Nuoret ovat tyhmiä: ostavat ruokaa ennemmin velaksi kuin olisivat syömättä
Nuoret tilaavat ruokaa ja arjen tarpeita kotiin luotolla, vaikka rahaa ei oikeasti ole. Pienistä ostoksista voi syntyä nopeasti maksamattomien laskujen kierre.
Kommentit (70)
Mä en ainakaan pystyisi nuorena menemään leipäjonoon, en oikeastaan minkään ikäisenä. Hävettäisi niin että silmät pullahtaisivat päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kehtaa käydä ruokajonossa, mielummin velkaantuvat.
Ihan kuin sieltä saisi tarpeeksi kelvollista ruokaa, itekin ostin tollei velaksi huonoina aikoinani. Enää ei tartte, kiitos veikkaus.
Jokaiselle jaetaan isoekassillinen ruokaa. Oma vika jos sillä ei pärjää viikkoa vaan ahmii kaiken kerralla.
Eipä kyllä, ollut useita kertoja puolivanhaakin ruokaa tai jotain ihan outoja ruokia, kuten rasiallinen kurkkusalaattia. Joskus viisi vuotta sitten oli paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan pystyisi nuorena menemään leipäjonoon, en oikeastaan minkään ikäisenä. Hävettäisi niin että silmät pullahtaisivat päästä.
Siellä kaikki muutkin olisi samalla asialla ja eivät siksi katsoisi sinua vinoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä kaikki muutkin olisi samalla asialla ja eivät siksi katsoisi sinua vinoon.
Se että tiedostaa olevansa osallisena siinä tietyssä seurassa sas häpeämään itseään vielä enemmän. Kiitos mutta ei. Jos olen köyhä paska, olen sitä mieluummin kotona kuin julkisesti.
Työttömyysrahat on aina riittänyt ruokaan minulla. Olen 95 kg mies ja aina ollut ruokaa. Pitää vaan osatas suunnitella mitä ostaa ja syö. Miten nuoret saa luottokortteja jollla ostaa ruokaa jos niillä ei ole tulojakaan tarpeeksi. En voisi ostaa velaksi mitään enkä ole ostanut. Säästin autoon rahaa 4 vuotta. On parempi olla velaton. Mulla ei joskus ollut vafraa sänkyyn joten nuukuin 2 vuotta lattialla. Säästin rahaa sänkyyn myös.
Vierailija kirjoitti:
Miten pitkään itse olisit ilman ruokaa?
Opiskelija ja kuka tahansa alle 30-vuotias voi nykyisten keski-ikäisten mielestä olla syömättä, juomatta ja sosiaalisoimatta viikkokausiin, eikä mukamas tuntuisi missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija ja kuka tahansa alle 30-vuotias voi nykyisten keski-ikäisten mielestä olla syömättä, juomatta ja sosiaalisoimatta viikkokausiin, eikä mukamas tuntuisi missään.
Heleposti menee usiampi kuukausi pelkällä vedellä
Vierailija kirjoitti:
Perjantaina sain
Tosi tumma reissumiespaketin
4 riisipiirakkaa
Suklaalevyn
Litran jugurttia
Fetakuutioita
Perunasalaattia
Kylmäsavulohta
Herkkusieniä
Raviolipaketin
Riittää koko viikoksi.
Vierailija kirjoitti:
on ne tyhmiä
Jep.
Kyllä pitäisi ymmärtää nöyränä kuolla nälkään, jos ei ole rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisiä rajoitteita ja häpeän tunteita ihmisillä. Eikö ruuan volttaus velaksi ole nolompaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heleposti menee usiampi kuukausi pelkällä vedellä
Ei mene. Kyllä 5 viikkoa on ehdoton maksimi.
Vierailija kirjoitti:
Eivät kehtaa käydä ruokajonossa, mielummin velkaantuvat.
Höpö höpö, ei jaksa lähteä ulos ylipäätään, eikä osaa tehdä itse ruokaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 minuuttia ilman happea
3 päivää ilman vettä
3 viikkoa ilman ruokaa
Perusstandardit ihmiselle.
Joo, nämä on ne minimi hyvinvointistandardit mihin vahva ja välittävä Suomi tällä hetkellä sitoutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on ne tyhmiä
Jep.
Kuoleeko nuori nälkään, jos sille ei kanneta ruokaa kotiovelle? :D
Aika huonosti on koko maan asiat jos nuorilla ei ole varaa edes ruokaan. Mitä Ap esittää ratkaisuksi, nälkään kuolemista? Eipä ainakaan tule velkakierrettä, sehän se vasta olisikin pahin tuossa skenaariossa. 👀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on ne tyhmiä
Jep.
Kuoleeko nuori nälkään, jos sille ei kanneta ruokaa kotiovelle? :D
Voi kuollakin! Jos tilillä on 0€, ei voi ostaa ruokaa kaupasta. Vain Woltista tms. palveluista voi tilata ruokaa niin ettei laskua tarvitse maksaa heti. Surullinen kierrehän tuosta syntyy, mutta ihminen ei elä kovin kauaa ilman ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on pari päivää syömättä, niin se hyllyvä läskivuori alkaa sulaa? Että kenen syy ja kuka sitten kantaa vastuun, jos näin kävisi?
säästövinkki : sinulle kuula kalloon.
Ketoosi on epäterveellistä. Jättäkää nuoret rauhaan.
Pari päivää syömättä on sun vinkki nuorelle. Siinä tilassa pitäisi sitten hoitaa opiskelu ja kaikki kotityöt tehokkaasti ja vielä nukkua samalla? Sinä maksat kaikkien nuorten lääkäri kulut jotka saavat Ketoosin? Joutuvat ehkä osastolle.
Jokaiselle jaetaan isoekassillinen ruokaa. Oma vika jos sillä ei pärjää viikkoa vaan ahmii kaiken kerralla.