Kenellä on kotisi vara-avain? Vai onko kellään? Miksei ole?
Minä annan omaksi turvakseni vara-avainen luottohenkilölle kriisin varalta. Monille se uskottu on varmaankin oma äiti, isä tai lapsi, tai seurustelukumppani. Itse annoin avaimen vanhalle koulukaverille, joka on ollut minulle hyvä ystävä ja ihminen jo yli 40 vuotta. Oma lapseni on kummallisen etäinen nykyään, vaikka kasvatin hänet aikanaan itse kotona, ei ollut missään lastentarhassa. Kun hän muutti pois kotoa, ei yllättäen antanutkaan äidilleen vara-avainta (lähinnä koiranhoitoa varten jos hän matkustaa), vaikka pyysin sitä. Olin loukkaantunut. Kun muutin talostamme pienempään asuntoon, en sitten minäkään enää antanut hänelle kotiavaintani. Lapset ovat lainaa vain.
Kommentit (73)
Suadanan kakarat, kohta paukkuu pakarat!
Naapurin neidille. Hänellä on myös eräs toinen avain kaulakorussaan.
Vierailija kirjoitti:
Lähin omainen on viranomainen. 😍
Juu. Tyypillistä hakunilaisille.
Vierailija kirjoitti:
Siveysvyösi avain?😘
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siveysvyösi avain?😘
Hän kutsuu sitä siivouskomeron avaimeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siveysvyösi avain?😘
Hän kutsuu sitä siivouskomeron avaimeksi.
Ihqun romanttinen hyötysuhde naapurin neidin kanssa.💓
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistutus vastaajille, että nörttitaitoiset rikollisuuteen taipuvaiset henkilöt pystyvät selvittämään tämänkin palstan kirjoittajien henkilöllisyyden ja ikävässä tapauksessa luovat tänne ketjuja joissa kalastelevat ihmisiltä tietoja mm. kodin vara-avaimen sijaintipaikasta...
Ja höpönlöpön. Rajansa paranoiallakin.
No, tietämättömimmäthän yleensä ovat kaikkein onnellisimpia, eli jakakaa vaan kaikki tärkeät tietonne täällä. Mikä on netissä, on tietenkin aina yksityistä ja salaista ja tietojen säilytyksestä huolehditaan tässä maassa tosi mallikkaasti, niin kuin Vastaamojupakastakin kävi ilmi.
Vierailija kirjoitti:
Romanialaiset kaulakorukauppiaat kun äkkäävät tuon, niin sinulta lähtee väritelkkarin lisäksi peppuneitsyys. :D
Parhaalla ystävälläni. Olen myös sanonut hänelle että voi käyttää sitä ja tulla kylään ihan koska vaan.
Kun annoin äidilleni avaimen kotiini, kävi tuomassa ruokaa poissaollessani. Oli kuulemma tehnyt niin paljon, että halusi tuoda mulle ylimääräiset. En ottanut avaimia pois. Toisella kerralla oli käynyt lainaamassa toista paistinpannua, kun paistoi silakoita ison määrän. Otin avaimen pois. Annoin sen alunperin sitä varten, jos tulee jonkinlainen hätätilanne tai itse unohdan avaimeni. Tuollaisia em. syitä varten en niitä antanut.
Olen vuosien varrella vaihtanut asuntoa monta kertaa, mutta avaintani en enää äidilleni anna. Tuli edellisistä kerroista todella ikävä olo. Mitäköhän papereita tai tavaroita penkoi käynnillään? On nimittäin tosi utelias ihminen. Ei mulla mitään ihmeellistä ole piilossa, mutta synnyinkodista muutettuani haluan pitää omat asiani ominani.
Naapurustossa asuvalla ystävällä. Käymme myös kastelemasa kukkia ja katsomassa, että kaikki on ok toisen ollessa lomalla. On se kiva, että lähistöllä on avaimet, jos omat sattuu katoamaan. Ei tarvitse iltamyöhään soitella hätäapua ammattilaidilta.
Molemmilla aikuisilla lapsillani on mun luokse vara-avain ja minulla on heille. Ei siksi, että mentäisiin omilla avaimilla toistemme koteihin vaan siksi, jos avaimet unohtuu kotiin. Opiskelijoilla eikä työkyvyttömyyseläkeläisellä ole ekstra rahaa ovien availuun.
Lapsilla on tietysti omansa. Vävypojalla on myös avain meille. Ja luottonaapureilla.
Aikuisella samassa pitäjässä asuvalla lapsellani.
Vierailija kirjoitti:
Kun annoin äidilleni avaimen kotiini, kävi tuomassa ruokaa poissaollessani. Oli kuulemma tehnyt niin paljon, että halusi tuoda mulle ylimääräiset. En ottanut avaimia pois. Toisella kerralla oli käynyt lainaamassa toista paistinpannua, kun paistoi silakoita ison määrän. Otin avaimen pois. Annoin sen alunperin sitä varten, jos tulee jonkinlainen hätätilanne tai itse unohdan avaimeni. Tuollaisia em. syitä varten en niitä antanut.
Olen vuosien varrella vaihtanut asuntoa monta kertaa, mutta avaintani en enää äidilleni anna. Tuli edellisistä kerroista todella ikävä olo. Mitäköhän papereita tai tavaroita penkoi käynnillään? On nimittäin tosi utelias ihminen. Ei mulla mitään ihmeellistä ole piilossa, mutta synnyinkodista muutettuani haluan pitää omat asiani ominani.
Ymmärrän, minun lapseni on ihan samanlainen. Hän ei itse ole koskaan kirjoittanut päiväkirjaa, mutta kähveltää ja lukee mielellään minun kurjoituksiani.
Vierailija kirjoitti:
Molemmilla aikuisilla lapsillani on mun luokse vara-avain ja minulla on heille. Ei siksi, että mentäisiin omilla avaimilla toistemme koteihin vaan siksi, jos avaimet unohtuu kotiin. Opiskelijoilla eikä työkyvyttömyyseläkeläisellä ole ekstra rahaa ovien availuun.
Ihanaa, kun on yhteisymmärrys sukulaisten välillä. Arvostan, ja samalla kadehdin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vuosien varrella vaihtanut asuntoa monta kertaa, mutta avaintani en enää äidilleni anna. Tuli edellisistä kerroista todella ikävä olo. Mitäköhän papereita tai tavaroita penkoi käynnillään? On nimittäin tosi utelias ihminen. Ei mulla mitään ihmeellistä ole piilossa, mutta synnyinkodista muutettuani haluan pitää omat asiani ominani.Ymmärrän, minun lapseni on ihan samanlainen. Hän ei itse ole koskaan kirjoittanut päiväkirjaa, mutta kähveltää ja lukee mielellään minun kurjoituksiani.
*siis kirjoituksiani.
Niin suomalaista.