Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nykyään ihmisillä oletusarvona että yo-juhlissa on tarjolla kahvin kanssa sitä hiivatin kauramaitoa?

Vierailija
27.05.2026 |

Vai riittääkö kerma, maito ja hyla-maito? Paljon on valinnanvaraa jo noissakin.

Kommentit (213)

Vierailija
201/213 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauramaitoa tarjotaan eräån perheen juhlissa koska ovat vegaaneja, ruoka tarjoilu on marjasta ja on runsaasti. Minua ei haittaa mitä maitoa kahviini laitan, kaikki käy.

Vierailija
202/213 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jauheena kasvirasvavalmiste.

Se maistuu kermalta kahvin seassa.

Säilyy pitkään

Totta kai säilyy, ei kukaan kahviaan tuolla pilaa.

Meillä on aina kaapissa tätä. Kun halutaan kerman makua kahviin, niin sitä käytetään.

Et sä kerman makua sillä saa :)  No, ehkä mielikuvituksessasi tai et tiedä, miltä kerma maistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/213 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jostain kauramaidosta saa aikaiseksi aina sivukaupalla keskustelua. Se lienee juhlissa aika pieni menoerä kaikkeen muuhun tarjottavaan verrattuna. Eikö sen voi vain ostaa, käytti sitten joku sitä tai ei. Luulisi, että juhlien järjestelyissä riittäisi paljon isompia juttuja mietittävänä ja keskusteltavana.

Samaa mieltä, ja mulla ei ainakaan ole tapana näpäytellä ihmisiä, jotka olen kutsunut juhliini. Pidän kunnia-asiana yrittää tarjota jotain kaikille sopivaa. 

Kunhan vain ei tarjolla ole kermaa.

Vierailija
204/213 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäisin ihan periaatteesta kaurajuoman pois pöydästä. Juokoot kahvinsa mustana, tai ottakoot teetä, jos ei laktoositon maito kelpaa.

No jos juhlat kerran järjestät niin ei kauramaidon laitto tarjolle ole kallis eikä suuri vaiva. 

Ihme periaatteita. Relaa vähän ja nauti juhlista. Kaikesta sitä ongelmia tehdäänkin.

Vierailija
205/213 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista kyttä seuraavalla keikalla varastaa kauramaidot kotirauhan suojaamasta paikasta. Kiitos jo etukäteen. #supo

Vierailija
206/213 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, mulla on ihan tosi paha maitoallergia. Niinkin paha, että henki on meinannut mennä monta kertaa, ja mukana on aina kaksi epipeniä, siltä varalta, että vahingossa maitoa elimistööni pääsisi. Ja etten sitten kuolisi.

Tämä on hurjan pelottava asia, minulle ja läheisilleni. Olen tosi pahoillani, jos olen aiheuttanut ap: lle pahaa mieltä toivomalla kasvipohjaista maitoa kahviini.

Miksi yleensä juot kahvisi valkaistuna? Moni sinun kaltainen juo kahvinsa mustana sen kummemmin asiasta numeroa tekemättä, lisäksi vielä mielellään. Mustasta kahvista saa kaikista parhaiten irti kaikki kahvin aromit, nekin, mitkä monesti peittyvät maidon tai maidokkeen alle. Jos haluaa kahviin viilennystä, tilkka vettä on kaikista parasta siihenkin.

Se on niin coolia.

Vierailija
207/213 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi ellei kukaan vieraistasi ole maito allerginen. Itse ainakin pyrin järjestämään juhlani niin että jokaiselle on jotakin. Koska onhan se kurja että kutsutaan mutta sitten ei oteta yhtään huomioon allergioita.

Vierailija
208/213 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä, miksi aikuiset ihmiset pilaavat hyvän kahvinmaun millään valkaisuaineella. 

Vierailija
209/213 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi pitäisi olla erikseen tavallinen maito ja hylamaito? Kermaakaan harva enää käyttää. Ja miksi hyla eikä laktoositon?

Meillä oli lakkiaisissa vain laktoositon maito(juoma) ja kauramaito kahvin kanssa ja hyvin kelpasi kaikille vieraille.

Varmaan kelpasi hyvin, kun muuta ei ollut.

Käyttääkö joku vielä kermaa kahvissa? 

Kyllä jos sitä on tarjolla. Arjessa kotona en tietenkään, mutta juhlissa aina jos vain on saatavana.

Kermalla saa sen saman pehmeän maun kahviin kuin kaurajuomallakin, koska niissä molemmissa on enemmän rasvaa kuin tavallisessa maidossa.

Et tietenkään kotona? Miksi? Itse ainakin juon aamukahvini kotona kermalla ihan joka päivä, myös arkena.

Vierailija
210/213 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi pitäisi olla erikseen tavallinen maito ja hylamaito? Kermaakaan harva enää käyttää. Ja miksi hyla eikä laktoositon?

Meillä oli lakkiaisissa vain laktoositon maito(juoma) ja kauramaito kahvin kanssa ja hyvin kelpasi kaikille vieraille.

Kyllä jos sitä on tarjolla. Arjessa kotona en tietenkään, mutta juhlissa aina jos vain on saatavana.

Kermalla saa sen saman pehmeän maun kahviin kuin kaurajuomallakin, koska niissä molemmissa on enemmän rasvaa kuin tavallisessa maidossa.

Et tietenkään kotona? Miksi? Itse ainakin juon aamukahvini kotona kermalla ihan joka päivä, myös arkena.

Ei kuulu sulle.

Vierailija
211/213 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arkena tietenkin syödään kaikkea kurjaa ja tylsää ruokaa. Eihän suomalainen saa nauttia hyvästä ruuasta.

Vierailija
212/213 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arkena tietenkin syödään kaikkea kurjaa ja tylsää ruokaa. Eihän suomalainen saa nauttia hyvästä ruuasta.

Arkena käytetään niitä vedellä jatkettuja tai muuten mauttomia Arki-tuotteita.

Vierailija
213/213 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa laadukkaampaa kahvia, niihin ei tarvitse maitoa peittämään kitkeryyttä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä