Nuoret ovat tyhmiä: ostavat ruokaa ennemmin velaksi kuin olisivat syömättä
Nuoret tilaavat ruokaa ja arjen tarpeita kotiin luotolla, vaikka rahaa ei oikeasti ole. Pienistä ostoksista voi syntyä nopeasti maksamattomien laskujen kierre.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai Wolt edelleen palkkaa nuoria ja teinejä kesätöihin? Niin ei tarvitse enää nälissään olla tai velaksi elää. Ja Foodoraa kun ei enää ole. Tai joku mainostenjakelufirma? Tai mansikkatarha poimimaan mansikoita?
Sarkasmia?
Woltilla on 20 000 ihmistä odottamassa töitä lähetiksi, joten eivät varmaankaan "palkkaa teinejä kesätöihin".
Ja sattumoisin suomessa ilman oles kelulupaa olevien laittomasti maassa olevien määrä on myös 20 000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on ne tyhmiä
Jep.
Kyllä pitäisi ymmärtää nöyränä kuolla nälkään, jos ei ole rahaa.
Kuoleeko nuori nälkään, jos sille ei kanneta ruokaa kotiovelle? :D
Voi kuollakin! Jos tilillä on 0€, ei voi ostaa ruokaa kaupasta. Vain Woltista tms. palveluista voi tilata ruokaa niin ettei laskua tarvitse maksaa heti. Surullinen kierrehän tuosta syntyy, mutta ihminen ei elä kovin kauaa ilman ruokaa.
Tuo on ihan höpöhöpötekosyy. Mikä on johtanut siihen että tilillä on 0 euroa? Miksei ole käyty ruokajonossa?
Kukaan ei joudu velkakierteeseen yhdestä wolt-tilauksesta, vaan kyseessä on tapa. Ja siihen ne rahat sitten menevätkin, myös ne joita ei vielä edes ole.
Ei kaikille riitä ruokajonoista ruokaa, eikä opiskelijalla tai osa-aikatyössä olevalla ole välttämättä aikaa seistä juuri silloin ruokajonossa kun jako on. Elämässä voi tulla yllättäviä kuluja, minne menikin valtaosa rahoista.
Eikä rahattomalla ole välttämättä rahaa mennä sinne ruokajonoon, jos se on kauempana. Ruokajonoissa myös Wolt-kuskeja ja Suomeen huijattuja ulkkariopiskelijoita, jonot on nykyään todella pitkät samaan aikaan kun jaettavaa ruokaa tulee lahjoituksina yhä vain vähemmän ja vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Nälkiintynyt työtönhän se vasta onkin oikein työkykyinen... heikottaa niin ettei pystyssä tahdo pysyä, ei ole voimaa, aivosumu estää ajattelun ym.
Verensokerin heittelyn saa tasaantumaan ja sydämen rytmin kun jättää pois kofeiinia ja vähentää sokeria. Kun alkaa väsyttää ottaa suuhun karkin tai sokerinpalan ja juo vettä lasillisen. Työssä täytyy tasata koko ajaksi että parin tunnin välein juo vähän vettä ja ottaa vaikka sokeria välillä siis vähän . Niin on ennenkin selvitty. Välipala voi olla vaikka appelsiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on ne tyhmiä
Jep.
Kyllä pitäisi ymmärtää nöyränä kuolla nälkään, jos ei ole rahaa.
Kuoleeko nuori nälkään, jos sille ei kanneta ruokaa kotiovelle? :D
Voi kuollakin! Jos tilillä on 0€, ei voi ostaa ruokaa kaupasta. Vain Woltista tms. palveluista voi tilata ruokaa niin ettei laskua tarvitse maksaa heti. Surullinen kierrehän tuosta syntyy, mutta ihminen ei elä kovin kauaa ilman ruokaa.
Tuo on ihan höpöhöpötekosyy. Mikä on johtanut siihen että tilillä on 0 euroa? Miksei ole käyty ruokajonossa?
Kukaan ei joudu velkakierteeseen yhdestä wolt-tilauksesta, vaan kyseessä on tapa. Ja siihen ne rahat sitten menevätkin, myös ne joita ei vielä edes ole.
Ei kaikille riitä ruokajonoista ruokaa, eikä opiskelijalla tai osa-aikatyössä olevalla ole välttämättä aikaa seistä juuri silloin ruokajonossa kun jako on. Elämässä voi tulla yllättäviä kuluja, minne menikin valtaosa rahoista.
Kai se opiskelija osaa kertoa koulussa että rahat on tiukalla ja pyytää oppitunnin vapaaksi jotta voi mennä ruokajonoon?
Vierailija kirjoitti:
Nälkiintynyt työtönhän se vasta onkin oikein työkykyinen... heikottaa niin ettei pystyssä tahdo pysyä, ei ole voimaa, aivosumu estää ajattelun ym.
