Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdinkö 34-vuotiaana vielä aloittaa elämän alusta?

Vierailija
24.05.2026 |

Tai ehkä ei nyt ihan alusta, mutta tehdä iso elämänmuutos. Ehdinkö vielä opiskella uuden ammatin, saada ehkä perheenkin? Elämässä ollut tähän mennessä monenlaista, sekä itse tehtyjä huonoja valintoja että epäonnea. Haluaisin jotenkin uuden alun. Ehdinkö vielä? 

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu lähtökohdistasi. Jos sinulla on jo parisuhde, johon hankkia lapsia, ehdit hyvin.

Jos sekin pitää aloittaa nollasta, kiire tulee.

Toisaalta voit aloittaa uuden ammatin opiskelemisen heti ja samaan aikaan etsiä kumppania.

jos on nyt 34v ja tapaa esimm kumppanin 1-2 vuodden sisällä, sit on jo 36v sit pitää vielä pari vuotta seurustella ennen lastentekoa. Ehkä kerkee ehkä ei. Riippuu millon menkat loppuu. Mies ei myöskään sais pitkitellä lapsen tekoa kauaa.

Munasoluja voi pakastaa, saa jatkoaikaa.

Vierailija
42/85 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuumenee kendo fanit punkerot!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ehdit opiskella uuden ammatin ja perustaa perheen. Itse synnytin 38v ja vaihdoin työn  45v vaikka en opiskellut uutta ammattia, menin hoitoapulaiseksi mihin ei tarvinnut pätevyyttä. 

Vierailija
44/85 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pitäs sama 6kymppisenä. Lapsia on pari mutta olis kiva saada pari lisää m56

En suosittele. Miehenkin sukusolut "vanhenevat", riski vammaiseen lapseen kasvaa. Jos 6-kymppisenä saat lapsen, voit olla jo saattohoitokunnossa, kun lapsi on täysi-ikäinen.

Vierailija
45/85 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista hauskimpia ovat nämä kuuskymppiset tummelit, jotka kuvittelevat olevansa kaikkien miesten unelmia, aina saa nauraa!

Vierailija
46/85 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanukit kän nissä pronss imatsissa, siinä on turnauksen arvostus :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/85 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

suur laji kendo ja jurriset kanukit :D

Vierailija
48/85 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

norja on iso kendomaa se on jämpti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/85 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

34-vuotias on vielä nuori, hyvin ehdit. 

Vierailija
50/85 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2020-luvun itsensä löytäminen ja uuden elämän aloittaminen, starter pack:

 

Suolakivet/taikakivet asuntoon

Tuoksukynttilät

Joogaretriitti Intiaan

Löysät vaatteet kirpparilta

Tarot-kortit

Kansalaisopiston vastaaville kursseille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/85 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdit vielä monta kertaa jos uskallat . Harva uskaltaa.

Vierailija
52/85 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ettei. Aloita ryömimisellä, sitten varovasti kävelyllä. Puhumaan olisi hyvä opetella myös ja potalle mahdollisimman varhaisessa vaiheessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/85 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensaannin voi tuossa iässä unohtaa eli perheen perustamisen jos on nainen. Miunasolut alkaa vähentyä naisella jo 20 vuotiaana ja jo 30v niitä on todella vähän. Näin on luonto ajatellut asian.

Vierailija
54/85 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ehdit! Onnea matkaan !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/85 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pitäs sama 6kymppisenä. Lapsia on pari mutta olis kiva saada pari lisää m56

En suosittele. Miehenkin sukusolut "vanhenevat", riski vammaiseen lapseen kasvaa. Jos 6-kymppisenä saat lapsen, voit olla jo saattohoitokunnossa, kun lapsi on täysi-ikäinen.

Oliko sulla jotain tieteellistä linkkiä katkeraan feministtrolliisi?

Vierailija
56/85 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu lähtökohdistasi. Jos sinulla on jo parisuhde, johon hankkia lapsia, ehdit hyvin.

Jos sekin pitää aloittaa nollasta, kiire tulee.

Toisaalta voit aloittaa uuden ammatin opiskelemisen heti ja samaan aikaan etsiä kumppania.

jos on nyt 34v ja tapaa esimm kumppanin 1-2 vuodden sisällä, sit on jo 36v sit pitää vielä pari vuotta seurustella ennen lastentekoa. Ehkä kerkee ehkä ei. Riippuu millon menkat loppuu. Mies ei myöskään sais pitkitellä lapsen tekoa kauaa.

Munasoluja voi pakastaa, saa jatkoaikaa.

Montako lasta ajattelit sijaissynnyttää niillä munasoiluilla niin että osa geeneistä on siltä sijaissynnyttäjältä ja kuinka moni haikailee yli 30v naisten kurttujen perään?

Vierailija
57/85 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten hankkimiseen hedelmöityshoidoilla ei ole mitään tarkkaa sääntöä. Julkisella hoitoja ei aloiteta yli 40-vuotiaille, ja sille on syynsä: yli 40-vuotiaan naisen munasoluilla on alle 10 % mahdollisuus tulla raskaaksi millään keinolla. Sitten on tietty lahjamunasolut ja lahja-alkiot, mutta niitä on kai rajallisesti saatavilla, eikä selvästi yli nelikymppisenä enää välttämättä muutkaan elimistön olosuhteet ole raskaudelle parhaat.

 

 Näin ollen, harkitse munasolujen pakastamista pikapuoliin, jos  olet nyt 34-v ilman mahdollisuutta saada lasta tällä hetkellä ja toivot myöhemmin lapsia, joilla on omat geenisi. 35 v iästä alkaen hedelmällisyyden lasku kiihtyy.

Vierailija
58/85 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan takuulla. Ja huomaa - se uusi elämä alkaa ihan heti, kun päätät tehdä sen ja aloitat. Ei siis vasta sitten kun olet opiskellut, hankkinut perheen jne.

Vierailija
59/85 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 34v nainen on hoikka, urheilullinen, naisellinen, moraali tallessa ja hyvää seuraa, nätti, omillaan toimeentuleva. Niin miksei voisi perheen perustaa jos heti kun löytyy hyvä mies alkaa tehdä lapsia.

Vierailija
60/85 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten hankkimiseen hedelmöityshoidoilla ei ole mitään tarkkaa sääntöä. Julkisella hoitoja ei aloiteta yli 40-vuotiaille, ja sille on syynsä: yli 40-vuotiaan naisen munasoluilla on alle 10 % mahdollisuus tulla raskaaksi millään keinolla. Sitten on tietty lahjamunasolut ja lahja-alkiot, mutta niitä on kai rajallisesti saatavilla, eikä selvästi yli nelikymppisenä enää välttämättä muutkaan elimistön olosuhteet ole raskaudelle parhaat.

 

 Näin ollen, harkitse munasolujen pakastamista pikapuoliin, jos  olet nyt 34-v ilman mahdollisuutta saada lasta tällä hetkellä ja toivot myöhemmin lapsia, joilla on omat geenisi. 35 v iästä alkaen hedelmällisyyden lasku kiihtyy.

Mitenkähän paljon se pakastaminen maksaa, osaako joku sanoa jonkinlaista arviota? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi