Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laurin lapsi joutui kuuntelemaan Suvivirren koulussa: Nyt tulossa jättikorvaukset

Vierailija
26.05.2026 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3c8c0d6d-cf97-4fab-988f-870d4faeccff

Syynä oli ”Varpunen jouluaamuna” ja ”Suvivirsi” kappaleiden esittäminen ilman, että siitä oli tullut huoltajalle etukäteisilmoitusta eikä myöskään oppilaille kerrottu mahdollisuudesta poistua juhlasta tämän ajaksi.

Kommentit (242)

Vierailija
141/242 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko minä korvauksia kun jouduin kuulemaan Laurin olemassaolosta?

Niinpä , mikä tämä Lauri on tuputtamaan omaa väsynyttä ideologiaansa muille.

Mitä ideologiaa hän tuputtaa? Hän vaati koulua toimimaan olemassa olevien sääntöjen mukaan.  Häntä pitäisi siitä ihailla. 

Ai Lauri on vailla ihailua? Pienileukainen betamies kaipaa ihailua

Vierailija
142/242 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauri on jo vuodesta 2016 valittanut samoista asioista. 

Lauri on keksinyt näppärän tavan tienata.

Hän voisi myös mennä sirkukseen aasiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/242 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille joille tuli paha mieli, pieni kysymys: Olisiko ok jos lapsesi pakotettaisiin kuuntelemaan ja laulamaan Venomin In -League with Satan musiikkiteosta?

Voit tutustua teokseen alla olevasta videosta

Jos satanismi tai islam on valtaväestön uskonto tai valtionuskonto, niin silloin pitää hyväksyä, että se on osa myös omaa elämää, vaikka ei jakaisi samaa ideologiaa. Näin sen tulisi demokratiassa mennä. Ei valtiota voi kustomoida täyttämään jokaisen mielihaluja.

Yhä harvempi Suomessa kuuluu kirkkoon ja vielä harvempi on uskossa. Jos jokaisen pitäisi itse liittyä kirkkoon tms. kun on täysi-ikäinen meillä olisi aika vähän jäseniä kirkoissa tms. Suomalaiset on aikoinaan pakkokäännytetty kristtyiksi ja se on vääryys, joka tulee korjata. Voisikin sanoa että yksikään kristitty ei voi olla suomalainen!

Onko Lauri palstalla?

Luettelo Laurin perustelut? Ihan relevantteja asioita. Ne korvauksetko teitä risoo? 

Vierailija
144/242 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurooppalaisen arvopohjan juuret ovat kristinuskossa. Siitä on peräisin ajatus ihmisten tasa-arvosta.

Vierailija
145/242 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman lapseni hyvin monikulttuurisen koulun kevätjuhlassa  (paljon m us li me ja) laulettiin suvivirsi eikä näyttänyt olevan kenellekkään ongelma. Eikä ole kuulunut myöskään jälkikäteen, tämä oli viime keväänä. 

Joo, ei tästä voi m uslimeja syyttää. Valittajat ovat poikkeuksetta ihan kantasuomalaisia Laureja. Monesti m uslimit ihmettelevät sitä, miksi suomalaiset pitävät oman uskontonsa niin piilossa. Jotain ihan äärimmäisiä suuntia lukuunottamatta kristinuskoon suhtaudutaan arvostuksella ja kunnioituksella.

Vierailija
146/242 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ideologiaa hän tuputtaa? Hän vaati koulua toimimaan olemassa olevien sääntöjen mukaan.  Häntä pitäisi siitä ihailla. 

En puhunut hänen ulkonäöstä tai olemuksesta. Miten teille nyt sopii jonkun instituution toiminta vastoin sääntöjä? 

Vierailija
147/242 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtionkirkkoa Suomessa ei ole eikä yhteiskunta perustu kristinuskoon. Koulussa on tehty väärin, sitä ei voi kiistää. Ei lapsi kuitenkaan ole parista laulusta voinut rikki mennä. Itse olen koko ikäni uskonnottomana luovinut sujuvasti yhteiskunnassa suvaiten uskonnot ja uskonnottomuudet. Kouluissa olin uskonnon tunneilla.

Vierailija
148/242 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille joille tuli paha mieli, pieni kysymys: Olisiko ok jos lapsesi pakotettaisiin kuuntelemaan ja laulamaan Venomin In -League with Satan musiikkiteosta?

Jos satanismi tai islam on valtaväestön uskonto tai valtionuskonto, niin silloin pitää hyväksyä, että se on osa myös omaa elämää, vaikka ei jakaisi samaa ideologiaa. Näin sen tulisi demokratiassa mennä. Ei valtiota voi kustomoida täyttämään jokaisen mielihaluja.

Yhä harvempi Suomessa kuuluu kirkkoon ja vielä harvempi on uskossa. Jos jokaisen pitäisi itse liittyä kirkkoon tms. kun on täysi-ikäinen meillä olisi aika vähän jäseniä kirkoissa tms. Suomalaiset on aikoinaan pakkokäännytetty kristtyiksi ja se on vääryys, joka tulee korjata. Voisikin sanoa että yksikään kristitty ei voi olla suomalainen!

Onko Lauri palstalla?

Luettelo Laurin perustelut? Ihan relevantteja asioita. Ne korvauksetko teitä risoo? 

No kyllä todella risoo, että parin minuutin mittaisen Suvivirren kuuntelusta saa isommat korvaukset kuin puolen tunnin ajan r aiskatuksi tulemisesta. Risoo hyvin paljon. 

