Vietetäänkö teillä isänpäivää?
Jos niin miten?
Heräättekö aamulla keittämään kahvia miehelle, (annatte lahjan,) teette ruoan ja kakun?
Vai herääkö miehenne aamulla keittämään kahvia ja tekemään aamupalaa, tekee ruoan ja kakun?
Kun on niin kovasti ollut puhetta että miehen ei tarvi muistaa vaimoaan äitienpäivänä kun vaimo ei ole miehen äiti.
Eli jotkut ei siis MITENKÄÄN huomioi puolisoaan äitien/isänpäivänä??
Kommentit (9)
isä on saanut nukkua pitkään, hänelle on laitettu aamiainen valmiiksi, jonka on saanut syödä ihan rauhassa ja kakkukin on tehty, lahjankin ja kortin on saanut.
Tänä vuonna saakin sitten maistaa tuntui eilen minusta, kun ei muistettu mitenkään.
Lapsi tekee mm. kortin ja lahjan hoitopaikassaan nimenomaan isoisälle, ja sitten viemme yleensä mukana aina kakun ja muut tykötarpeet.
vähintäänkin tuo aamukahvin keittäminen ja onnittelulaulut , kortit ja mahd. lahjatkin petiin aamulla. yleensä on joku kakkukin ja toisinaan isä saa päättää päivän muusta ohjelmasta, sekä saa parempaa ruokaa kuin tavis päivinä. Usein käymme myös ukit ja vaarit onnittelemassa, jos vaan on aikaa ja muuten mahdollista. Mieheni muistaaa myös minua lasten kanssa, ja aikalailla samantapaiset kuviot toistuu puolin ja toisin joka vuosi.
Meillä vietetään isänpäivää (ja myös äitienpäivää). Isä saa nukkua normaalia pidempään (hyvällä säkällä kahdeksaan :) ja hänelle laitetaan aamupala valmiiksi. Yhdessä syödään aamiaista. Isä saa päivän " vapaaksi" eli minä laitan kaikki ruuat ja hoidan lasten huoltotoimenpiteet. Iltapäivällä juodaan kakkukahvit. Lahja annetaan (yhdessä hankittu, lapset pieniä) ja lapset antavat tekemänsä kortit.
Tavissunnuntai muuten paitsi, että isä saa osakseen normaalia enemmän passausta ja pikkupaketin :)
Lahja varmaan ostetaan ja kortti. Sitten kannan vauvan sänkyyn ja vauva saa " ojentaa" lahjan. Kortissa lukee vauvan nimi eli vauva onnittelee ja lahja on vauvalta. Minä vain maksan.
Tosin vasta yksi takana.
Silloin vauva oli aika pieni vielä.
Laitoin pöydän koreaksi ja annoin lahjan ja kerhossa vauvan kans ;D tekemämme kortin.
Mies oli oikein otettu. :)
Mutta meillä vietetään myös äitienpäivää.
En tajua näitä ei ole mun isäni- juttuja. Miksen muistaisi miestäni isänpäivänä, sillä onhan hän lasteni isä. Samoin hän muistaa minua äitienpäivänä. Ei mitään suurta ole koskaan ollut, mutta nuo perinteiset aamupalat sänkyyn ja kortit. Ja ehkä jokin pieni palvelus päivän mittaan.
" Kiitos että olet niin hyvä isä/äiti lapsilleni" Onko se niin väärä ajatus parisuhteessa?
häntä parhaalla mahdollisella tavalla seuraavana isäinpäivänä!!!
Ihan tavallisesti jotain pientä lahjan tynkää, lasten tekemiä kortteja ja kakkua tai muuta leipomusta. Oikeastaan ihan tavallista sunnuntaita + nuo kortit. Niin ja tietysti äiti hoitaa lapset aamulla, että saan nukkua pidempään.
Kerran vaimo tosin unohti isänpäivän, mutta eipä tuo nyt kauheasti haitannut, vaikka vähän aikaa asia harmitti.