Tutkitusti nälkä ajaa työttömän tehokkaimmin töihin silloin kun se työ on keino saada ruokaa. Näin on havaittu etenkin köyhissä maissa joissa ei ole sosiaaliturvaa, ihnmset tekevät töitä jopa nälkäpalkalla ruokaa vastaan pärjätäkseen.
Pelastusarmeijan leipä castreenin kadulla joka aamu katutasossa. Saat leivän minkä avulla pärjäät viikon.
Meri ja järvet on täynnä ilmaista kalaa. Kalastuslupaa ei tarvita mato-ongella. Sillä saa viitseliäs puolessa tunnissa parin päivän ruokatarpeet. Luonto on täynnä tuoreyrttejä ja salaattia tälläkin hetkellä. Nokkoset, vuihenputket yms. ilmaisia ja terveyspommeja. Itsekin voi kylvää parvekkeella ruokaa. Mutta nämä ovat niin tolkuttoman tyhmää ja avutonta sakkia ettei mikään onnistu. Kaikki pitäisi tuoda valmiina kotiovelle.
Jaa, pitäisikö mieluummin kuolla nälkään vai? :D tyhmä
Vierailija kirjoitti:
Meri ja järvet on täynnä ilmaista kalaa. Kalastuslupaa ei tarvita mato-ongella. Sillä saa viitseliäs puolessa tunnissa parin päivän ruokatarpeet. Luonto on täynnä tuoreyrttejä ja salaattia tälläkin hetkellä. Nokkoset, vuihenputket yms. ilmaisia ja terveyspommeja. Itsekin voi kylvää parvekkeella ruokaa. Mutta nämä ovat niin tolkuttoman tyhmää ja avutonta sakkia ettei mikään onnistu. Kaikki pitäisi tuoda valmiina kotiovelle.
Ketään ei kiinnosta mikään maalaisten keräilyemämä. Kaupungissa kaupungin säännöt. Älkää sotkeentuko asioihin mistä ette mitään ymmärrä
Näin alanvaihtajana kun katselee omaakin vuosikurssia (80+ opiskelijaa) niin ei tarvitse ainakaan nälkään kuihtumista pelätä. Sen verran tuhtia emäntää on kurssi puolillaan. Opiskelijakortilla lämmintä ja terveellistä lautasmallin mukaista ruokaa saa pilkkahintaan. Jos ei siihen päälle osaa mitään edullista itse valmistaa niin herää kysymys millä kapasiteetilla opiskelee korkeakoulussa. Nämä bilettävät, on ripset/tukat/vaatteet vimosen päälle, pyörällä ei liiku juuri kukaan, energiajuomia ja makuvissyjä näkyy olevan rjestäen pöydillä jne. Ongelma ei ole rahan vähyys, vaan totaalinen kyvyttömyys ymmärtä mihin se tililtä valuu.
Vanhemmat sukupolvet pilaavat maan ekonomian ja tarjoavat nuorille ratkaisuksi rahattomuudelle nälkäkuolemaa. On kyllä aikoihin eletty, mutta eipä toisaalta valitettavasti yhtään yllätä. Suomalaiset boomerit on täysin hemmoteltuja. Kiittelevät itseään siitä, että töitä on aina ollut ja niitä tehty, kun eivät tajua, että se oli niiden vanhempien sukupolvien ansiota, että niitä työpaikkoja luotiin ja niitä oli teille tarjolla. Itse ette ole pystyneet nykynuorten kohdalla samaan. Itsestäni tuntuu tosi pahalta katsella itseäni nuorempien ihmisten tilannetta, kun joutuu olemaan joku saakelin uraohjus ja täydellinen työntekijä saadakseen jätskikiskalta kesätyön kahdeksi kuukaudeksi. En olisi itse kestänyt sellaisia paineita ja olen kiitollinen, että aina on ollut itselleni töitä tarjolla, mutta en kyllä itseäni siitä olalle taputtele, vaan tiedostan, että se on vaatinut tiettyä stabiiliutta ja järkeviä päätöksiä koko yhteiskunnan tasolla.
Itse oon asunut isossa asuntolassa ja keittiössä oli aina panttipulloja. Usein la aamuisin laitoin rinkan täyteen pulloja ja fillaroin kauppaan. Joskus oli lisäkassi roikkumassa.
Woltilla ruokaa vaikka rahaa ei ol. Tekee pahaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta mikään maalaisten keräilyemämä. Kaupungissa kaupungin säännöt. Älkää sotkeentuko asioihin mistä ette mitään ymmärrä
Miten niin kaupungissa ei voi keräillä? :D
Juuri ollaan täällä Helsingissä kaverin kanssa keräilty. Toki ei niillä elä, vaan ovat lähinnä mukava lisä ruokavalioon.
