Mielipide, jota et kehtaa sanoa kahvipöydässä?
Lapselle on parasta ydinperhe.
Ja on hirveää, ettei tätä edes saa sanoa nykyään!
Muita?
Kommentit (272)
Vierailija kirjoitti:
"Queers for Palestine" on varsin typerä liike, etenkin kun tietää miten seksuaalivähemmistöille käy islamistisissa maissa..
Palestiinan itsenäisyyden kannattamisen ja islamismin samaistaminen toisiinsa se vasta typerää on.
Puhun mitä sylki suuhun tuo. Mulle on aivan sama mitä muut ajattelevat.
Vierailija kirjoitti:
Toivon että vanhempani olisivat eronneet kun olin lapsi. Voisin kuvitella äitini raivoavan palstoilla yhdestä kodista mutta hänen marttyyrityylinsä äitinä ei ollut mitenkään ihanteellinen tai hyväksi lapsille.
Oletko siis elänyt vuoroviikkolapsen elämää?
Ei ole olemassa villimarjoja, villikaloja, villivettä ja villivihanneksia, vaan ne on ihan tavallisia metsämarjoja, järvikaloja, kaivovettä ja luonnon kasveja joita voi syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuoroviikkoasuminen on lasten kiusaamista. Se palvelee vain aikuisten tarpeita.
Olisi kiinnostava kuulla miten lapselle olisi hyväksi etääntyä jommasta kummasta vanhemmastaan
Sikäli kun on lapsia tehnyt, ei pitäisi erota (poislukien väkivalta, päihdeongelmat ym. itsestäänselvyydet).
Sille ei voi mitään jos puoliso eroaa. Olisi julmaa rankaista lapsia etteivät näe molempia vanhempia.
Myös lasten heittely viikoittain osoitteesta toiseen on julmaa. Kokeile itse jatkuvaa matkalaukkuelämää.
Höpö höpö. Lapsi tarvii molemmat vanhemmat jos ovat mitenkään täysjärkisiä.
Molempia vanhempia voi tavata myös siten, että lapsella on yksi pysyvä koti.
Ai oma isä on joku vieras jolla käydään kylässä?
Pysyvä koti hokijat haluavat käytännössä uupuneen äidin ja etäisen isän. Fiksut ihmiset kaksi läheistä vanhempaa lapselle.
Ja sitten nämä "fiksut ihmiset" ihmettelevät, kun vaihtopäivinä lapsi kiukkuaa ja odottavat sitä lapsivapaata viikkoaan. Uupuneesta äidistä puhuttaessa taas päästään siihen, että vuoroviikkoasuminen tosiasiassa palvelee aikuisen tarpeita, mistä koko keskustelu lähti.
Aaaaahhh "aikuisella" tarkoitit tietenkin sitä äitiä. Olet niitä jotka ajattelevat että äidin elämän pitää olla mahdollisimman vaikeaa ja levännyt äiti ei suinkaan palvele lapsen tarpeita mitenkään.
Ja isä on joku sivuhenkilö jonka voi vaan heittää lapsen elämästä roskikseen.
Vuoroviikotatko lapsiasi, vai miksi tämä mielipide näin kolahti? Uupuneen äidin mainitsi tässä joku ihan muu kuin minä.
En vuoroviikota. Mutta yritin mielenkiinnosta kysellä millä perusteella lapselle on hyväksi etääntyä jommasta kummasta vanhemmastaan ja takana on ilmeisesti jokin ihanne äidistä joka ei saa levätä. Senkään hinnalla että lapsi saa etäisen isän.
Veikkaan että lapselle on tärkeämpää läheinen suhde vanhempiin kuin joku käytännön ongelma vuoroasumisessa
Vierailija kirjoitti:
Että sukupuolia on vain kaksi, muut ovat mielenterveysongelmia ja interseksuaalisuus on kehityshäiriö, ei sukupuoli.
Minä EN pidä milan jaffeista.
Juhla Mokka on heikkolaatuista kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon että vanhempani olisivat eronneet kun olin lapsi. Voisin kuvitella äitini raivoavan palstoilla yhdestä kodista mutta hänen marttyyrityylinsä äitinä ei ollut mitenkään ihanteellinen tai hyväksi lapsille.
En ole. Olen elänyt helvetin kodissa jossa ei erottu ja perusteltiin muka lasten parhaalla kun oikea syy kulissit ja tekopyhyys
Raamattu on ihmisten keksintöä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa villimarjoja, villikaloja, villivettä ja villivihanneksia, vaan ne on ihan tavallisia metsämarjoja, järvikaloja, kaivovettä ja luonnon kasveja joita voi syödä.
Onko marja tai vihannes villi jos se kasvaa pellolla tai kasvihuoneessa?
Onko kala villi jos se kasvaa kalankasvattamossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuoroviikkoasuminen on lasten kiusaamista. Se palvelee vain aikuisten tarpeita.
Olisi kiinnostava kuulla miten lapselle olisi hyväksi etääntyä jommasta kummasta vanhemmastaan
Sikäli kun on lapsia tehnyt, ei pitäisi erota (poislukien väkivalta, päihdeongelmat ym. itsestäänselvyydet).
Sille ei voi mitään jos puoliso eroaa. Olisi julmaa rankaista lapsia etteivät näe molempia vanhempia.
Myös lasten heittely viikoittain osoitteesta toiseen on julmaa. Kokeile itse jatkuvaa matkalaukkuelämää.
Höpö höpö. Lapsi tarvii molemmat vanhemmat jos ovat mitenkään täysjärkisiä.
Molempia vanhempia voi tavata myös siten, että lapsella on yksi pysyvä koti.
Ai oma isä on joku vieras jolla käydään kylässä?
Pysyvä koti hokijat haluavat käytännössä uupuneen äidin ja etäisen isän. Fiksut ihmiset kaksi läheistä vanhempaa lapselle.
Ja sitten nämä "fiksut ihmiset" ihmettelevät, kun vaihtopäivinä lapsi kiukkuaa ja odottavat sitä lapsivapaata viikkoaan. Uupuneesta äidistä puhuttaessa taas päästään siihen, että vuoroviikkoasuminen tosiasiassa palvelee aikuisen tarpeita, mistä koko keskustelu lähti.
Aaaaahhh "aikuisella" tarkoitit tietenkin sitä äitiä. Olet niitä jotka ajattelevat että äidin elämän pitää olla mahdollisimman vaikeaa ja levännyt äiti ei suinkaan palvele lapsen tarpeita mitenkään.
Ja isä on joku sivuhenkilö jonka voi vaan heittää lapsen elämästä roskikseen.
Vuoroviikotatko lapsiasi, vai miksi tämä mielipide näin kolahti? Uupuneen äidin mainitsi tässä joku ihan muu kuin minä.
En vuoroviikota. Mutta yritin mielenkiinnosta kysellä millä perusteella lapselle on hyväksi etääntyä jommasta kummasta vanhemmastaan ja takana on ilmeisesti jokin ihanne äidistä joka ei saa levätä. Senkään hinnalla että lapsi saa etäisen isän.
Veikkaan että lapselle on tärkeämpää läheinen suhde vanhempiin kuin joku käytännön ongelma vuoroasumisessa
Käytännön ongelma eli vuosien heittopussielämä ilman oikeaa kotia missään. Äitien tai isien uupumus ei nyt ollut se pointti ollenkaan, vaan ihan vain se, miten se lapsi sen vuoroviikottelun voi kokea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko marja tai vihannes villi jos se kasvaa pellolla tai kasvihuoneessa?
Onko kala villi jos se kasvaa kalankasvattamossa?
🥱
Vain miehiä koskeva asevelvollisuus on räikeä ihmisoikeusloukkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole. Olen elänyt helvetin kodissa jossa ei erottu ja perusteltiin muka lasten parhaalla kun oikea syy kulissit ja tekopyhyys
Voi olla, että olisit toista mieltä, jos vanhempasi olisivat eronneet.
Kuoleman jälkeen tulee 2m multaa niskaan ja se oli sitten siinä. Ei ole taivasta, ei helvettiä.
Vierailija kirjoitti:
Kotona en kehtaa sanoa, että kunnioitan transihmisten sukupuoli-identiteettiä, mutta en myöskään kehtaisi sanoa, jos en kunnioittaisi. Aihe on tullut pari kertaa esille ja siitä on seurannut aikamoinen sota, koska suvun jäsenillä on vahvoja mielipiteitä aiheesta.
Tästä tuli mieleen että meillä perheen patriakka käytti korona-ajasta liian ison osan amerikkalaisen konservatiivipropagandan parissa somessa. Puhui välillä ihan kauheita juttuja monista ihmisryhmistä, ei tehnyt mieli edes käydä vierailulla kun ne keskustelut olivat juuri niitä transma.mu.vihervassaripedari juttuja. Ei sellaiset kuulu kahvipöytään vaikka mitä mieltä olisi. Onneksi on nyt rauhoittunut huomattavasti kun on päässyt takaisin ihmisten pariin ja myös tutustunut joihinkin haukkumiensa ihmisryhmien jäseniin.