Olen kaupassa töissä, enkä todellakaan anna lapsille mitään erityishuomiota.🤗
Nyt joku valitti jossain kirjoituksessa, kun myyjät eivät huomioi hänen lastaan. Minä keskityn piippaamaan ne ostokset ja asioin kohteliaasti ja ystävällisesti maksajan kanssa. En tällä paskapalkalla ala vielä lepertelemään ja ihmettelemään mitään uniikkeja lumihiutaleita.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Oikein! Myyjä on myyjä, eikä mikään lasten viihdyttäjä!💪
Kyseisessä tapauksessa oli kyse lapselle ostettavista kengistä. Myyjä ei katsonut asiakasta (lapsi) vaan asioi hänen ylitseen vanhemman kanssa. Mielestäni erittäin typerää ja asiatonta käytöstä.
Kohtele asiakasta huonosti niin hänen vanhempansa vaihtaa kauppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa? Mä taas huomioin nimenomaan lapset. Ne on ihania! Mun silmissäni kaikki lapset on arvokkaita ja suloisia, niiden jutut mahtavia ja todellakin noteeraan heidät kun tulevat kauppaan asiakkaiksi.
T. Kauppias maalta
Maksa sinä kauppias myyjille vähän parempaa palkkaa, niin ehkä heillä riittää mielenkiinto. Vähän tyhmää verrata kauppiasta ja rivimyyjää.🙄
Meillä myyjätkin ovat ystävällisiä ja lapsirakkaita.
T kauppias maalta
Varmaan huomioit ja arvostat heitä, jos menee hyvin? Laitat vähän bonuksia ym.
Mistä minä tiedän kaupassa, onko asiakkaana hyppivä-pomppiva-kaikeanäpelöivä lapsi vai äitinsä, joka seisoo kenkähyllyn luona ja pitelee kädessä punaista sandaalia? Myönnän, olen se tyhmä myyjä, joka luulee aikuista asiakkaaksi enkä tajua kysyä lapselta, että mitäpä olet tullut ostamaan ja voinko auttaa. Enkä ole töissä juttelemassa lasten kanssa merihirviöistä tai karkeista, olen myymässä ja asiakkaita voi olla muitakin kuin se lapsi, joka haluaa ottaa kengät jalasta ja pyytää minua haistamaan sukkiaan ja jonka äiti myhäilee vieressä, että meidän Ermu on niin sosiaalinen.
Vastaan asiallisiin kysymyksiin asiallisesti, asiattomat jätän huomioimatta, oli sanoja lapsi tai aikuinen. Minua ei ole palkattu viihdyttämään, riittää, että olen asiallisen kohtelias kaikille. Maksajaa katson silmiin ja kiitän, ei käy edes mielessä, että pitää kätellä kaikki kaupassakävijät, jotta he kokevat saaneensa riittävästi huomiota.
Aikuisten oikeasti, kaupassa ollaan ostoksilla, ei todentamassa omaa identiteettiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseisessä tapauksessa oli kyse lapselle ostettavista kengistä. Myyjä ei katsonut asiakasta (lapsi) vaan asioi hänen ylitseen vanhemman kanssa. Mielestäni erittäin typerää ja asiatonta käytöstä.
Siinä jutussa myös lääkäri oli ollut tyhmä, kun ei huomioinut tarpeeksi lasta. Ja taisi siinä jutussa myös ihan kassamyyjätkin olla tyhmiä, ei vain kenkämyyjä.
Vierailija kirjoitti:
Ap: n kaltaisten tylyjen myyjien takia Suomen maine ulkomaalaisten silmissä on karu. Moni italialainen on ihmetellyt juuri tuota piirrettä, ettei hymyillä asiakkaille(vaikka olisivat lapsia) eikä katsota silmiin eikä tervehditä. Juntit ne jäävätkin kauppa-apulaisen tasolle kun ei kapasiteetti riitä pidemmälle.
Mua ei ainakaan henkilökohtaisesti voisi vähempää kiinnostaa mitä mieltä italialaiset on meistä.
