Mikä suomalainen ruoka on teidän mielestä pahin?
Eli mistä suomalaisesta ruuasta pidätte kaikkein vähiten? Halutessaan saa perustella myös :)
Voi itse aloittaa! Puuro - se tekstuuri ällöttää kauheasti ja joskus päiväkodissa jäi traumat, kun piti väksin syödä lautasellinen maitoon tehtyä puuroa. Oli kuulemma isokin herkku. Vihaiset päiväkodin tädit eivät mitenkään kyenneet ymmärtämään, että joku ei pidä siitä. En vielä aikuisenkaan voi sietää puuroa…
Kommentit (200)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykkää yhtään tykkää suomalaisesta lenkkimakkarasta. Ruokahalu lähtee heitäkin vähän vilkaiseekin paketin takaa aineksia. En ymmärrä ihmisiä, jotka syövät sitä suurena herkkuna. Itselleni, joku jauhomakkara on lähempänä rangaistusta.
Lenkkimakkarassa ei ole jauhoja.
Eikä juuri lihaakaan jos se on suomessa tehtyä! Ei tästä ole ku kymmenisen vuotta ku Popsi nakkien selosteessa luki: Sisältää lihaa ja lihan kaltaisia tuotteita 5 prosenttia...Jippii, o siinä ravintoarvot kohdillaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän puurokammoasi, nimittäin lapsena -80-luvulla jouduin myös syömään kuivaa liisteripuuroa, jossa ei ollut mitään makua eikä edes voisilmää. En halunnut syödä minkäänlaista puuroa pitkään aikaan, vasta kolmekymppisenä opin syömään sitä, koska treenasin niin paljon ja silloin oli trendikästä laittaa puuroon lisukkeita. Nykyään tykkään puurosta, mutten edelleenkään kuivasta liisterimäisestä puurosta.
Ja vastaus kysymykseen on epäsuosittu, nimittäin kaikki broileriruoat. Eivät ole perinneruokia, mutta niin yleisiä, että suomalaisiksi voisi sanoa. Suomessa tungetaan miltei joka ruokaan broileria, jota toki kanaksi kutsutaan. Aina on kana sitä, kana tätä. Jos tulee mikä tahansa puolivalmis tai valmis ruokauutuus, siinä on broileria. Kana, ts. broileri on tylsän makuista, ikävän tehotuotettua ja ällöttävää. En ole kasvissyöjä, mutta broilerin tuputtaminen joka käänteessä ärsyttää.
Huomasin jo 7-8 vuotta sitten ku joka kauppa ketju rupes mainostamaan poileria...Nyt ne on länkyttänyt sitä samaa noi vuosi määrät. Eiks ne kässää ETTÄ RIITTÄÄ JO! Laittakaa tarjoukseen jo jotain muutakin...
Itsekkin vältän nykyään kanaa/broileria/mitä onkaan. Ei ole helppo juttu Suomessa, kun sitä tungetaan ihan joka paikkaan.
Se kotiruoka.
Hirveää mautonta oikein antaumuksella kotitöitä vihaamalla valmistettua mautonta mössöä.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että pidän käytännössä mistään suomalaisesta ruuasta. Kasvoin maalla, niin ei siellä oikein ollut varaa valita. Eksoottisin tarjolla oleva ruoka oli ABC:n pippuripihvi. Oli iso pelastus, kun muutin opiskelemaan pk-seudulle ja pääsi kunnolla tutustumaan muihin makuihin. Voin naama kireällä tekohymyllä syödä suomalaisia klassikoita, jos niitä on tarjolla, mutta ei se (minun mielestäni) esimerkiksi aasialaista keittiötä voita.
Ps. Itselleni ne etanat ja simpukat ovat se suurin herkku
Järkyttävää, olet maalla kasvanut, mutta et pidä mistään Suomalaisesta ruuasta. Olet siis käännynnäinen, sellainen on vielä pahempi maanpetturi, kuin ikänsä kaupungissa asunut cityvirheä joka vihaa kaikkea Suomalaista.
Minä taas olen kaupungissa, tsadissa syntynyt, pidän kaikesta Suomalaisesta ruuasta.
ps. etanoita ja muita nilviäisiä en suostuisi syömään ellei vakavalla vä ki vallalla uhattaisi.
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt 1966 ja koulussa söin jotain niin suunnattoman hirveää kuin sipatti. Se oli läskiä valkokastikkeessa 🤮
Mä olin skidi 60-luvulla. Mutsi syötti sellaista hengen tuotetta ku Pirona soppa joka itse asiassa oli paksua hernepuuroa voi silmällä...HYI HELVETTI! Karsee trauma...
Omat vanhemmat ovat molemmat kovia ruoka hifisteliöitä, eikä meillä kotona koskaan syöty erityisesti mitään suomalaisia ruokia. Kouluissa tuli tietenkin tutuksi, mutta en koskaan oppinut yhdistää esim. makaronilaatikkoa kotiruokaa. Se oli minulle aina sellaista laitoskeittiö ruokaa, jota oli tarjolla vaan kouluissa yms. (Olin myös kauhea kouluruoka vihaaja juuri tämän takia.)
