Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret ovat tyhmiä: ostavat ruokaa ennemmin velaksi kuin olisivat syömättä

Vierailija
25.05.2026 |

Nuoret tilaavat ruokaa ja arjen tarpeita kotiin luotolla, vaikka rahaa ei oikeasti ole. Pienistä ostoksista voi syntyä nopeasti maksamattomien laskujen kierre.

https://www.aamulehti.fi/omaraha/art-2000011929622.html

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret ovat tyhmiä eivätkä hallitse rahan käyttöä. Vähän hiukoo ja jääkaappi tyhjä? Woltataan kilometrin päässä olevasta puljusta se kahdenkympin lätty! Miksi kävellä kun olemattomalla rahalla voi tilata velaksi! HIP HEI JA HURRAA!

Vierailija
82/95 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko konsepti "haen itse kaupasta ruokatarvikkeita ja teen itse ruokaa kotona koska ei ole varaa kuljetuspalveluhin" täysin tuntematon nuorisolaisille? Mitä kotona/koulussa opetetaan elämänhallinnasta?

Kuule kun ruokakaupat ei myy ruokatarvikkeita laskulle. Vain valmiita ravintola-annoksia voi woltata laskulle. 

Ei pidä paikkaansa. Woltin kautta voi tilata ruokakaupasta ja apteekistakin tavaraa laskulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, pitäisikö mieluummin kuolla nälkään vai? :D tyhmä

Ei kenenkään tarvitse kuolla Suomessa nälkään. Sosiaaliturva on sitä varten jos ei ole töitä ja töihin voi mennä niin saa palkkaa. Lisäksi mato-ongella ja metsästä keräämällä saa ilmaista ruokaa suoraan luonnosta. Esimerkiksi nyt on korvasienikausi kuumimmillaan.

Vierailija
84/95 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla viisikymppisellä. Velaksi on välillä pakko ostaa.

Vierailija
85/95 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, pitäisikö mieluummin kuolla nälkään vai? :D tyhmä

Ei kenenkään tarvitse kuolla Suomessa nälkään. Sosiaaliturva on sitä varten jos ei ole töitä ja töihin voi mennä niin saa palkkaa. Lisäksi mato-ongella ja metsästä keräämällä saa ilmaista ruokaa suoraan luonnosta. Esimerkiksi nyt on korvasienikausi kuumimmillaan.

Vähän epäilen, että nuorella, jolla ei ole auttavia läheisiä eikä kykyä ottaa yhteyttä auttaviin tahoihin (kuten sossu tms.) olisi myöskään kykyä mennä metsään tai minkäänlaista tietotaitoa johonkin korvasieniin liittyen..

Vierailija
86/95 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitetäänkö tuossa nyt sitten satoa niistä lapsista, joita ei osallistettu koskaan kodin askareisiin, vaan pidettiin poissa yhteisestä perhe-elämästä, sillä " lapsen pitää antaa elää lapsuutta".

Ja sitten on lojutettu ruuduilla, viety ehkä ohjattuihin harrastuksiin ja siinä se. Itseohjautuvuus ja reippaus nolla. Kaikki passattu valmiiksi ja vanhemmat projisoineet omia traumojaan lapseensa. 

Vierailija
87/95 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse oon asunut isossa asuntolassa ja keittiössä oli aina panttipulloja. Usein la aamuisin laitoin rinkan täyteen pulloja ja fillaroin kauppaan. Joskus oli lisäkassi roikkumassa.

Woltilla ruokaa vaikka rahaa ei ol. Tekee pahaa

Siis mikä alkoholistiporukka siellä teidän asuntolassa asui? Ja teidän sukupolven alkoholinkulutus oli ok, mutta nuorempien energiajuomat on ongelma? Kaksinaismoralismi ainakin on teidän sukupolven bravuuri. Niin ja mitä veikkaat, paljonko ruokaa jollain pullopanteilla saa nykyekonomiassa hankittua? Teidän sukupolven kukkarossa ei olisi edes Wolttaaminen tuntunut missään, koska teillä oli tulot verrattuna hintatasoihin sen verran korkeat. 

Pullojahan voi kerätä hyvin kaupungeissa, nykyäänkin monet kerää. 

Vierailija
88/95 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret ovat tyhmiä eivätkä hallitse rahan käyttöä. Vähän hiukoo ja jääkaappi tyhjä? Woltataan kilometrin päässä olevasta puljusta se kahdenkympin lätty! Miksi kävellä kun olemattomalla rahalla voi tilata velaksi! HIP HEI JA HURRAA!

Montako tälläistä nuorta tunnet oikeasti henkilökohtaisesti vai keksitkö nyt tarinan kuitenkin omasta päästäsi?

Vierailija
89/95 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietää että rahat ei riitä ruokaan niin laitetaan kengät jalkaan ja lähdetään kyselemään työpaikkoja tai käymään työkkärissä eikä syödä veloiksi. Itse en ole koskaan voltista tilannut, en tule koskaan tilaamaan, enkä ymmärrä niitä jotka sieltä tilaa.

Vierailija
90/95 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tietää että rahat ei riitä ruokaan niin laitetaan kengät jalkaan ja lähdetään kyselemään työpaikkoja tai käymään työkkärissä eikä syödä veloiksi. Itse en ole koskaan voltista tilannut, en tule koskaan tilaamaan, enkä ymmärrä niitä jotka sieltä tilaa.

Etkä kyllä ymmärrä nykymenosta muutenkaan juuri mitään, ei työkkäreihin mennä nykyään kyselemään mitään työpaikkoja. Et varmaan osaisi edes hakea nykyään työpaikkaa.

Vierailija
91/95 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nämä edes ymmärrä mikä on onki,täysin menetetty älypuhelin sukupolvi.🤣

Vierailija
92/95 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin toimittiin viimeksi joskus 80-luvulla,  kun työpaikkoja oli ja olit viimeksi työelämässä. Nykyään jos tunkeudut luvattomasti jonnekin firmaan omin nokkinesi niin taatusti saat vartijan perään jos edes sisään pääset.

Vierailija
93/95 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäkkäämiltä nälvijöiltä taitaa nyt unohtua, että nuoremmat ikäluokat maksavat tulevaisuudessa teidän eläkkeet. Jos nuoremmilla ei ole töitä ja ollaan velkaannuttu, niin ei teille mitään eläkkeitä ole tulossa. Kylmää kyytiä tulossa, jos ei ole omaa eläkettä itse säästettynä.

Vierailija
94/95 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipäjonosta saa ilmaiseksi kassikaupalla ruokaa. Jakavat niitä kerran viikossa joten olettaisin että sen kassi sisälöllä pärjää ainakin sen viikon.

sulla ei selkeästi ole mitään käsitystä tämän asian todellisuudesta. joten ota selvää asioista/kokeile muutama viikko itse näitä leipä/ruoka jonoja ja tule sitten kertomaan näitä kassikaupalla juttujasi. ehkä mieli muuttuisi

Vierailija
95/95 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämän pitäisi olla hyvä uutinen.
Se paljon kehuttu AMERIKAN MALLI, nääs.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi