Ehdinkö 34-vuotiaana vielä aloittaa elämän alusta?
Tai ehkä ei nyt ihan alusta, mutta tehdä iso elämänmuutos. Ehdinkö vielä opiskella uuden ammatin, saada ehkä perheenkin? Elämässä ollut tähän mennessä monenlaista, sekä itse tehtyjä huonoja valintoja että epäonnea. Haluaisin jotenkin uuden alun. Ehdinkö vielä?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Jos 34v nainen on hoikka, urheilullinen, naisellinen, moraali tallessa ja hyvää seuraa, nätti, omillaan toimeentuleva. Niin miksei voisi perheen perustaa jos heti kun löytyy hyvä mies alkaa tehdä lapsia.
Pitäisi vain löytää se mies ja se ei aina ole helppoa
Aina kannattaa yrittää, eikä tavoitteista pidä tulla pakkomielteitä tyyliin "elämä pilalla jos en saa sitä ja tätä!" Kuolinvuoteella kadutaan tutkitusti sitä ettei uskaltanut edes yrittää, ei kompurointeja tai sitä että teki parhaansa vaikka tulosta ei tullutkaan. Välttely pelkojen takia on varma tie onnettomaan elämään.
Sinulla, tunarilla. ei ole mitään onnistumisen mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten hankkimiseen hedelmöityshoidoilla ei ole mitään tarkkaa sääntöä. Julkisella hoitoja ei aloiteta yli 40-vuotiaille, ja sille on syynsä: yli 40-vuotiaan naisen munasoluilla on alle 10 % mahdollisuus tulla raskaaksi millään keinolla. Sitten on tietty lahjamunasolut ja lahja-alkiot, mutta niitä on kai rajallisesti saatavilla, eikä selvästi yli nelikymppisenä enää välttämättä muutkaan elimistön olosuhteet ole raskaudelle parhaat.
Näin ollen, harkitse munasolujen pakastamista pikapuoliin, jos olet nyt 34-v ilman mahdollisuutta saada lasta tällä hetkellä ja toivot myöhemmin lapsia, joilla on omat geenisi. 35 v iästä alkaen hedelmällisyyden lasku kiihtyy.
Jos tulee joku iso kriisi ja sähköt katkeaa pitkäksi aikaa niin tuskin feministien munasolut on niitä varjelluimpia sairaaloissa. Lapset tehdään ja perhe perustetaan naisille nuorena.
Eivät kaikki, jotka eivät ole tehneet lapsia tosi nuorena, välttämättä ole erityisen feministejä. Esimerkiksi minulla oli hankala lapsuudenkoti, ja piti käsitellä ne asiat ennen kuin voin edes miettiä oman perheen perustamista.
Lisäksi naisella on hyvä olla koulutus ja ammatti, mielellään myös työ tiedossa kun perheen perustaa. Siihenkin menee vuosia aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos 34v nainen on hoikka, urheilullinen, naisellinen, moraali tallessa ja hyvää seuraa, nätti, omillaan toimeentuleva. Niin miksei voisi perheen perustaa jos heti kun löytyy hyvä mies alkaa tehdä lapsia.
Pitäisi vain löytää se mies ja se ei aina ole helppoa
Höpölöpö. Intiassa naiset naitetaan vanhempien valitsemille miehille ja kummasti perheet perustuu ja naiset synnyttää sen 10 lasta. Suomalaiset naiset on vaan niin woke ja nirsoja. Tavisnaiset luulee olevansa filmitähtiä.
Varmaan ensimmäisenä pitäisi lopettaa munakarusellissa pomppiminen ja valita seurakseen sellainen mies jossa on isäpotentiaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten hankkimiseen hedelmöityshoidoilla ei ole mitään tarkkaa sääntöä. Julkisella hoitoja ei aloiteta yli 40-vuotiaille, ja sille on syynsä: yli 40-vuotiaan naisen munasoluilla on alle 10 % mahdollisuus tulla raskaaksi millään keinolla. Sitten on tietty lahjamunasolut ja lahja-alkiot, mutta niitä on kai rajallisesti saatavilla, eikä selvästi yli nelikymppisenä enää välttämättä muutkaan elimistön olosuhteet ole raskaudelle parhaat.
Näin ollen, harkitse munasolujen pakastamista pikapuoliin, jos olet nyt 34-v ilman mahdollisuutta saada lasta tällä hetkellä ja toivot myöhemmin lapsia, joilla on omat geenisi. 35 v iästä alkaen hedelmällisyyden lasku kiihtyy.
Jos tulee joku iso kriisi ja sähköt katkeaa pitkäksi aikaa niin tuskin feministien munasolut on niitä varjelluimpia sairaaloissa. Lapset tehdään ja perhe perustetaan naisille nuorena.
Eivät kaikki, jotka eivät ole tehneet lapsia tosi nuorena, välttämättä ole erityisen feministejä. Esimerkiksi minulla oli hankala lapsuudenkoti, ja piti käsitellä ne asiat ennen kuin voin edes miettiä oman perheen perustamista.
