Hyvät Äitienpäivään pettyneet äidit!
Joka vuosi äitienpäivän jälkeen (joskus jopa äitienpäivän kuluessa) täällä saa lukea jupinoita siitä, kuinka mammat ovat pettyneet äitienpäivän viettoon. Mies ei ole ostanut lahjaa, ei ole hankkinut kukkia, ei ole askarrellut korttia, ei ole siivonnut, ei ole leiponut kakkua, ei ole ollut innoissaan aamusta iltaan...
... ja sitten suunnitellaan kostoa isänpäiväksi.
Oletteko te tulleet ajatelleeksi, että eri asiat ovat eri ihmisille tärkeitä. Se, ettei mies toteuta jokaista toivettanne ei välttämättä suinkaan tarkoita, etteikö hän arvostaisi äitiyttänne. Hän vain juhlii vaatimattomammin.
Jos teidän mielestänne vanhempien juhlapäivään kuuluvat fanfaarit, upeat juhlapäivälliset ja hulppeimmat lahjat, senkun toteutatte tällaiset unelmajuhlat kun olette itse suunnittelemassa ne aivan mielenne mukaan - isänpäivänä. Mitä väliä sillä viime kädessä on, kuka juhlakalu on?
Jos taas ajattelette, että " miehen kuuluisi järjestää upeat kemut, koska ne ovat teille merkitykselliset" niin voisitte itse pysähtyä hetkeksi miettimään, onko teidän tapanne järjestää isänpäiväjuhlat sittenkään juuri sitä, mitä mies haluaa... vai sitä, mitä te haluatte? Mies ehkä innostuisi kaljasta, hyvästä seksistä, urheilusta, peleistä & yksinolosta. Olisitteko valmiita antamaan heille omanlaisensa juhlat ja kunnioittamaan heidän toiveitaan?
Eivät miehet valita vääranlaisesta juhlinnasta. Ymmärrän, että erilainen aktiivisuustaso voi harmittaa, mutta että kostot ja kaikki?
Kommentit (23)
Miettikääpä nyt omalle kohdalle!
Minä hoidan meidän perheen rutiinit 365 päivää vuodessa ja ihan olosuhteiden pakosta, koska mieheni on yksityisyrittäjä ja reissaa työn vuoksi paljon. Onko liikaa pyydetty, että mies yhtenä päivänä vuodesta osoittaisi, että arvostaa minunkin työtäni.
En ole vailla lahjoja tai mitään ylenpalttista juhlimista vaan vain yksi aamu vuodesta jolloin saisin nukkua pitempään ja nauttia aamukahvini rauhassa.
ei ole liikaa pyydetty. Itse toivoin äitienpäivältä aivan samaa ja ilman jäin...
Nyt en ota kantaa siihne, kuinka loukkaantunut kannattaa mistäkin olla, mutta muutama asia tuli mielee.
Parisuhteessa ja perheessä kuuluu ottaa toiset huomioon. Jos joku asia on tärkeää toiselle, luulisi silloin voivan ottaa toisen toiveet huomioon. Jos esim. minulle on tärkeää merkkipäivien muistaminen, miksi mies ei sitä voi tehdä, joudun minäkin tekemään miehen vuoksi asioita, jotka eivät pätkääkään kiinnosta juuri sillä hetkellä tai ollenkaan.
Se mikä minua kommentissasi suuresti ärsytti, oli tuo oluen, seksin ja yksinolon tuominen isäinpäivän yhteyteen, olen kuullut tuota ennenkin. Jos siis miehen mielestä oleellisinta isyydessä on kaljan kittaamine, seksi ja rauhassaolo kakaroilta, se on voi voi sitten. Ymmärtäisin kommenttisi silloin, jos puhuttaisiin esim. miehen syntymäpäivästä.
Isäin- ja äitienpäivät ovat monesti lapsillekin tärkeitä. Ei tulisi mieleenikään äitienpäivänä sanoa lapsille: " kiitti kortista, äiti lähtee tästä nyt baariin ja pitämään vähän lomaa teistä" .