Toimitusjohtaja irtisanoi koko hr-tiimin: ”Loivat olemattomia ongelmia”
https://www.tivi.fi/uutiset/a/2721d031-fadb-4d0a-96c3-9fbd33b6f34c
”Meillä oli hr-tiimi ja se hr-tiimi loi ongelmia, joita ei ollut olemassakaan. Ne ongelmat katosivat, kun irtisanoin heidät”, toimitusjohtaja sanoi.
Ei voi olla kuin samaa mieltä, kaikki se DEI-paska ja inklusiivisuus... Ei jaksaisi, mä olen tullut tekemään töitä enkä pakollisia verkkokursseja!
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi niin että uusi HR:n johtaja eli 40+ jakkukalkkuna painosti johtoa vaihtamaan toimivan ja todella erinomaisen "vanhanaikaisen" toimiston jossa kaikilla suunnittelijoilla oli omat rauhalliset työhuoneet ja pihalla rajattomasti ilmaista parkkitilaa nykyaikaiseen (se oli nykyaikaa 1990-luvun Nokiassa johon tämä ämmmä oli jämähtänyt) valtavaan avokonttoriin kalleimman mahdollisen lasipalatsin ylimmässä kerroksessa.
Siinä kävi juuri kuten kaikki odottivat: porukka joutuu istumaan ANC-kuulokkeet päässään että saavat tehtyä edes jotenkin töitä jatkuvan ölinän keskellä paitsi HR itse jolle uudessa toimistossa oli varattu äänieristetyt työhuoneet koska heidån työnsä on niin luottamuksella
Kiinteät kulut pomppasivat sellaiselle tasolle että vuoden päästä oli pakko käynnistää YT:t mutta avainsuunnittelijat olivat yksi kerrallaan helpottaneet työvoimakustannuksia nostamalla itse kytkintä.
Kaikki kynnelle kykenevät tekivät uuteen toimistoon muuton jälkeen etätöitä mikä pakotti HR:n nostamaan pakollisten toimistopäivien määrän kolmeen kun valtava hukkainvestointi seisoo tyhjän panttina. Lisää väkeä lähti mutta HR:ään toki palkattiin lisää.
Hyvin tyypillistä HR:n ja kykenemättömän johdon perseilyä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi niin että uusi HR:n johtaja eli 40+ jakkukalkkuna painosti johtoa vaihtamaan toimivan ja todella erinomaisen "vanhanaikaisen" toimiston jossa kaikilla suunnittelijoilla oli omat rauhalliset työhuoneet ja pihalla rajattomasti ilmaista parkkitilaa nykyaikaiseen (se oli nykyaikaa 1990-luvun Nokiassa johon tämä ämmmä oli jämähtänyt) valtavaan avokonttoriin kalleimman mahdollisen lasipalatsin ylimmässä kerroksessa.
Siinä kävi juuri kuten kaikki odottivat: porukka joutuu istumaan ANC-kuulokkeet päässään että saavat tehtyä edes jotenkin töitä jatkuvan ölinän keskellä paitsi HR itse jolle uudessa toimistossa oli varattu äänieristetyt työhuoneet koska heidån työnsä on niin luottamuksella
Kiinteät kulut pomppasivat sellaiselle tasolle että vuoden päästä oli pakko käynnistää YT:t mutta avainsuunnittelijat olivat yksi kerrallaan helpottaneet työvoimakustannuksia nostamalla itse kytkintä.
Kaikki kynnelle kykenevät tekivät uuteen toimistoon muuton jälkeen etätöitä mikä pakotti HR:n nostamaan pakollisten toimistopäivien määrän kolmeen kun valtava hukkainvestointi seisoo tyhjän panttina. Lisää väkeä lähti mutta HR:ään toki palkattiin lisää.
Aika lapasia se firman johto kun ei ymmärtäneet että he johtaa ja hr-kalkkunalle voi sanoa "ei".
Suomessa on tapa, jolla eliminoidaan työnhakuprosessista heti ne kaikki, joilla on työhistoriassa aukko. Tämä aiheuttaa sen, että jotkut, eli aika monet nykyään eivät ikinä pääse työhaastatteluun, koska he ovat näkymättömiä rekrytovien tahojen ammattitaidottomuuden takia. Rekrytoinnin ammattilaiset härskisti oikovat työssään ja eliminoivat suuren osan hakijoista näiden työhistoriassa olevan aukon takia.
Tämä on todellinen maan kattava ongelma. Se on ajamassa koko maan talouden kaaokseen. Maassa on pian liikaa ihmisiä jotka ovat näkymättömiä työnantajille ja heidän tilalleen otetaan maahan työntekijöitä kehitysmaista.
Tällä tavalla työttömyysprosentti ei ikinä laske ja huuto työvoimapulasta vaan kiihtyy.
Vierailija kirjoitti:
HR-kalkkunat on ihan turhia.
Paitsi firman kesäjuhlissa tai pikkujouluissa kun humala on kova, estot poistuu ja himot iskee
Huutista. Avokonttorit ovat tosiaan saatanan keksintö.