Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Nukutuksen tai puudutuksen vuoksi Sinulla täytyy kotona olla aikuinen henkilö läsnä seuraavaan aamuun asti". Mitä jos ei ole?

Vierailija
25.05.2026 |

Silloinko siirtäisivät osastolle yöksi?

Tässä tapauksessa kaikki valmistelut tehty ohjeiden mukaisesti ja puoliso ottanut erikoisjärjestelyillä vapaata töistä jopa kaksi päivää, ja sitten sairaala ilmoittaa, että leikkaus siirtyy pari päivää eteenpäin.

Vapaita ei näin lyhyellä varoitusajalla saa järjestymään. Kavereita tai sukuakaan ei pääse apuun.

Onko joku vaan sanonut sairaalassa että kyllä, on aikuinen kotona koko illan ja yön, vaikka ei ole ollutkaan?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heräämössä joudut "nukkumaan" sen seuraavan yön. Siellä saat kuunnella, kun jotkut ruinaavat hoitajalta kotiin pääsyä, etkä saa kunnolla nukutuksi. On se kuitenkin turvallisempaa kuin yksin kotona. 

Miksi tätä alapeukutetaan? Ei päiväkirurgisia potilaita tietenkään kärrätä osastolle yhden hengen huoneeseen. Heräämössä saavat olla koko yön, jos kotona ei ole ketään. Siellä kuulee toistenkin potilaiden valitukset. Yksi yökkö huolehtii potilaista. Aamulla saa aamupalan ennen lähtöä. 

Kyllä täällä nimenomaan siirretään osastolle yöksi. On siirretty aiemmin, ja siirretään edelleen. Siellä on riittävästi henkilökuntaa, heräämössä vähemmän. 

Vierailija
42/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eu minulla ole kotona sisäkköä tai kamarineitoa, enkä asu enää perheeni kanssa. Äijäkin lähti lähtimään, viinakaupan kautta.  Kun minun piti lähteä sairaalasta kotiin, minulla oli vielä vastuullani muutaman kk:n ikäinen vauva. S-hoitaja vain totesi, että "Katso että sinulla on joku apuna kotona. Heihei."  Ei minulla ole niin läheistä ystävää, että voisin pyytää yhtäkkiä yöksi kotiini keskellä viikkoa. Yksin olin, ja hoidin vauvaa kontaten, välillä pyörtyilin lattialle. Mutta selvisin.   Summa summarum, tuollainen "katso sitten että sinulla on sisäkkö kotona auttamassa" on heitteillejättö. 

Mistä se vauva tuli?

Kuten tuossa aiemmin totesin, aviomieheni lähti lätkimään, kun ei kiinnostanutkaan vauvaperheen arki. Annoin juomarin mennä, ei sovi viinapullot tähän huusholliin. Ero on nyttemmin jo valmis.  Sisäkköä ja kamarineitoa olisin kaivannut moneen otteeseen tässä välissä, mutta ei ole varaa, kun en ole oikeasta suvusta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itellä tämä tilanne edessä ja pakko valehdella koska en voi lemmikkejä jättää yksin kotiin koko illaksi ja yöksi. 

Syy miksi minulla ei ole lemmikkejä on juuri se että ei ole ketään hoitamaan niitä jos minulle sattuu jotain. Arvonsa kullakin.

Tässäkin olisi eläinrakkaalle työttömälle hyvä uusi yritys, elinkeino: lemmikkien hoitola tai lemmikkien hoitoa niiden kotona. Kysyntää olisi varmasti.

Facessa olen törmännyt näihin ilmoituksiin; tarjotaan lemmikinhoitoa. Heti kysellään vakuutuksista ja kuka korvaa mitä. 

Sama koskee kaikkea pienyrittäjyyttä, millä erityisesti nuoret pyrkivät tienaamaan vähän rahaa. Poika/tyttö tulisi pesemään autosi, leikkaamaan ruohosi, pesemään ikkunat, käymään kaupassa jne. Heti alkaa kuulustelu: mites verotus, mitä jos autoon tulee naarmu, mitä jos itsellesi käy vahinko. Nykyään ollaan tosi tarkkoja tämmöisissä. Eikä ketään randomia voi päästää kotiisi penkomaan tavaroita.  Miettikää nyt vähän! Ennen haettiin lapsenlikkaa lähikaupan ilmoitustaululta. Ajat ja ihmiset ovat muuttuneet.

