Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sinun ja anoppisi suhde muuttui sen myötä, kun sait lapsia?

Vierailija
26.05.2026 |

en pidä kun hän soittelee kuulumisia koko ajan:(

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aina hyvät välit ollu anoppiin. Auttaa jos pyytää mutta ei tuppaudu liikas meidän elämään. Näin anoppi itse alusta asti sanonut ja toiminut.

Vierailija
22/60 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla aina hyvät välit ollu anoppiin. Auttaa jos pyytää mutta ei tuppaudu liikas meidän elämään. Näin anoppi itse alusta asti sanonut ja toiminut.

Näin mun anoppi väittää toimuvabsa. Totuus on jotain ihan muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuttunut mitenkään, yhtä hyvät välit pysyi. Auttoi tosi paljon ja otti muksuja ihan ilokseen yökylään kun olivat vähän isompia. On ex anoppi mutta väleissä oomme vieläkin vaikka harvoin näemme. Mulla oli onni saada tosi mukava anoppi.

Vierailija
24/60 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllästynyt hänen jatkuviin kasvatusneuvoihinsa. 

Vierailija
25/60 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuttunut mitenkään, yhtä hyvät välit pysyi. Auttoi tosi paljon ja otti muksuja ihan ilokseen yökylään kun olivat vähän isompia. On ex anoppi mutta väleissä oomme vieläkin vaikka harvoin näemme. Mulla oli onni saada tosi mukava anoppi.

Kyllä, onnekas olet.

Vierailija
26/60 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttui ihanaksi. Sain hoitoapua ja tukea kaikkeen. Ikävä kyllä anoppini kuoli muutama vuosi sitten, juuri kun oli yhden lapsen yo: t tulossa.

Vierailija
27/60 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonompaan suuntaan

Vierailija
28/60 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-anoppini alkoi käyttäytymään kuin lapsi olisi hänen. En ollut tottunut tuollaiseen omien vanhempieni kanssa. Kyllä hän aiheutti lisärasitetta myös suhteeseeni hänen poikaansa. 

Vierailija
29/60 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppila oli tien toisella puolella, hoiti lapsemme kun kävin koulun loppuun ja olin töissä ja kun lapsi pääsi eskariin, vaatimaton ihminen. Olin nuori äiti, 18v.

Vierailija
30/60 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-anoppini alkoi käyttäytymään kuin lapsi olisi hänen. En ollut tottunut tuollaiseen omien vanhempieni kanssa. Kyllä hän aiheutti lisärasitetta myös suhteeseeni hänen poikaansa. 

Sama. Jossain vaiheessa kuulun, kun kuiskutteli vauvalle, että mummo on ainut joka vauvaa rakastaa. Suuttui silmittömästi kun anopin pahin vihollinen, toinen isoäiti, sai pitää vauvaa sylissä. Oli myös sitä mieltä, että ensisijaisesti lapsi pitää pukea hänen ostamiin vaatteisiin. 

Vierailija
31/60 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. En ollu aiemminkaan sen kanssa tekemisissä enkä oo jatkossakaan. Pälättäköö vaimon kanssa turhuuksista.

M50

Entä oma äitisi? 

Vierailija
32/60 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi kilpailemaan toista isoäitiä vastaan, mikä tuntui pahalta koska mielestäni oma äitini osaa olla parempi isoäiti.

Vierailija
33/60 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini ei paljon lapsista piitannut, tämä näkyi kuolemaansa asti.

Vierailija
34/60 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI muuttunut

Vierailija
35/60 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut muutoksia. Jotkut anopin lastenhoitoneuvot oli vanhentuneita, joten vauva-aikana sai olla tarkka ettei anoppi lisää vauvan ruokaan suolaa tai sokeria. Mummina anoppi oli niin mahtava, että sellaisen soisin jokaiselle lapselle.

Vierailija
36/60 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai yhteydenpitoa tuli enemmän. Kun anoppi osallistuu lapsien hoitoon. Mikä on todella arvostettavaa. Äärettömän hieno Tukiverkko, joka turvaa vanhempien työmatkat ja vaikka ihan harrastuksetkin silloin tällöin. 

Lapset pitävät mummistaan ja minä arvostan hänen panostaan lapsenlapsiinsa. En ihan vähästä siis ala kiukutella, vaikka joskus pientä kannatusta on ollutkin. 

M44

Vierailija
37/60 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit tulehtui koska tuli kutsumatta kylään ja korosti omaa sukuaan lapselle jatkuvasti.. 

Vierailija
38/60 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välit tulehtui koska tuli kutsumatta kylään ja korosti omaa sukuaan lapselle jatkuvasti.. 

Sama. Antoi myös paljon neuvoja, liittyen ihan kaikkeen. Jopa mun töihin. Jostain syystä ei ole meille tervetullut enää kuin kutsuttuna. Silloin on mieheni aina paikalla. 

Mä vaan en enää jaksa edes yrittää pitää välejä anoppiin kunnossa. Pelkkää moitetta, haukkumista ja lyttäämistä tullut niskaan. 

Onnekkaita on ne, joilla on anoppina ihminen.

Vierailija
39/60 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää taitaa olla enemmän miniöiden ja anoppien juttu. 

En oo ainakaan kuullut kenestäkään miehestä jolle anoppi soittelisi häiritsevässä määrin.. :D Tai toki. Serkkuni oli yh- mies. Joten hänellä oli olosuhteiden pakosta vähän erilainen anoppisuhde. Mutta hyvin näytti menneen noin ulkopuolisen silmin 

Taas yksi hyvä syy olla onnellinen sukupuolestaan. Ihan ilman sarvia ja hampaita tämä siis. 

Vierailija
40/60 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri mitenkään. Välimatkaa 200km, anoppi vielä työelämässä ja nauttii vapaudestaan kun viimeinenkin lapsistaan on lentänyt pesästä. Nähdään pari kertaa vuodessa, soiteltu ei olla koskaan ja vähän tulee viestiteltyä lasten kuulumisia kun ei niitä juuri koskaan kyselekään 😅.