Karenssilla uhataan. Pitäisi mennä töihin 43 km päähän, eikä minulla ole autoa!
Ovat täällä kuulemma laajentaneet työssäkäyntialuetta 80 km säteelle. Minulle olisi työpaikka naapurikaupungissa, mutta en pääse paikalle. En omista autoa, eikä busseja kulje kuin koulukuljetukset, eikä se käy, kun on vuorotyö kyseessä. Mutta työkkärissä uhkaavat karenssilla ja kyselevät, enkö voisi lainata autoa?!?! Mitvit?
Kommentit (217)
Herra Jumala, miten paljon lapsellisia kommentteja tässä(kin) ketjussa.
No ei ne voi karenssia antaa jos ei töihin pääse kulkemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha romu tulee kalliiksi.
Sen voi vaihtaa, kun koeajan jälkeen vakinaistetaan ja voi hakea autolainaa parempaan autoon.
Esim mun puoliso osti sellaisen 3 tonnin romun. Korjautti sitä sitten vuoden sisään 3 tonnilla. Auto ei tullut kuntoon. Korjaamo kertoi, että he eivät tee enää korjauksia kun toiminta on lopetettu. Auto oli siis vuoden käytössä. Hinausta pariin otteeseen. Vuokra-auton otti korjausten ajaksi.
Oliskohan sellaiset 7000 vähintään hassannut autoon vuodessa, jolla ei tee mitään kun ei sillä pysty ajamaan. Ei sitä edes kukaan osta.
Miettikäähän nyt sitä romun ostoa toisenkin kerran. Tuon auton pelkästään nämä kertomani menot tekee lähemmäs 600 euroa kuukautta kohden. Tuohon lisäksi polttoainekulut, liikennevakuutus jne, niin se meni 1000 euroa kuukaudessa tämän romun pitämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kaverille kävi just noin ja tuli karenssi. Ei auttanut edes valitus ja todisteet autottomuudesta.
No ei varmasti pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Herra Jumala, miten paljon lapsellisia kommentteja tässä(kin) ketjussa.
Kerro mitä kommenttia tarkoitat.
Vierailija kirjoitti:
tekosyysi mikset voi ostaa autoa?
Ei kai nyt ketään voi pakottaa autoa ostamaan. Joskus kun hain töitä, niin oli työnantajalle aika selvä että en ole sopiva hakija kun ei sitä autoa ollut, eikä siihen aikaan vuorokaudesta julkisetkaan kulkeneet, niin eipä sitä olisi töihinkään päässyt.
Auton ostaminen on investointi työskentelyyn, kuin opiskelu, työvaatteet jne, autokaupoille siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen voi vaihtaa, kun koeajan jälkeen vakinaistetaan ja voi hakea autolainaa parempaan autoon.
Esim mun puoliso osti sellaisen 3 tonnin romun. Korjautti sitä sitten vuoden sisään 3 tonnilla. Auto ei tullut kuntoon. Korjaamo kertoi, että he eivät tee enää korjauksia kun toiminta on lopetettu. Auto oli siis vuoden käytössä. Hinausta pariin otteeseen. Vuokra-auton otti korjausten ajaksi.
Oliskohan sellaiset 7000 vähintään hassannut autoon vuodessa, jolla ei tee mitään kun ei sillä pysty ajamaan. Ei sitä edes kukaan osta.
Miettikäähän nyt sitä romun ostoa toisenkin kerran. Tuon auton pelkästään nämä kertomani menot tekee lähemmäs 600 euroa kuukautta kohden. Tuohon lisäksi polttoainekulut, liikennevakuutus jne, niin se meni 1000 euroa kuukaudessa tämän romun pitämiseen.
Minä olen ostanut tonnilla auton ja sillä ajelin edullisesti monta vuotta. Ei tarvinnut mitään muuta tehdä kuin perushuollot. Ei tulisi mieleenkään korjauttaa halpaa autoa monella tonnilla.
Mitä mä just luin🙄 mä muutin sillon kun sain töitä toiselle paikkakunnalle JA ostin myös auton. En ruikuttanu palstalla että yhyy, en voi mennä töihin kun pitää muuttaa. Just sun kaltaisten ihmisten takia vois kaikki tuet lopettaa... BTW otin sen tonnin autolainan että sain ostettua auton. Mikä on syy, ettet voi tehdä samaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai nyt ketään voi pakottaa autoa ostamaan. Joskus kun hain töitä, niin oli työnantajalle aika selvä että en ole sopiva hakija kun ei sitä autoa ollut, eikä siihen aikaan vuorokaudesta julkisetkaan kulkeneet, niin eipä sitä olisi töihinkään päässyt.
Olisit joutanut ikuiseem karensseen myös tuosta. Jos auton ostamalla saisi työpaikan niin ei ole mitään syytä olla ostamatta sitä autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies osti tonnin auton jolla ajeli vuoden ilman korjauksia, sitten möi seuraavalle samalla tonnilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit joutanut ikuiseem karensseen myös tuosta. Jos auton ostamalla saisi työpaikan niin ei ole mitään syytä olla ostamatta sitä autoa.
Ja höpö höpö.
TE-toimiston virkailija minulle heti ensimmäisen kartoituspuhelun aikana, että jos haluat työllistyä nopeasti, valitse työnhakualueeksi koko Eurooppa. Nyt työpaikan löydettyäni joudun muuttamaan heinäkuun alussa pitkin hampain ulkomaille reilun 2000 km päähän nykyisestä asuinkaupungistani.
Miten joku kehtaa vinkua naapurikaupungissa sijaitsevasta työpaikasta? Muutto naapurikaupunkiin on helppo homma verrattuna ulkomaille muuttoon.
Olet saanut näin vaikeassa työmarkkinatilanteessa työtarjouksen naapurikaupungista. Sinun kuuluisi hyppiä riemusta ja olla kiitollinen työpaikasta. Sen sijaan masennellaan vauvapalstalla ja etsitään tekosyitä olla katkera, kun töitä löytyi.
Osta auto tai muuta naapurikaupunkiin lähemmäs työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin sinulle olisi työpaikka naapurikaupungissa? Ei työkkäri voi sinulle työpaikkaa luvata, voi vain kehottaa hakemaan. Työnantaja ei ota sinua töihin, jos et pääse siellä kulkemaan.
Tätä mäkin tulin sanomaan. Ei meillä ole kenellekään tarjota valmiita työpaikkoja, mutta hakemaan voimme kehottaa. Työtarjouksen sijaan nykyinen termi onkin työnhakijan haettavaksi osoittama työpaikka. Aikaisempi työtarjous ei sekään ollut kuin kehotus hakea tiettyä paikkaa.
Kurjaa, jos joku on ottanut karenssin turhaan jättämällä hakematta paikkaa. Ei ne työnantajatkaan niin tyhmiä ole, että palkkaisivat henkilön, joka ei pysty edes kulkemaan työpaikalle.
t. työkkärin eli työllisyysalueen työntekijä
Jokaisen työttömän pitäisi myös karenssin uhalla ajaa ajokortti, jos sitä ei ole.