Vierailija
44/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itellä tämä tilanne edessä ja pakko valehdella koska en voi lemmikkejä jättää yksin kotiin koko illaksi ja yöksi. 

Syy miksi minulla ei ole lemmikkejä on juuri se että ei ole ketään hoitamaan niitä jos minulle sattuu jotain. Arvonsa kullakin.

Tässäkin olisi eläinrakkaalle työttömälle hyvä uusi yritys, elinkeino: lemmikkien hoitola tai lemmikkien hoitoa niiden kotona. Kysyntää olisi varmasti.

Maksaisin heti ja hyvin, jos joku hyvä hoitaja tulisi meille kotiin koiria hoitamaan. Olisi tarvetta muulloinkin kuin sairaalareissujen takia. Hoitolaan en näitä koiria voi viedä.

Vierailija
45/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaisin heti ja hyvin, jos joku hyvä hoitaja tulisi meille kotiin koiria hoitamaan. Olisi tarvetta muulloinkin kuin sairaalareissujen takia. Hoitolaan en näitä koiria voi viedä.

Minä voin tulla. Missä päin?

Vierailija
46/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut ketään, ja sanoin sen suoraan. Kotiin mut silti lähetettiin. Kyse ei kuitenkaan ollut vatsan tai rintakehän alueen leikkauksesta, vaan paljon pienempi juttu, jossa ei ole verenvuotoriskiä. 

Vierailija
47/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä menee samaan sarjaan jos epäilee uniapneaa niin neuvo on " jos yöllä on hengityskatkoksia" olen miettinyt että pitääkö jostain tilata seuralais palvelusta nainen yöksi viereen kuuntelemaan?

Meitä on ihmisiä joilla ei ole ketään muita kuin lähi kaupan hyvää päivää tuttu jonka kansa vaihdetaan yksi lause kerran kuussa.

Multa hammaslääkäri kysyi, että narskuttelenko hampaita yöllä. Mitä siihen muuta saattoi vastata, kuin että en tiedä, kun nukun silloin? 😂 Ja mulla on puoliso, mutta sekin nukkuu, ja hän ei taatusti herää, vaikka mikä olisi! Että ei sekään aina auta, vaikka asuu jonkun kanssa. 

Vierailija
48/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multakin on kysytty "kuorsaatko?". En todellakaan tiedä. Mietin että pitäisikö videoida yö niin näkisi.

Vierailija
49/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne lemmikit vainajalla siellä tekis?

Mene nyt terveys edellä. Oma terveys!

Joku hoitamaan lemmikit.

Tai joku sinne kotiin.

Eri, mutta kaikilla ei ole tällaista "jokua". Itse olen viisikymppinen lapseton sinkku, ei vanhemmat enää elossa, ei sisaruksia tai muita sukulaisia joiden kanssa olisin tekemisissä, ei kavereita tai ystäviä. Olen käytännössä täysi erakko. Ei sitä silloin vaan löydy yhtäkkiä jotain tyyppiä seuraksi.

Suuri osa varsinkin vanhemmista ihmisistä elää kuplassa, jossa ihmisellä on vanhemmat, sisarukset, lapset, lapsenlapset, puoliso sukuineen, serkut, pikkuserkut, vaivaisserkut, perheenjäsenistä käyvät työkaverit, vanhat koulukaverit ja vielä rippikoulukaveritkin ihan siinä kiven heiton päässä. Eli useita kymmeniä tai jopa satoja "jokuja" joita kysyä. Aivan kuin mustavalkoisten suomi-filmien maalaisidyllissä, jossa koko kylä ja laaja suku toimi turvaverkkona. 

Nykyään on kuitenkin paljon ihmisiä joilla ei ole ketään. Korkeintaan kissa tai lamppuharja. Ja tällaisten urbaanien erakkojen määrä vain kasvaa muuttoliikkeen ja lapsettomuuden myötä.

Vierailija
50/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut ketään, ja sanoin sen suoraan. Kotiin mut silti lähetettiin. Kyse ei kuitenkaan ollut vatsan tai rintakehän alueen leikkauksesta, vaan paljon pienempi juttu, jossa ei ole verenvuotoriskiä. 

Sama. En olisi jäänytkään kun kotona saa nukuttua, sairaalassa ei. Siellä hurisee ja humisee, hoitajat hiiviskelevät, sänky on outo ja mahdollinen huonekaveri kuorsaa tai on levoton rymistelijä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi