Onko nykyään ihmisillä oletusarvona että yo-juhlissa on tarjolla kahvin kanssa sitä hiivatin kauramaitoa?
Vai riittääkö kerma, maito ja hyla-maito? Paljon on valinnanvaraa jo noissakin.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vihaat kauramaitoa? Sopii myös esim. maitoallergisille. Etkö voi tarjota vaikka perusmaitoa ja kauramaitoa
Vilja-allergikot
Keliaakikot
Useimmat kauramaidot on gluteenittomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi pitäisi olla erikseen tavallinen maito ja hylamaito? Kermaakaan harva enää käyttää. Ja miksi hyla eikä laktoositon?
Meillä oli lakkiaisissa vain laktoositon maito(juoma) ja kauramaito kahvin kanssa ja hyvin kelpasi kaikille vieraille.
Varmaan kelpasi hyvin, kun muuta ei ollut.
Käyttääkö joku vielä kermaa kahvissa?
Tiedän kaksi, molemmat miehiä. Toiselle on oltava kuohukermaa ja toiselle kahvikermaa. Mikään muu ei kelpaa ja sanomista tulee jos noita ei ole tarjolla.
Minä myös. Nautin suunnattomasti kermakahvista.
-NAINEN
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan kauramaitoa käyttävä vaatii, että sulla on oltava sitä juhlissa. Jos et halua ottaa sitä osaksi tarjoiluja, niin sitten juovat kahvinsa mustana tai käyttävät tavallista maitoa.
Lähinnä kai jos kutsutuissa on vegaaneja tai maitoallergikoita.
Kauramaito on teollistajätettä. Mut voihan sitä varata niille jotka sitä litkua juo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi pitäisi olla erikseen tavallinen maito ja hylamaito? Kermaakaan harva enää käyttää. Ja miksi hyla eikä laktoositon?
Meillä oli lakkiaisissa vain laktoositon maito(juoma) ja kauramaito kahvin kanssa ja hyvin kelpasi kaikille vieraille.
Varmaan kelpasi hyvin, kun muuta ei ollut.
Käyttääkö joku vielä kermaa kahvissa?
Mummot ja papat käyttävät kermaa kahvissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vihaat kauramaitoa? Sopii myös esim. maitoallergisille. Etkö voi tarjota vaikka perusmaitoa ja kauramaitoa
Kauramaitoa EI OLE OLEMASSAKAAN. Vain kaurajuoma, KAURAJUOMA.!!!!
Mulle se on kauraMAITO. En ole kyseisen tuotteen valmistaja, joten voin kutsua sitä maidoksi.
Se on katsos ap sivistyneen ihmisen merkki nykyään, jos juhlissa tarjotaan kahvin kanssa vetistä kaurapuuroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauramaitoa EI OLE OLEMASSAKAAN. Vain kaurajuoma, KAURAJUOMA.!!!!
Kas. Salmiakkipääkalloista ja koiranluuleivoksista raivoava hullupää taas palstalma.
Vierailija kirjoitti:
Se on katsos ap sivistyneen ihmisen merkki nykyään, jos juhlissa tarjotaan kahvin kanssa vetistä kaurapuuroa.
Kognitiivinen dissonanssiko se siellä alitajunnassa kolkuttelee? Sehän se! Harmi jos itse koet olevasi kauramaitoa juovia huonompi ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, koska suomalaiseen tapakulttuuriin kuuluu arvostella suoraan kutsujille heidän paskoja tarjoilujaan.
Suomalaiset on kyllä herkkiä kysymään "eikö oo sitä ja tätä?" Esim tee on aina väärin, pitäs olla mustaa, eiku vihreetä, nykyään matchaa...
Ihan turhaa anti-woke hössötystä tämäkin kaurajuoma gate.
Vierailija kirjoitti:
Yo-juhliin tulee yleensä isoäitejä ja muuta vanhan kansan väkeä joten ihan oikeaa kermaa tai kahvikermaa en jättäisi ainakaan pois.
Kermaa myös kuuluu olla, laktoositon luomukerma hyvä valinta. Meillä ei käytetä kahviin maitoa, vaan tilkka kermaa. Kauramaitoa ei missään nimessä meillä.
Itse juon kaurakaakaota ja saan kaurajuomaakin kyllä ihan juotua. Mutta kyllä minulle väkisinkin niistä tulee mieleen ne pikkuvauvojen juotavat valmisvellit, joita 80-luvulla lapsille annettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää nuo ap:n mainitsemat vaihtoehdot.
Jos nuo ei jollekin w0ke-hörhö-k0mmarille sitten satu riittämään, niin voi sanoa että tuo sitten itse mukanaan Balilta lentorahtina tuotettua kookomasmaitoa tai mikä ikinä näille hörhöille onkaan riittävän eettistä, eksoottista ja kuvitellusti luonnonmukaista, tai juo hanasta vettä.
Onneksi sulla ei ikinä tule olemaan lapsia, jotka vielä 18-vuotiainakin olisivat isänsä kanssa tekemisissä niin että saisit järjestää heille juhlia.
Let that sink in 🤗
Hah hah, sun punavihreässä kuplassa surkastuneeseen ymmärrykseesi taas nähtävästi ei mahdu se, että eivät kaikki tämän päivän teini ikäisetkään ole w0ke-hörhö-k0mmareita, vaan omaavat käytännöllisen ja tervejärkisen suhtautumisen ruoka aineisiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse juon kaurakaakaota ja saan kaurajuomaakin kyllä ihan juotua. Mutta kyllä minulle väkisinkin niistä tulee mieleen ne pikkuvauvojen juotavat valmisvellit, joita 80-luvulla lapsille annettiin.
Jos ei vauva jaksa kaikkea, äiti voi sitten juoda pohjat.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä laktoositon maitojuoma on maitoon tottuneelle aika kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Laktoositonta luomukermaa ei ole olemassakaan. Tuohan ona paradoksi.
Hassua. Omat vanhempani ovat 70-vuotiaita, ja totesivat molemmat ennen valmistujaisiani että kauramaitoa on oltava kahvin kanssa.
Meillä on myös aina kauramaitovaihtoehto tarjolla ja olen ihmetellyt, kun sitä ei ota kukaan.