Rahattoman kannalta jos ajattelee, niin hänellä pitäisi olla se onki jostain.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pitkään itse olisit ilman ruokaa?
Niin kauan kun ei ole rahaa ruokaan siihen auttaa kun käy duunissa.
Kaikille ei ole töitä, tätä faktaa sun on persuna toki vaikea älytä
Vierailija kirjoitti:
Näin alanvaihtajana kun katselee omaakin vuosikurssia (80+ opiskelijaa) niin ei tarvitse ainakaan nälkään kuihtumista pelätä. Sen verran tuhtia emäntää on kurssi puolillaan. Opiskelijakortilla lämmintä ja terveellistä lautasmallin mukaista ruokaa saa pilkkahintaan. Jos ei siihen päälle osaa mitään edullista itse valmistaa niin herää kysymys millä kapasiteetilla opiskelee korkeakoulussa. Nämä bilettävät, on ripset/tukat/vaatteet vimosen päälle, pyörällä ei liiku juuri kukaan, energiajuomia ja makuvissyjä näkyy olevan rjestäen pöydillä jne. Ongelma ei ole rahan vähyys, vaan totaalinen kyvyttömyys ymmärtä mihin se tililtä valuu.
Jaa, et varmaan tajua, että halpa ruoka eli höttöhiilarit on se, mikä aiheuttaa lihavuutta. Eli jos on pakko syödä pelkkiä nuudeleita ja kaurapuuroa päivästä toiseen, koska muuhun ei ole varaa, niin siitä turpoaa ja tulee väsyneeksi, ja sen takia sitten sitä energiajuomaa tulee kitattua, kun ei ole ravintoarvot kunnossa ruokavaliossa, kun ei ole varaa ostaa proteiinipitoista ruokaa ja kasviksia. Ihmiset, jotka sanoo kasvisten olevan halpoja, ei tajua sitä määrää, mikä niitä pitää mättää naamaan, että päivän kaloritarpeet tulee täyteen, jolloin hintaakin on jo ihan kiitettävästi, kun taas höttöhiilareilla hinta halvempi ja niitä ei tavitse syödä yhtä paljon. Eli nimenomaan köyhät lihoaa, rikkaat hoikassa ja timmissä kunnossa, kun on varaa oikeaan ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse oon asunut isossa asuntolassa ja keittiössä oli aina panttipulloja. Usein la aamuisin laitoin rinkan täyteen pulloja ja fillaroin kauppaan. Joskus oli lisäkassi roikkumassa.
Woltilla ruokaa vaikka rahaa ei ol. Tekee pahaa
Siis mikä alkoholistiporukka siellä teidän asuntolassa asui? Ja teidän sukupolven alkoholinkulutus oli ok, mutta nuorempien energiajuomat on ongelma? Kaksinaismoralismi ainakin on teidän sukupolven bravuuri. Niin ja mitä veikkaat, paljonko ruokaa jollain pullopanteilla saa nykyekonomiassa hankittua? Teidän sukupolven kukkarossa ei olisi edes Wolttaaminen tuntunut missään, koska teillä oli tulot verrattuna hintatasoihin sen verran korkeat.
Vanhukset ovat tyhmiä: eivät ymmärrä t4pp44 itseään vaikka elämä on jo jatkoajalla.
Vierailija kirjoitti:
Onko konsepti "haen itse kaupasta ruokatarvikkeita ja teen itse ruokaa kotona koska ei ole varaa kuljetuspalveluhin" täysin tuntematon nuorisolaisille? Mitä kotona/koulussa opetetaan elämänhallinnasta?
Kuule kun ruokakaupat ei myy ruokatarvikkeita laskulle. Vain valmiita ravintola-annoksia voi woltata laskulle.
Huvittaa ja ärsyttääkin, kun ihmiset aina kuvittelevat, että Woltilla tilaaminen tarkoittaa automaattisesti valmiin ruoan tilaamista.
Olen itse tilannut joskus rahapulassa Woltin kautta kaupasta ruokatavaroita laskulle, ja ihan samoja tuotteita olen tilannut, joita olisin ostanut, jos olisin mennyt fyysisesti sinne kauppaan. Niistä teen sitten itse ruokaa, en koskaan tilaisi Woltilla ravintolasta mitään.
Kaupasta voi tietysti tilata samalla muutakin tarpeellista kuten vaikkapa astianpesuainetta tai veskipaperia. Näitä ei taida saada ruokajakelusta.
Ei ruokakaupat myy ruokaa velalla, jos rahaa ei ole. Woltti myy ruokaa luotolla vaikkei rahaa maksaa juuri nyt olisi. Ota selvää asioista ennenkuin huutelet.