Nuoret ovat tyhmiä: ostavat ruokaa ennemmin velaksi kuin olisivat syömättä
Nuoret tilaavat ruokaa ja arjen tarpeita kotiin luotolla, vaikka rahaa ei oikeasti ole. Pienistä ostoksista voi syntyä nopeasti maksamattomien laskujen kierre.
Kommentit (70)
Jos on pari päivää syömättä, niin se hyllyvä läskivuori alkaa sulaa? Että kenen syy ja kuka sitten kantaa vastuun, jos näin kävisi?
Miten pitkään itse olisit ilman ruokaa?
Nykynuorien muotoa ja kokoa kun katsoo kadulla niin parin päivän syömättömyys ainoastaan vain tekisi hyvää heidän terveydelleen ja painolle.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan että on ruokaan varaa.
Ei jumankauta tätä trollailua. POISTOON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
3 minuuttia ilman happea
3 päivää ilman vettä
3 viikkoa ilman ruokaa
Perusstandardit ihmiselle.
0-tuloisella ei ole rahaa lainkaan. Ei mitään omaa rahaa, ainoastaan sen mikä voi avustuksina saada. Pitäisikö 0-tuloisten olla siis syömättä, kunnes rahaa on? Pitäisikö opiskelijoiden olla syömättä sen sijaan että ottavat sen opintovelan jotta saavat syödäkseen? Aloituksesta voi nimittäin saada tällaisen käsityksen. Et syö jos ei rahaa kerran ole.
Artikkelin lukemalla avautuu uusi näkökulma asiaan. Ruoan tilausmaksut eivät ole sitä rahaa joka menee syömiseen tai ruokaan vaan siihen että joku muu kiikuttaa sen kotiisi. Sellaista en ymmärrä ihmisenä joka ei ole koskaan tilannut ruokaa kotiin (ainoastaan isojen huonekalujen tilaukset). Ymmärrän, jos on sairas tai todella kiireinen että kuljetuspalvelua toisinaan käyttää, mutta jokainen jolla on vähänkin ymmärtämistä tallella käsittää kyllä, että ei ole järkevää maksaa kuljetuspalveluista, eikä varsinkaan pienituloisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 minuuttia ilman happea
3 päivää ilman vettä
3 viikkoa ilman ruokaa
Plus luulisi että kaikki tämän tietäisi. Se opetetaan jo peruskoul. Tai on ainakin ennen opetettu.
Vierailija kirjoitti:
0-tuloisella ei ole rahaa lainkaan. Ei mitään omaa rahaa, ainoastaan sen mikä voi avustuksina saada. Pitäisikö 0-tuloisten olla siis syömättä, kunnes rahaa on? Pitäisikö opiskelijoiden olla syömättä sen sijaan että ottavat sen opintovelan jotta saavat syödäkseen? Aloituksesta voi nimittäin saada tällaisen käsityksen. Et syö jos ei rahaa kerran ole.
Artikkelin lukemalla avautuu uusi näkökulma asiaan. Ruoan tilausmaksut eivät ole sitä rahaa joka menee syömiseen tai ruokaan vaan siihen että joku muu kiikuttaa sen kotiisi. Sellaista en ymmärrä ihmisenä joka ei ole koskaan tilannut ruokaa kotiin (ainoastaan isojen huonekalujen tilaukset). Ymmärrän, jos on sairas tai todella kiireinen että kuljetuspalvelua toisinaan käyttää, mutta jokainen jolla on vähänkin ymmärtämistä tallella käsittää kyllä, että ei ole järkevää maksaa kuljetuspalveluista, eikä varsinkaan pienituloisena.
Itse olen ollut kiitollinen tuosta mahdollisuudesta silloin, kun rahat ovat olleet ihan loppu. Ei ole tarvinnut mankua keneltäkään rahaa lainaksi.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun ei ole rahaa ruokaan siihen auttaa kun käy duunissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 minuuttia ilman happea
3 päivää ilman vettä
3 viikkoa ilman ruokaa
Kuka hullu suostuu tuollaiseen vapaaehtoisesti? Joku masokisti kai, ei kukaan ns. normaali ihminen kokeile tuollaisia "huvikseen".
Hullu mies Huittisista, syö enemmän kuin tienaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 minuuttia ilman happea
3 päivää ilman vettä
3 viikkoa ilman ruokaa
3 päivää ilman piĺlua?
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei tarvitse tilata ruokaa kotiin henkensä pitimiksi.
Ei ole kalliimpaa tapaa syödä.
Eivät kehtaa käydä ruokajonossa, mielummin velkaantuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 minuuttia ilman happea
3 päivää ilman vettä
3 viikkoa ilman ruokaa
3 päivää ilman piĺlua?
3 vuotta eikä tunnu vielä missään, joten ei lasketa.
Vierailija kirjoitti:
Eivät kehtaa käydä ruokajonossa, mielummin velkaantuvat.
Ihan kuin sieltä saisi tarpeeksi kelvollista ruokaa, itekin ostin tollei velaksi huonoina aikoinani. Enää ei tartte, kiitos veikkaus.
Leipäjonosta saa ilmaiseksi kassikaupalla ruokaa. Jakavat niitä kerran viikossa joten olettaisin että sen kassi sisälöllä pärjää ainakin sen viikon.
Kai Wolt edelleen palkkaa nuoria ja teinejä kesätöihin? Niin ei tarvitse enää nälissään olla tai velaksi elää. Ja Foodoraa kun ei enää ole. Tai joku mainostenjakelufirma? Tai mansikkatarha poimimaan mansikoita?