Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä suomalainen ruoka on teidän mielestä pahin?

Vierailija
26.05.2026 |

Eli mistä suomalaisesta ruuasta pidätte kaikkein vähiten? Halutessaan saa perustella myös :)

Voi itse aloittaa! Puuro - se tekstuuri ällöttää kauheasti ja joskus päiväkodissa jäi traumat, kun piti väksin syödä lautasellinen maitoon tehtyä puuroa. Oli kuulemma isokin herkku. Vihaiset päiväkodin tädit eivät mitenkään kyenneet ymmärtämään, että joku ei pidä siitä. En vielä aikuisenkaan voi sietää puuroa…

Kommentit (178)

Vierailija
61/178 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän puurokammoasi, nimittäin lapsena -80-luvulla jouduin myös syömään kuivaa liisteripuuroa, jossa ei ollut mitään makua eikä edes voisilmää. En halunnut syödä minkäänlaista puuroa pitkään aikaan, vasta kolmekymppisenä opin syömään sitä, koska treenasin niin paljon ja silloin oli trendikästä laittaa puuroon lisukkeita. Nykyään tykkään puurosta, mutten edelleenkään kuivasta liisterimäisestä puurosta. 

Ja vastaus kysymykseen on epäsuosittu, nimittäin kaikki broileriruoat. Eivät ole perinneruokia, mutta niin yleisiä, että suomalaisiksi voisi sanoa. Suomessa tungetaan miltei joka ruokaan broileria, jota toki kanaksi kutsutaan. Aina on kana sitä, kana tätä. Jos tulee mikä tahansa puolivalmis tai valmis ruokauutuus, siinä on broileria. Kana, ts. broileri on tylsän makuista, ikävän tehotuotettua ja ällöttävää. En ole kasvissyöjä, mutta broilerin tuputtaminen joka käänteessä ärsyttää. 

Huomasin jo 7-8 vuotta sitten ku joka kauppa ketju rupes mainostamaan poileria...Nyt ne on länkyttänyt sitä samaa noi vuosi määrät. Eiks ne kässää ETTÄ RIITTÄÄ JO! Laittakaa tarjoukseen jo jotain muutakin...

Vierailija
62/178 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silakkalaatikko, silakkapihvit, silli, kaikki hampaissa nitkuva liha. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/178 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattikeitto, veriletut ja maksalaatikko. 

Vierailija
64/178 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ykkösinhokit on kesäkeitto ja maksalaatikko, ei tipu kirvelläkään meikäläiselle.

Juu, apua. Olin jotenkin pyyhkinyt mielestäni täysin koko maksalaatikon olemassaolon. Muistan kun pelkästään koulun ruokalaan meneminen aiheutti oksennusrefleksin silloinkun sitä oli tarjolla.

Maksalaatikkoa ja puolukkasurvosta...Nam!

Vierailija
65/178 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talkkuna.

On viljaa. Joskus mukana kuivattua hernettä. 

No tarkennetaan. Kainuulainen talkkunapuuro.

Vierailija
66/178 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh. Minä syön melkein kaikkea. Perinneruoat ovat suurimmaksi osaksi hyviä. Maksalaatikko menee, kun laittaa tarpeeksi puolukkahilloa päälle. Kesäkeitto nam. Joku klimppisoppa tai veripalttu vois jäädä kyllä syömättä.

Sama! Mulle kelpaa palttukin...Olen kaikki ruokainen. Jos pitää ettimällä ettiä ni nimeän listalle: etanat ja simpukat ym. nilviäiset. Myöskään kuivattuja ötököitä en turpaani tunge paitti pyssyllä pakotettuna...

Samaa mieltä, minulle käy kaikki perinne ruoat, osasta tykkäänkin aika paljon. maksalaatikko puolukkahillolla on hyvää, kesäkeitto ehkä vähän "laiha" skruudis, mutta varmaan sellaiseksi tarkoitettukin, mämmistä tykkään paljonkin. Veripalttua en ole kyllä koskaan maistanut, eipä ole oikein tarkkaa käsitystä mitä se on. Varmaan harvemmalla alle 80-vuotiaalla sellaisen syömisestä kokemusta onkaan...

Mutta sensijaan kaikki etanat, nilviäiset ja muut öttiäiset. Ei helv... ei ole ihmisen ruokaa, valkoihoisen ainakaan. En minäkään söisi paitsi jos a seella uhattaisi...

Vierailija
67/178 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marinadissa lilluvat valkoiset hyllyvät broilerinkoivet....Yäk! 

Vierailija
68/178 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkään en koskaan niin puutosta ole perustanut. Pilasi aina kaikki pyhät, kun sitä jokapaikassa juhlaruokana tuputettiin. Kauramaitos esimerkiksi en voi juoda, koska se muistuttaa liikaa jostain puuromehusta.

Vierailija
69/178 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liikaa syönyt makaronilaatikkoa. Ei enää. 

Vierailija
70/178 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh. Minä syön melkein kaikkea. Perinneruoat ovat suurimmaksi osaksi hyviä. Maksalaatikko menee, kun laittaa tarpeeksi puolukkahilloa päälle. Kesäkeitto nam. Joku klimppisoppa tai veripalttu vois jäädä kyllä syömättä.