Lisäksi naisella on hyvä olla koulutus ja ammatti, mielellään myös työ tiedossa kun perheen perustaa. Siihenkin menee vuosia aikaa.
Kuvailit juuri feministin elämänkaaren. Ei sitä koulutusta ja uraa tarvita lasten tekoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos 34v nainen on hoikka, urheilullinen, naisellinen, moraali tallessa ja hyvää seuraa, nätti, omillaan toimeentuleva. Niin miksei voisi perheen perustaa jos heti kun löytyy hyvä mies alkaa tehdä lapsia.
Pitäisi vain löytää se mies ja se ei aina ole helppoa
Höpölöpö. Intiassa naiset naitetaan vanhempien valitsemille miehille ja kummasti perheet perustuu ja naiset synnyttää sen 10 lasta. Suomalaiset naiset on vaan niin woke ja nirsoja. Tavisnaiset luulee olevansa filmitähtiä.
Riippuu esimerkiksi arvoista. Esim. Itse olen uskonnollinen ja haluan miehen, joka jakaa samat arvot. Ei yhteiselo muuten edes onnistu. Ja voin sanoa, että kirkoissa käy enemmän naisia kuin miehiä, eli markkinat eivät ole helpoimmat mahdolliset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten hankkimiseen hedelmöityshoidoilla ei ole mitään tarkkaa sääntöä. Julkisella hoitoja ei aloiteta yli 40-vuotiaille, ja sille on syynsä: yli 40-vuotiaan naisen munasoluilla on alle 10 % mahdollisuus tulla raskaaksi millään keinolla. Sitten on tietty lahjamunasolut ja lahja-alkiot, mutta niitä on kai rajallisesti saatavilla, eikä selvästi yli nelikymppisenä enää välttämättä muutkaan elimistön olosuhteet ole raskaudelle parhaat.
Näin ollen, harkitse munasolujen pakastamista pikapuoliin, jos olet nyt 34-v ilman mahdollisuutta saada lasta tällä hetkellä ja toivot myöhemmin lapsia, joilla on omat geenisi. 35 v iästä alkaen hedelmällisyyden lasku kiihtyy.
Jos tulee joku iso kriisi ja sähköt katkeaa pitkäksi aikaa niin tuskin feministien munasolut on niitä varjelluimpia sairaaloissa. Lapset tehdään ja perhe perustetaan naisille nuorena.
Eivät kaikki, jotka eivät ole tehneet lapsia tosi nuorena, välttämättä ole erityisen feministejä. Esimerkiksi minulla oli hankala lapsuudenkoti, ja piti käsitellä ne asiat ennen kuin voin edes miettiä oman perheen perustamista.
Lisäksi naisella on hyvä olla koulutus ja ammatti, mielellään myös työ tiedossa kun perheen perustaa. Siihenkin menee vuosia aikaa.
Kuvailit juuri feministin elämänkaaren. Ei sitä koulutusta ja uraa tarvita lasten tekoon.
Mutta niiden lasten elossa pitämiseen tarvitsee. Voi toki jättäytyä myös yhteiskunnan huollettavaksi, jos uskaltaa. Itse en uskaltaisi tässä maailman-ja taloustilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos 34v nainen on hoikka, urheilullinen, naisellinen, moraali tallessa ja hyvää seuraa, nätti, omillaan toimeentuleva. Niin miksei voisi perheen perustaa jos heti kun löytyy hyvä mies alkaa tehdä lapsia.
Pitäisi vain löytää se mies ja se ei aina ole helppoa
Höpölöpö. Intiassa naiset naitetaan vanhempien valitsemille miehille ja kummasti perheet perustuu ja naiset synnyttää sen 10 lasta. Suomalaiset naiset on vaan niin woke ja nirsoja. Tavisnaiset luulee olevansa filmitähtiä.
Riippuu esimerkiksi arvoista. Esim. Itse olen uskonnollinen ja haluan miehen, joka jakaa samat arvot. Ei yhteiselo muuten edes onnistu. Ja voin sanoa, että kirkoissa käy enemmän naisia kuin miehiä, eli markkinat eivät ole helpoimmat mahdolliset
Sitten vaan nunnaluostariin jos arvot on tärkeemmät kuin kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten hankkimiseen hedelmöityshoidoilla ei ole mitään tarkkaa sääntöä. Julkisella hoitoja ei aloiteta yli 40-vuotiaille, ja sille on syynsä: yli 40-vuotiaan naisen munasoluilla on alle 10 % mahdollisuus tulla raskaaksi millään keinolla. Sitten on tietty lahjamunasolut ja lahja-alkiot, mutta niitä on kai rajallisesti saatavilla, eikä selvästi yli nelikymppisenä enää välttämättä muutkaan elimistön olosuhteet ole raskaudelle parhaat.
Näin ollen, harkitse munasolujen pakastamista pikapuoliin, jos olet nyt 34-v ilman mahdollisuutta saada lasta tällä hetkellä ja toivot myöhemmin lapsia, joilla on omat geenisi. 35 v iästä alkaen hedelmällisyyden lasku kiihtyy.
Jos tulee joku iso kriisi ja sähköt katkeaa pitkäksi aikaa niin tuskin feministien munasolut on niitä varjelluimpia sairaaloissa. Lapset tehdään ja perhe perustetaan naisille nuorena.
Eivät kaikki, jotka eivät ole tehneet lapsia tosi nuorena, välttämättä ole erityisen feministejä. Esimerkiksi minulla oli hankala lapsuudenkoti, ja piti käsitellä ne asiat ennen kuin voin edes miettiä oman perheen perustamista.
Lisäksi naisella on hyvä olla koulutus ja ammatti, mielellään myös työ tiedossa kun perheen perustaa. Siihenkin menee vuosia aikaa.
Kuvailit juuri feministin elämänkaaren. Ei sitä koulutusta ja uraa tarvita lasten tekoon.
Mutta niiden lasten elossa pitämiseen tarvitsee. Voi toki jättäytyä myös yhteiskunnan huollettavaksi, jos uskaltaa. Itse en uskaltaisi tässä maailman-ja taloustilanteessa.
Seliseli
Vierailija kirjoitti:
Mun lukiokaveri valmistui yliopistosta 59-vuotiaana. Hän sai lapsen 19-vuotiaana ja poikaystävä jätti hänet. Ei auttanut mitenkään, ei maksanut elatusmaksuja. Elämä oli kovaa. Mutta parikymmentä vuotta myöhemmin hän tapasi nykyisen miehensä. Poika kasvoi ja hänestä tuli yliopiston professori. Ja nyt sai lukiokaverinikin vihdoin opintonsa päätökseen.
Mitä aikoo tutkinnollaan tehdä? Kuka palkkaa vastavalmistuneen kuusikymppisen?
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin! Lykkyä!
34-vuotias on vielä nuori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun pitäs sama 6kymppisenä. Lapsia on pari mutta olis kiva saada pari lisää m56
En suosittele. Miehenkin sukusolut "vanhenevat", riski vammaiseen lapseen kasvaa. Jos 6-kymppisenä saat lapsen, voit olla jo saattohoitokunnossa, kun lapsi on täysi-ikäinen.
Oliko sulla jotain tieteellistä linkkiä katkeraan feministtrolliisi?
Googlaa itse. Mitä vanhempi isä, sitä todennäköisemmin autistinen lapsi. Nimenomaqn isä, äidin iällä ei niinkään merkitystä. 30v jo riittää, tasaisesti nousee riski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi ammaatti nyt ei ole ongelma, ja kyllähän 34-vuotiaana vielä helposti tulee raskaaksikin. Mutta jos jättää lapsen hankkimisen sen varaan, löytyykö ensin parisuhde, niin sitten se on epävarmaa, koska eihän sopivaa kumppania välttämättä löydy nopeasti.
Jos haluat lapsen, tee lapsi. Jos haluat uuden ammatin, opiskele se. Kumppani löytyy, jos löytyy.
Hedelmällisyys kuitenkin lähtee jyrkkään laskuun jo 35-vuotiaana. Ei mene nollaan tietenkään, mutta raskaaksi tulo selkeästi vaikeutuu noin 35 vuoden iästä lähtien.
Siksi monet eivät ehdi saada niin suurta perhettä kuin toivoisi, kun raskaaksi tuleminen ei olekaan niin helppoa kuin kuvitteli.
Asiaa pahentaa julkkikset, jotka hankkivat lapsia lähes viisikymppisinä. Ei ole omista munasoluista. Tai jos onkin, pakastimesta tulivat.
Riippuu tosiaan varmaan sekä naisesta että miehestä mutta lapsena mulla oli yks lestadiolaiskaveri, jonka perheeseen kuului (sillä hetkellä) 11 lasta, ja se nainen oli jatkuvasti raskaana. Uusia syntyi melkein joka vuosi että enpä tiiä paljonko niitä nyt on mutta aika ns. "vanha" siis näihin synnytysteorioihin se nainenkin oli jo sillon mutta niin vaan uusia tuli. Riippuu myös miehestä, ite en oo koskaan ollut raskaana (paitsi kerran), varmaan vikaa mussakin mutta kukaan ei ollu saanut mua raskaaksi vaikka vahinkoja ja sellasia oli tapahtunu siis ainakin yli 100 kertaa. Sit tuli yks äijä jonka kanssa vaan intensiivisesti pantiin muutama tunti kun teki mieli ja tulin raskaaks heti. Enää en uskalla sen kanssa hirveesti hommailla kun haluun olla lapseton
Vierailija kirjoitti:
Punkerot painaa!
S*it sherlock, oli se punkero nainen tai MIES :)
Aloitin 34v
Aloitin 43v
Aloitin 56v
Nyt 64v
Aloitin taas. Aina vaan. Kattellaan.
Jos tulee joku iso kriisi ja sähköt katkeaa pitkäksi aikaa niin tuskin feministien munasolut on niitä varjelluimpia sairaaloissa. Lapset tehdään ja perhe perustetaan naisille nuorena.