Muistan olleen oikeasti hämmentynyt jossain lukiossa, kun juuri omilleen muuttanut kaveri valmisti aivan tosissaan makaronilaatikkoa itse. Kaveri oli yhtä ihmeissään, että miksi minä pidin sitä kummallisena. Noh, en koskaan oppinut syömään suomalaista ruokaa, mutta en ainakaan enää ihmettele jos joku siitä nauttiikin 😅
Klimppisoppa. No ei tätä kai enää kukaan tee.... oli köyhien "herkku". Kun ei muuta oikein ollut mistä taikoa ruokaa perheelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt 1966 ja koulussa söin jotain niin suunnattoman hirveää kuin sipatti. Se oli läskiä valkokastikkeessa 🤮
Mä olin skidi 60-luvulla. Mutsi syötti sellaista hengen tuotetta ku Pirona soppa joka itse asiassa oli paksua hernepuuroa voi silmällä...HYI HELVETTI! Karsee trauma...
Jos ruuassa on voi silmä, ei se voi olla pahaa, päinvastoin :-9
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että pidän käytännössä mistään suomalaisesta ruuasta. Kasvoin maalla, niin ei siellä oikein ollut varaa valita. Eksoottisin tarjolla oleva ruoka oli ABC:n pippuripihvi. Oli iso pelastus, kun muutin opiskelemaan pk-seudulle ja pääsi kunnolla tutustumaan muihin makuihin. Voin naama kireällä tekohymyllä syödä suomalaisia klassikoita, jos niitä on tarjolla, mutta ei se (minun mielestäni) esimerkiksi aasialaista keittiötä voita.
Ps. Itselleni ne etanat ja simpukat ovat se suurin herkkuJärkyttävää, olet maalla kasvanut, mutta et pidä mistään Suomalaisesta ruuasta. Olet siis käännynnäinen, sellainen on vielä pahempi maanpetturi, kuin ikänsä kaupungissa asunut cityvirheä joka vihaa kaikkea Suomalaista.
Minä taas olen kaupungissa, tsadissa syntynyt, pidän kaikesta Suomalaisesta ruuasta.
ps. etanoita ja muita nilviäisiä en suostuisi syömään ellei vakavalla vä ki vallalla uhattaisi.
Jaxuhali, toivottavasti saat tarvitsemasi avun harhaluuloihisin.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa se on ihan hyvää ku se oikein tehdään. Läskin sijaan siihen kuuluu possun savukylkeä...Oot vaan sattumalta saanut lautaselle lihan sijaan pläskiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spagetti Bolognese.
ei se ole suomalainen ruoka
Siinä missä kesäkeittokin tai maksalaatikko.
Vierailija kirjoitti:
- maksalaatikko
- maksakastike
- kesäkeitto
- makaronilooda
- kaalilaatikko
Ah! Täytyykin tehdä kermainen maksa kastike...Kiitti vinkistä!
Suomalainen ruoka? Voitko määritellä tarkemmin?
Vierailija kirjoitti:
Ps. Itselleni ne etanat ja simpukat ovat se suurin herkku
Sama kokemus. Kaupunkiin muuttaminen mahdollisti myös oikeasti vegaanisen ruokavalion. Liha en ole syönyt nyt 7 vuoteen. Suomalainen ruoka ei herätä mitään lämpimiä tuntemuksia minussa…
Jos ruoassa on korianteria, maistuu astianpesuaineelle.
Olen aina vihannut pinaattikeittoa, hernekeittoa ja kesäkeittoa. Varsinkin pinaattikeitto on sama kuin söisi sen Manaaja-elokuvan tytön oksennusta. Yksi rankimmista ruokakokemuksistani liittyy jollain oudolla prosessilla valmistettuun hernekeittoon joka oli aivan älyttömän karvasta. En käsitä mitä sille padalliselle oltiin oikein tehty?
Vierailija kirjoitti:
Jos ruoassa on korianteria, maistuu astianpesuaineelle.
Missä suomalaisessa ruuassa käytetään korianteria?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykkää yhtään tykkää suomalaisesta lenkkimakkarasta. Ruokahalu lähtee heitäkin vähän vilkaiseekin paketin takaa aineksia. En ymmärrä ihmisiä, jotka syövät sitä suurena herkkuna. Itselleni, joku jauhomakkara on lähempänä rangaistusta.
Lenkkimakkarassa ei ole jauhoja.
Eikä juuri lihaakaan jos se on suomessa tehtyä! Ei tästä ole ku kymmenisen vuotta ku Popsi nakkien selosteessa luki: Sisältää lihaa ja lihan kaltaisia tuotteita 5 prosenttia...Jippii, o siinä ravintoarvot kohdillaan!
Itseasiassa ravintoarvot ovat varsin hyvät niissä makkaroista joihin laitetaan kaikki nahkat ja krämmäleet. Fileet ovat varsin köyhää ravintoa.
Taidat olla todella nuori jos kesäkeitto piti googlata.