Sama! Mulle kelpaa palttukin...Olen kaikki ruokainen. Jos pitää ettimällä ettiä ni nimeän listalle: etanat ja simpukat ym. nilviäiset. Myöskään kuivattuja ötököitä en turpaani tunge paitti pyssyllä pakotettuna...

Samaa mieltä, minulle käy kaikki perinne ruoat, osasta tykkäänkin aika paljon. maksalaatikko puolukkahillolla on hyvää, kesäkeitto ehkä vähän "laiha" skruudis, mutta varmaan sellaiseksi tarkoitettukin, mämmistä tykkään paljonkin. Veripalttua en ole kyllä koskaan maistanut, eipä ole oikein tarkkaa käsitystä mitä se on. Varmaan harvemmalla alle 80-vuotiaalla sellaisen syömisestä kokemusta onkaan...

Mutta sensijaan kaikki etanat, nilviäiset ja muut öttiäiset. Ei helv... ei ole ihmisen ruokaa, valkoihoisen ainakaan. En minäkään söisi paitsi jos a seella uhattaisi...

Veripalttu on uunissa paistettu paksu verilaaatikko, josta otettiin palasia mm.rössypottuun, Oulun kansallisruokaan. Olen syönyt lapsena sitä ja hyvää oli. 

Vierailija
71/178 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap:lle, jos jonkun ruoan tekstuuri aiheuttaa noin voimakkaan reaktion, oletko varma ettei sinulla ole joku syndrooma, tourette tai mitä näitä nyt on mt ongelmia.

Mt-ongelma, jos ei tykkää mauttomasta vellistä? :D

Jos ei vielä aikuisenakaan pysty syömään noin tavanomaista, terveellistä ruokaa, niin kyllä, mt-ongelma.

Vierailija
72/178 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpaisti,sitkeää läskista  lihaa porkkanoiden kanssa liemessä.

Ja tätä "herkkua" vielä vahditaan uunissa tunteja! Muistan lapsuudesta miten äitini meni käymään pyykkituvalla ja käski vahtia karjalanpaistia.

Vierailija
73/178 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää yhtään tykkää suomalaisesta lenkkimakkarasta. Ruokahalu lähtee heitäkin vähän vilkaiseekin paketin takaa aineksia. En ymmärrä ihmisiä, jotka syövät sitä suurena herkkuna. Itselleni, joku jauhomakkara on lähempänä rangaistusta.

Uuni makkarana on kylläkin HK.n juusto sininen ihan ok.! Muutoin kyllä allekirjoitan ton ja lisään listalle että lähes kaikki suomalaiset makkarat on pyllystä. Poutun ryynärit oikein paistettuna on karkkia ja Atrian feta/mustapippuri Wilhelmi o jees! Mutta näähän on vain maku kysymyksiä...Kaikki muut saa upottaa jortsuun elikäs heittää telkkää päähän...(Ette varmaan tartte enempää kieli tai mieli kuvia?)

Vierailija
74/178 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karjalanpaisti,sitkeää läskista  lihaa porkkanoiden kanssa liemessä.

Ja tätä "herkkua" vielä vahditaan uunissa tunteja! Muistan lapsuudesta miten äitini meni käymään pyykkituvalla ja käski vahtia karjalanpaistia.

Tosiaankin taikasana on pitkä haudutus. Suolaa ei saa myöskään säästellä.

Vierailija
75/178 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silakkalaatikko. Jo haju saa voimaan pahoin.

Voin kyllä syödä kaikkia sen ainesosia jossakin muussa muodossa, mutta yhdistelmä vain ei toimi. Sipulin yhdistäminen kalaan, munaan tai maitoon yököttää, ja silakkalaatikossa on nuo kaikki.

Itte syön kyllä, mutta ymmärrän sinua hyvä veli/sisko!

Vierailija
76/178 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskonmakkarakeitto ja kesäkeitto🤮 Isä teki joskus luukeittoa ja ihan vaan hajun takia oksensin

Molemmat ovat sarjaa hyi helvetti. M52

Vierailija
77/178 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että pidän käytännössä mistään suomalaisesta ruuasta. Kasvoin maalla, niin ei siellä oikein ollut varaa valita. Eksoottisin tarjolla oleva ruoka oli ABC:n pippuripihvi. Oli iso pelastus, kun muutin opiskelemaan pk-seudulle ja pääsi kunnolla tutustumaan muihin makuihin. Voin naama kireällä tekohymyllä syödä suomalaisia klassikoita, jos niitä on tarjolla, mutta ei se (minun mielestäni) esimerkiksi aasialaista keittiötä voita.

Ps. Itselleni ne etanat ja simpukat ovat se suurin herkku

Vierailija
78/178 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi sietää niitä grillattuja possupihvejä. Pahin on kun joku sukulainen tarjoilee niitä ja pitää kohteliaisuudesta vääntää edes yksi alas…

Mikä tästä tekee Suomalaisen ruuan?

Olisiko se että niitä syödään Suomessa? Minkämaalainen mielestäsi possupihvi sitten on jos ei suomalainen?

Liidelissä o Saksalaisia...Ja joskus äääss- ja K-tyrketissä Brasilialaista...

Vierailija
79/178 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti googlata mitä kesäkeitto on ja juu ymmärrän vihan sitä kohtaan :D

Vierailija
80/178 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaatti-ja kesäkeitto, yök.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme