuksi. Kun sen vanhemman on pakko keskittyä ostosten pakkaamiseen ja maksamiseen.

Mutta jos ei tule luonnostaan kassatyöntekijältä niin se on ihan ok olla huomioimatta lasta, vanhempihan siinä se maksava asiakas on.

Vierailija
53/59 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap keskonen? En vanhempana toivo lapselle mitään erityishuomiota kaupan kassalta. Riittää asiallinen ja normaali, ystävällinen käytös asiakkaan iästä riippumatta.

Ja mitäs vikaa meissä keskosissa on?

Itse olen keskosena syntynyt ja ihan normaali, yliopistossa opiskeleva ihminen.

Keskosuuteen ei taida kuulua toisten lasten haukkuminen lumihiutaleeksi eikä sivistyneeseen yliopisto kieleen. Lapset käyttää sanaa lumihiutale kun joku toinen saa huomiota. 

Vierailija
54/59 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap: n kaltaisten tylyjen myyjien takia Suomen maine ulkomaalaisten silmissä on karu. Moni italialainen on ihmetellyt juuri tuota piirrettä, ettei hymyillä asiakkaille(vaikka olisivat lapsia) eikä katsota silmiin eikä tervehditä. Juntit ne jäävätkin kauppa-apulaisen tasolle kun ei kapasiteetti riitä pidemmälle.

Kuten sanoin, olen kohtelias ja ystävällinen sille asiakkaalle, jonka kanssa asioin.

Niin se lapsikin siinä kassajonossa on saattanut laittaa tavaroita ostoskärryyn, joten kyllä hänkin sun asiakas on.

Vierailija
55/59 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia tervehditään myös kassalla, silloin kun ovat maksavia asiakkaita, mutta ei muuten erityisemmin pidä myyjien alkaa lapsia huomioimaan 

Suomalaiset on niin onnettomia ja lapsi/äiti vihamielisiä että ei millään haluaisi huomioida lapsia. Toki ei lapsia tarvikkaan mitenkään isolla tavalla huomioida. Lapset kuitenkin vasta opettelevat kaupassa käyntiä ja sitä miten kaupassa tulee käyttäytyä. Vanhempien tehtävä on tietysti opettaa miten kaupassa käyttäydytään, maksamaan ostokset jne, olemaan varastamatta ja näpistelemättä. Jos haluaa opettaa lapsensa käyttäytymään kaupassa hyvin niin lapsen joutuu ottamaan kauppaan mukaan ja opettamaan lapsi siihen. Ei lapsi opi jos lapsi ei voi tulla koskaan kauppaan mukaan kun siellä joku kaupan kassa kokee sen raskaaksi, että kaupassa käy lapsiakin. Mutta se vaan kertoo ap:n omasta asenneviasta jos hän kutsuu toisten lapsia uniikeiksi lumihiutaleiksi. Kyseessä on ehkä jokin apn itsetunnon haava ja se tuollain kääntyy lapsivihamielisyydeksi. Ehkä ap:ta on kutsuttu lapsena uniikiksi lumihiutaleeksi, monesti kiusaajat ovat itse olleet kiusattuja ja silloin täytyy olla tietoinen että mistä on kuullut tuon sanan. Onko itselle ympärillä puhuttu tietyllä tavalla. Tuollaisista voi oppia pois ja oppia paremmin ilmaisemaan itseään. 

Vierailija
56/59 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: n kaltaisten tylyjen myyjien takia Suomen maine ulkomaalaisten silmissä on karu. Moni italialainen on ihmetellyt juuri tuota piirrettä, ettei hymyillä asiakkaille(vaikka olisivat lapsia) eikä katsota silmiin eikä tervehditä. Juntit ne jäävätkin kauppa-apulaisen tasolle kun ei kapasiteetti riitä pidemmälle.

Kiviäkään ei kiinnosta ulkomaalaisten mielipiteet.

Vierailija
57/59 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan itse lapsena, kun olimme äidin/isän kanssa kaupassa ja myyjä alkoi leperrellä ja sössöttää meille, niin se oli jopa vaivaannuttavaa, kun meidät lapset huomioitiin lapsina, vaikka koki itsensä jo isoksi. :D

Vierailija
58/59 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä maaseudulla olis joskus kassatäti mikä huomioi lapset. 5v tyttö oli vanhempiensa kanssa kassajonossa ja innoissaan hihkui ja hyppi "minä tiedän salaisuuden". Kassatäti sitten kysyi tytöltä, että kerros nyt mulle se sun salaisuus? Tyttö vastasi: Minä näin eilen illalla kun äiti leikki isin pippelillä! 😂

Vierailija
59/59 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt nauratit. Italialainen saa takuulla Suomessa keskimäärin parempaa palvelua kuin suomalainen Italiassa. Kuka nyt suomalaista palvelisi hyvin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan