Elämä 40 vuotiaana TYLSÄÄ. Lapset omatoimisia. Netflixiä lähinnä katson. Harrastus vinkkejä?
Töissä olen. Nuorena harrastin lähinnä bilettämistä. Nyt kerään meikkeijä ja testailen niitä. Into kyllä hiipunut, kun naama jo vanha.
Vauvakuumettakin pukkaa, nuorin lapsi 11v
Ikäkriisi?
Mitä Sinä keski-ikäinen harrastat?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Ei mulla ole ollut tylsää, mä vähensin työntekoa, että ehdin harrastaa enemmän. Olen 47. Tähän aikaan vuodesta pakataan auto ja hypätään sinne asumaan, kesällä kalastan, valokuvaan ja patikoin. Tullaan syksyllä, sienestän, säilön. Talvella kirppistelen, tuunaan ja ompelen, idätän, kokkaan, autan meidän vanhuksia. Ympärivuotisesti opiskelen tuon kesäkohdemaan kieltä, keräilen parfyyminäytteitä ja testailen niitä, teen loputtomia soittolistoja, meditoin ja elän ihan täysillä. Aikuinen lapsi. Mikä sua kiinnostaa?
Puutarhaa olen laittanut, mutta se tuntuu pakolliselta pahalta. Töiden jälkeen tai ennen töitä odotan lähinnä seuraava työvuoroa.
Ap
Onko sinulla ystäviä? Itse olen hieman vanhempi ja lapset jo muuttaneet pois kotoa. Ystäväpiiri on kaikki kaikessa. Lapsilla on omat menot, toki käyvät kotona välillä päivällisillä, mutta ihminen tarvitsee sosiaalisia suhteita. Ja onneksi on ystäviä, joiden kanssa voi tehdä juttuja. Jos ei ole ystäviä, niin harrastukset toki sitten auttaa, että saa sosiaalisia suhteita.
Ainahan voit alkaa bilettää uudestaan, kun lapsesikaan eivät enää tarvitse äidikseen tuollaista tyhjäpäätä.
Vierailija kirjoitti:
Koira- tai hevosharrastus.
Sellaisia kiksejä en ole saanut mistään muualta mitä onnistumiset ja oivallukset niiden parissa.
Elämä sai taas tarkoituksen.
Niin eri asia olla tekemisissä jonkin elollisen kanssa kuin esim kutoa tai lukea.
Mulla on kissat, koska en pidä käskyttämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen netflixin sijaan lukemista harrastukseksi.
Suosittelen lukemista Netflixin LISÄKSI enkä sen sijaan. Minä kuulun yhteen rentoon kirjapiiriin, ja se saa lukemaan, ehkä sellaisiakin kirjoja joihin en olisi muuten törmännyt. Pohtisin ap:n asemassa myös liikuntaa, jotain mielekästä ja kivan tuntuista. Entä muut kulttuuririennot? Onko paikkakunnalla muuta kulttuuritarjontaa kuin Netflix?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat ihan hirveältä äidiltä. Jättänyt 11-vuotiaankin oman onnensa nojaan.
Niin, viettää enemmän aikaa isän ja kavereiden kanssa.
Isällä sama liikuntaharrastus ja valmentaa lapsen joukkueessa. Nämä kun ovat treeneissä, teini kavereiden kanssa, olen "yksinäinen"
Pikkulapsi aikana toivoi omaa rauhaa, ja nyt kaipaa niitä pikkulapsi aikoja! En sillon uskonut, että tulen niitä kaipaamaan :D
Olen tehnyt paljon ylimääräisiä työvuoroja, koska mitäpä sitä yksin kotona. Ap
Minä ainakin harrastan seksiä sekä viinan juontia.
M45
Onko meikkien keräileminen järkevää? Eikö lähes kaikki meikit ole sellaisia, että ne menee pilalle vanhentuessaan?
Kai tuon 11-vuotiaaseen vielä menee aikaa? Ainakin itse vielä tein tuon ikäisen kanssa vaikka mitä, vaikka kavereiden kanssa toki suurimman osan aikaa vietti. Plus ruuanlaitto, pyykit yms.
Kannattaa tosiaan nyt hankkia harrastus tai jotain mielekästä tekemistä ennen kuin lapset muuttaa kokonaan pois kotoa.
Ja ahdistaa,kun työpaikan "ihastus" kattelee näitä kesätyttöjä.
