Uusi ystävä on alkanut ärsyttämään, miten toimin? AHDISTAA :(
Alkuun vaikutti todella mukavalta, mutta nyt vuoden tuntemisen jälkeen alkaa ärsyttämään.
Puhuu aivan muuta kuin mitä todellisuudessa on, kodin siisteydestä ym. Meillä on yleensä aina siistiä, mutta silti esim. ruokailun jälkeen alkaa siivoamaan pöytää hullun lailla kun " ei osaa olla siivoamatta" . Ja heillä kotonaan on monen päivän tiskit pöydällä ja muutenkin todella epäsiistiä. En haluaisi, että kotonani kukaan tonkii meidän kaappeja.
Juoruaa (yleensä negatiiviseen sävyyn) kaikista tutuistaan. Kertoo jopa toisten jääkaapin sisällöstä.
Heidän lapsensa ovat parhaita ja KAIKKIEN muiden lapsissa on jokin " vika" . Myös hän itse on omasta mielestään todella hauska. Tekonauraa aina kovaan ääneen kun kertoo tekemisiään.
Todella rumaa kieltä käyttää. Kiroilee ja huutaa. Ja minuutin päästä taas hymyilee.
Ei minkäänlaista koulutusta.
En todellakaan voi uskoa mitään, mitä puhuu. Aikaisemmin oli ihan kivaa yhdessä puistossa, mutta nyt hän on alkanut omimaan minua. Pari tuntia puistoilua ei enää riitä, vaan täytyy olla koko päivä yhdessä. Joka tapaamisellä täytyy sopia seuraava koko päivän tapaaminen. Ahdistaa.
Nyt hän pyysi heidän tulevan lapsen kummiksi. En tiedä mitä vastaan.
Alkuun oli siis kivaa yhdessä, mutta nyt alkaa ahdistamaan. Kenenkään muun kaverin kanssa ei ole samanlaista. Ja hänellä tuntuu olevan riitaa vuoronperään kaikkien kanssa. Mitä teen?
Kommentit (10)
Muakin ahdistaisi...
Yritä pitää hiukan etäisyyttä. Keksi tai järjestä meno, jolloin et voi olla koko päivää hänen kanssaan. Tai sano ihan suoraan, että et jaksa sellaista (vaikea, mutta todennäköisesti tehokkain keino).
" ystävällesi" ja kerrot myös sen ettet halua lähteä kummiksi näin lyhyen tuttavuuden jälkeen etkä koe asiaa oikeaksi. Älä missään nimessä suostu kummiksi jos et halua!!!!!!!!! On myös oikeus kieltäytyä. Kuten sulla on oikeus kieltäytyä tapaamisistakin, tai ainakin harventaa niitä jos koet että näette liian usein, onhan sinulla omakin elämä. Ota vähän välimatkaa, ystäväsi joko ymmärtää tai ei. Eiköhän se ystävyys punnita siinäkin...
ja seuraavan kerran suunnitelmista. Tuo kummijuttu on kyllä vähän mutkikas. Jos se sua todella paljon arveluttaa, niin kieltäydy.
Älä kerro tälle ihmiselle asioistasi, hän ei todennäköisesti ole luottamuksen arvoinen. En kutsuisi kotiinkaan, ei hän väkisin voi tulla.
Ikävä tilanne kyllä, mutta mitä pikemmin otat etäisyyttä, sen helpompi, pitkittämällä pahenee. Meillä kaikilla on oikeus itse valita seuramme kotona/vapaa-aikana.
Älä suostu kummiksi, jos tuntuu tuolta. Inhottavampi lapsellekin sitten jos välit katkeaa myöhemmin. Eniten ärsyttää tuollainen omiminen. Pidä kiinni siitä, että jos kerran et halua, sinun ei tarvitse sopia uutta kokopäivän tapaamista joka kerta kun näette.
Toivotavasti et ole vielä ehtinyt lupautua kummiksi. Nyt vaihdatte puistoa vaikka lähimetsään. Otat etäisyyttä, et keksi tekosyitä vaan sanot että menette vaihteeksi muualle leikkimään. Äryttäviä roikkujia riittää, tärkeintä että et lähde kummiksi.
Vierailija:
Missä päin suomea tää asuu?
naapurissa asui nainen, joka oli aivan täysin erilainen kaikilla tavoilla kuin mitä itse olen. En vain voinut ajatella häntä ystäväkseni, koska meillä ei ole mitään yhteistä. Tämä nainen tuli usein seuraani, ja toki minä puistossa mielelläni rupattelin niitä näitä. Ikäväksi tilanne meni, kun todella lyhyen tuttavuuden jälkeen olisi pitänyt alkaa kyläillä, käydä yhdessä jumppatunnilla sun muuta. Halusin itse pitää tuttavuuden puistotasolla. Minulla on jo oma läheinen kaveripiiri. Mulla ei siis ollut missään tapauksessa mitään häntä vastaan, mutta en vain halunnut mitään enempää.
Keksi milloin mitäkin syitä välttääkseni yhteiset retket sun muut. Lopulta tämä ihminen taisi huomata, etten välitä mistään lähemmästä ystävyydestä. Toivon edelleen, ettei hän vain olisi loukkantunut. Mutta eihän kaikkien kanssa tarvitse ystävystyä.Tuntui, että hän leveisi suureen ääneen milloin mistäkin asiasta. Itse koen tällaisen leveilyn viraaksi.
Sinuna en suostuisi kummiksi. Mielestäni on erikoista edes pyytää kummiksi noin lyhyen tuttavuuden jälkeen. Kenties hänellä ei ole ystäviä.
Sinuna en lähtisi lapsen kummiksi, sillä sen jälkeen etäisyyden otto on paljon vaikeampaa. Jos et kehtaa sanoa suoraan, sano vaikka että teillä on jo niin paljon kummilapsia että et pysty kunnolla tutustumaan/m uistamaan tms heitä. Tai että et kuulu kirkkoon!