Pitäisiköhän meidän alkaa sitten käyttää pelkästään automaattikassoja, eli itsepalvelukassoja lastemme kanssa. Olen tähän asti käyttänyt myös kassoja, joissa on myyjä kun olen halunnut kannattaa kaupan kassoja ja että heilläkin on töitä, pelkästään hyvää heistä ajattelen. Mutta nyt kun luin tuon kirjoituksen, että kaupan kassat pitävätkin lapsiani uniikkeina lumihiutaleina (tarkoitit loukata ja käyttää haukkumasanana), niin taidan alkaa käyttää pääsääntöisesti itsepalvelukassoja sitten. Tarvitaanko kassamyyjiä mihinkään tulevaisuudessa hmm..pohdituttaa. Tosin tässä kaupungissa jossa asun on niin lapsiystävällisiä kassoja, että vaikea uskoa heidän ajattevan noin ilkeästi kuin aloittelija, ehkä muutamia sellaisia joukosta löytyy. Olisi kiva kysyä mitä ajattelette lapsistani, alanko käyttää itsepalvelukassoja vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap: n kaltaisten tylyjen myyjien takia Suomen maine ulkomaalaisten silmissä on karu. Moni italialainen on ihmetellyt juuri tuota piirrettä, ettei hymyillä asiakkaille(vaikka olisivat lapsia) eikä katsota silmiin eikä tervehditä. Juntit ne jäävätkin kauppa-apulaisen tasolle kun ei kapasiteetti riitä pidemmälle.
Mua ei ainakaan henkilökohtaisesti voisi vähempää kiinnostaa mitä mieltä italialaiset on meistä.
Italiassa ei asiakaspalvelu ollut yhtään sen parempaa ainakaan meille kuin suomessa että ihmettelen miten italialainen voi valittaa kun italiassa joutuu helpommin vielä huijatuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanoin, olen kohtelias ja ystävällinen sille asiakkaalle, jonka kanssa asioin.
Ja sen asiakkaan lapselle pieni hymy ja hei on ylivoimainen tehtävä?
Voin hymyillä, mutta en ala lässyttämään ja ihmettelemään sen enempää, kun ihmiset odottavat, että pääsevät kassalle. Olen siellä ensisijaisesti maksavia asiakkaita varten. Ja he yleensä toivovat, että jonossa ei tarvitse kauan notkua ja odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisiköhän meidän alkaa sitten käyttää pelkästään automaattikassoja, eli itsepalvelukassoja lastemme kanssa. Olen tähän asti käyttänyt myös kassoja, joissa on myyjä kun olen halunnut kannattaa kaupan kassoja ja että heilläkin on töitä, pelkästään hyvää heistä ajattelen. Mutta nyt kun luin tuon kirjoituksen, että kaupan kassat pitävätkin lapsiani uniikkeina lumihiutaleina (tarkoitit loukata ja käyttää haukkumasanana), niin taidan alkaa käyttää pääsääntöisesti itsepalvelukassoja sitten. Tarvitaanko kassamyyjiä mihinkään tulevaisuudessa hmm..pohdituttaa. Tosin tässä kaupungissa jossa asun on niin lapsiystävällisiä kassoja, että vaikea uskoa heidän ajattevan noin ilkeästi kuin aloittelija, ehkä muutamia sellaisia joukosta löytyy. Olisi kiva kysyä mitä ajattelette lapsistani, alanko käyttää itsepalvelukassoja vain.
Tietenkin käytä itsepalvelukassoja. Niille myyjille ei riitä yhtään enempää töitä vaikka sinä kävisit kassalla. Muutos kun ei katso sitä. Varmasti oli monia jotka eivät suostuneet Kehruu-Jennyn tuottamaa lankaa kun aina ennenkin on kehrätty käsin. Valitettavasti sillä ei lopulta ollut mitään vaikutusta mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Italialaiset ovat käytöstavattomia, sylkeviä, huutavia moukkia.
Käy ruokakaupassa missä tahansa maailmassa, eipä ne kassat juuri lapsille lirkuttele.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, siellä kaupassa on ihan hirveästi muutakin työtä kuin vain se kassa. Sen takia monessa paikassa on kassavuorot, sillä se kassatyö on tosi kuluttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä!!! Voisko ne vanhemmat tehdä jotain lastensa eteen esmes vaikka kasvattaa ja vielä viihdyttää?
Vierailija kirjoitti:
Muistathan siinä itsepalvelukassalla, että minä - asiakas viereisellä kassalla - en ole velvoitettu keskustelemaan lapsesi kanssa enkä minä aio hymyillä hänelle, vaikka ipana miten tulee vierelle selittämään, että "me ostettiin banaaneja, mitä sä ostit". Minulla ei ole velvollisuutta mitenkään perustella sitä, että skannailen suklaakeksejä, karkkia ja perunalastuja, joita lapsesi selkeästi haluaisi, mutta sinä olet sanonut, että niitä ei osteta enkä minä anna koskea niihin, jotka ovat omassa kärryssäni. Ei, en kerro, kenelle ne vien tai onko meillä synttärit, olen tylysti hiljaa.
Voit sitten olla vihainen asiakkaille, jotka eivät tee lapsesi päivästä parempaa.
PS. olen 170 cm ja painan 53 kg eli läski palstamamma!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä jutussa myös lääkäri oli ollut tyhmä, kun ei huomioinut tarpeeksi lasta. Ja taisi siinä jutussa myös ihan kassamyyjätkin olla tyhmiä, ei vain kenkämyyjä.
Entä jos myyjä olisi asioinut vain lapsen kanssa eikä kuunnellut äitiä lainkaan, lapsihan se asiakas oli. Niin olisi kaupasta lähdetty kotiin kultasandaalit kainalossa, vaikka piti ostaa kumisaappaat, mutta kun lapsi on asiakas ja myyjä on asiakasta varten, niin miten siinä joku maksava aikuinen sivusta huutelemalla muka olisi sen tärkeämpi? Asialas halusi sandaalit, asiakkaalle sellaiset etsittiin ja vanhempi on hyvä ja maksaa. Vai oliko tarkoitus juoksuttaa myyjää ensin etsimässä lapselle toivejalkineita ja kertoa vasta sitten, että ehei, ei me näitä, me halutaan siniset kumisaappaat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanoin, olen kohtelias ja ystävällinen sille asiakkaalle, jonka kanssa asioin.
Ilmeisesti. Mutta muista: tyyppi on mielenvikainen incel. Ei ole nyt eikä koskaan töissä missään eikä varsinkaan asiakaspalvelussa. Hän kostaa muille omaa huonouttaan.
No olen kyllä nainen, ja useamman vuoden tässä kassalla ollut. Ensin ennen opintoja ja sitten opintojen ohessa. Onneksi pian valmistun ja voin hakea oman alan töitä. Jos niitä ei löydy, niin jatkan tässä työssä ihan mielelläni, kunnes löytyy.🤗 Onneksi työnantajani on tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Et siis katso kassalla asioivaa lasta silmiin, et tervehdi etkä kiitä? Vaikka hän olisi maksava asiakas? Painu helvettiin.
Maksava asiakas. 😂 Onko sinun 6-vuotiaalla pankkikortti tms. Tai vielä ihmeellisempää, peräti kela-gouldi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap keskonen? En vanhempana toivo lapselle mitään erityishuomiota kaupan kassalta. Riittää asiallinen ja normaali, ystävällinen käytös asiakkaan iästä riippumatta.
Ja mitäs vikaa meissä keskosissa on?
Itse olen keskosena syntynyt ja ihan normaali, yliopistossa opiskeleva ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko SINÄ täydellinen ihminen??
Olisiko parempi JÄÄDÄ makaamaan kotiin??
Meillä joillain on traumoja, emmekä ole heti seppiä syntyessämme, ja kyllä meillekin silti oikeus työpaikkaan kuuluu, ja parhaamme teemme joka päivä!! 😤