Inhottaa olla se kateellinen vanha täti töissä! Muistaa itse,kun nuorena säälitti keski-ikäiset ja nyt itse olen tässä se "vastenmielinen "!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Ei mulla ole ollut tylsää, mä vähensin työntekoa, että ehdin harrastaa enemmän. Olen 47. Tähän aikaan vuodesta pakataan auto ja hypätään sinne asumaan, kesällä kalastan, valokuvaan ja patikoin. Tullaan syksyllä, sienestän, säilön. Talvella kirppistelen, tuunaan ja ompelen, idätän, kokkaan, autan meidän vanhuksia. Ympärivuotisesti opiskelen tuon kesäkohdemaan kieltä, keräilen parfyyminäytteitä ja testailen niitä, teen loputtomia soittolistoja, meditoin ja elän ihan täysillä. Aikuinen lapsi. Mikä sua kiinnostaa?
Puutarhaa olen laittanut, mutta se tuntuu pakolliselta pahalta. Töiden jälkeen tai ennen töitä odotan lähinnä seuraava työvuoroa.
Ap
Kuulostaa tutulta, mä olin tuossa jamassa uupunut. Onko sun mahdollista vähentää työntekoa, että voimia jäisi muuhunkin? Elämä on tosiaan harmaata, jos kaikki energia menee arjesta selviytymiseen. Isot lapset eivät vaadi kaikkia voimia, ovatko asiasi muuten ok? Myös fyysinen terveys?
Vierailija kirjoitti:
Ja ahdistaa,kun työpaikan "ihastus" kattelee näitä kesätyttöjä.
Inhottaa olla se kateellinen vanha täti töissä! Muistaa itse,kun nuorena säälitti keski-ikäiset ja nyt itse olen tässä se "vastenmielinen "!
Ap
Ei se kauaa kattele kun otat suihin ja pyydät tulee anaaliin
Kokeile piirtämistä tai maalaamista, jos ei osaa ni harjoittelee itsekseen kesän ja ilmottautuu kansalaisopistoon syksyllä. Oikein lämmintä ja mukavaa päivän jatkoa.
Vierailija kirjoitti:
Onko meikkien keräileminen järkevää? Eikö lähes kaikki meikit ole sellaisia, että ne menee pilalle vanhentuessaan?
No onko minkään keräileminen järkevää? En säilö vanhoja meikkejä, vaan kun loppuu niin roskiin.
Mukava testailla erilaisia meikkejä. Ja eivätkä jää nurkkiin pyöriin kuten esim. Muumi mukit :D
Ap
Bilettämisessä saa vain ryppyjä lisää. Ulkoilu nuorentaa. Siihen terveellisen ruokavalionkursseja sekä uimahalli ja punttisalikäyntejä. Ei ehdi peiliin tuijottaa ja miettimään ikääntymistä. Niiden lisäksi voi keskittyä myös henkisen vireyden ylläpitämiseen. Lukemista, kielikursseja, kulttuurimatkoja, vaikka Suomessa ym. Mihinkään ei tarvitse edes seuralaista, koska paikanpäällä aina muita asioista kiinnostuneita.
Tylsää? Miten voi olla tylsää? Itsellä on enemmän tekemistä kuin aikaa. Harrastan lenkkeilyä, telttailua, vaeltamista, kuntosalia, leivontaa, videopelejä ja välillä jotain ystävien kesken. 40v paikkeilla tuo liikunta on naisille etenkin tosi tärkeää osteoporoosin kohonneen riskin takia (jos et tiedä käytä Googlea). Siinä nyt muutama ehdotus
Olen sinua vielä vanhempi (45v) ja isompi lapsi siinä iässä että vähitellen muuttamassa pois kotoa, lukion ekaluokkalainen minulla vuoroviikoin.
Mulla aikaa vie tosi vaativa työ matkoineen ja vapaa-aikaa käytän sitten (nuoremman) miesystävän kanssa olemiseen, yksin ja yhdessä kavereiden kanssa lenkkeilyyn ja saliin. Kamppailulajin aloitin vielä vanhempana kuin sinä ja siellä käyn kerran- pari viikossa, aluksi kävin jopa 3-4 kertaa mutta sitten parin ekan vuoden jälkeen tuli työkiireet väliin.
Reissataan paljon miehen kanssa ja lasten myös, vietän aikaa kaksin jokaisen lapsen kanssa myös säännöllisesti. Rakennan taloa miehen kanssa… en saa mitenkään kiinni miten oma elämä voisi olla tylsää just nyt. Melkein kiireisintä ja eniten täyttä kun koskaan ennen.
Häätkin suunnitelmissa parin vuoden sisään, itse koen aidosti nyt eläväni elämäni parasta aikaa. Kasvoissakaan ei vielä ainakaan mitään vikaa 😃
Kuulostat ihan hirveältä äidiltä. Jättänyt 11-vuotiaankin oman onnensa nojaan.