Vierailija
149/242 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksikäytön uhri ei saa edes puolta tuosta korvauksesta. Eli tuomion mukaan voisi ajatella, että Suvivirren kuuleminen traumatisoi enemmän? On tää hullua ei voi muuta sanoa

Juurikin näin . Raiskauksen , hyväksikäytön tai vastaavan trauman ylipäätänsä kokeneet eivät saa käytännössä mitään korvauksia rikoksista heitä kohtaam . Toiset osaavat lakien porsaanreijät ja saavat korvaukset . Ei se tyhmää ole hakea korvauksia , mutta jokin on niin vinossa jo että alkaa näyttää suoralta kun päätökset ovat niin vaikeita ymmärtää . 

Vierailija
150/242 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairas paska tuo Lauri. 

Miksi häntä pitää kritisoida? Kateutta korvauksista? Hän vain vaati koulua toimimaan, kuin koulun ohjeet määräävät. Ja hänestä sitten on tehty pahis? Eikös se pahis ole koulu, joka toimii vastoin ohjeita? Missä muussa katsotte läpi sormikeen kun toimitaan vastoin sitä mitä kerrotaan? 

Hmm, jos Lauri on niin oikeamielinen, niin miten oikeiden rikosten uhrien saamia korvauksia suuremmat korvaukset jostain virren kuuntelusta sopivat kuvioon? Ja miksi Lauri itse saa korvauksia myös? Jotenkin härskiä kupata tällaisessa taloustilanteessa valtiolta rahaa kun tuollaisia korvauksia ei saa edes rikosten uhrit. Lauri olisi voinut vain huomauttaa asiasta. Mutta itsekkyys ja ahneus tässäkin on takana.

Vierailija
151/242 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän ateistina kouluaikoina vaan rallattelin mukana, vähän kuin jotain lasten laulua ja jos olisi pitänyt kädet ristiä niin en vain tehnyt niin. Ennen ruokalaan lähtöä piti lukea ruokarukous. Olin useimmiten vain hiljaa. Ala-asteen opettajan mielestä se varmaan näyttäytyi huonona käytöksenä, harras kristitty kun itse opettaja oli. Vaikutti vissiin käytösnumeroon, kun muuten olin kiltti ja hyvä kaveri, mutta ei tuo jeesustelu ollut oma juttu. Ei harmita, näin vaan toimittiin ysärillä. 

Niin kaikkea omituistahan sitä koulussa joutuu laulamaan. Maamme-laulua vetää nekin jotka eivät ole Suomessa syntyneet, väittävät sitä synnyinmaakseen. Tai minä maan sisällä muuttanut jouduin laulamaan "väärää" maakuntalaulua, tunnustamaan rakkautta jota en kokenut. Melkein laulu kuin laulu niin höpöjähän ne sanat on, ei omaa kokemusta tai fiilistä. Suvivirsi meni minulla samaan kategoriaan. Voisin varmasti muidenkin uskontojen lauluja veisata.

Mutta olen kyllä sitä mieltä, ettei koulussa pitäisi olla mitään uskonnonharjoitusta. Ei nyt ruokarukouksia varsinkaan, eikä uskonnollisia päivänavauksiakaan tarvitsisi olla. Tai jos niitä on niin olkoon sitten siinä suhteessa kuin oppilailla on uskontoja.

Vierailija
152/242 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein! Ei tää uskontoaivopesu muuten lopu ellei sitä tosissaan vastusta! 

Vierailija
153/242 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näille Laurin tyylisille on kuitenkin ok että muslimit harrastavat vieressä omia uskonnollisia juttujaan. Näille muslimit ovat aina ok, vaan suomalaisten kulttuuri ja kristinusko on näille no-no. Sitä en kyllä ymmärrä että miksi ihmeessä tässä varallisuuden tilassa johonkin tällaiseen tuhlataan varoja näin paljon? Ei tuolle summalle olisi sitten ollut parempaa käyttöä? 

Paljonko hän sai? Me emme näe Iltalehteä. 

Minfon mukaan 2500 euroa. Huh huh, köyhiltä pätkitään tuet ja tämä saa tällaisai summia perseestä revityltä jutulta- Espoon kaupunki sai 10 000 uhkasakon. Kuka hellvetti jakoi tämän tuomion?? 

Vierailija
154/242 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En puhunut hänen ulkonäöstä tai olemuksesta. Miten teille nyt sopii jonkun instituution toiminta vastoin sääntöjä? 

Betamies ei saa muuten kaipaamaansa vallan ja arvon tunnetta kuin nillittämällä. 

Vierailija
155/242 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitumitäpaskaa! 

Vierailija
156/242 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Lauri palstalla?

Relevantimmaksi muuttuisi, jos Lauri valittaisi ramadanista ja saisi korvaukset.

Vierailija
157/242 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä sama mies valittanut ennenkin? Mulla on ihan sellainen dejavu tunne tämän kanssa. 

Vierailija
158/242 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein! Ei tää uskontoaivopesu muuten lopu ellei sitä tosissaan vastusta! 

Toivottavasti sinut pestään kloriitissa ja vammaiset sönkötyksesi palstalle loppuvat. 

Vierailija
159/242 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset ovat jo aikuisia. Heidän koulussaan ei ollut koskaan yhteis uskonnollisia juhlia. Kirkkoon meni ala-asteella ne, joilla oli uskontoa oppiaineena. Yläasteella jokainen sai valita meneekö kirkkoon vai ei. Usko nnollinen osuus oli erikseen. Niin se on sääntöjen mukaan ja niin se on suurimmassa osassa kouluja. Kirkossa raikuu Suvivirsi.. omassa nuoruudessanikaan kaikkien ei tarvinnut tulla kirkkoon. Siihen piti olla vapautus ja syy. 

Vierailija
160/242 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme