Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos vihaisit työtäsi, irtisanoutuisitko ennen uuden työn löytymistä?

Vierailija
24.05.2026 |

Vai miten tekisit?

Jokainen päivä on liikaa...

Kommentit (289)

Vierailija
281/289 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on irtisanomisia, lomautuksia ja yksi toimipiste siirtyi toisen firman nimiin. Minut varmaan laitetaan ulos pian mutta kun olen uusi, en ole oikeutettu mihinkään etuihin. Etsin muita töitä aktiivisesti.

Vierailija
282/289 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä on irtisanomisia, lomautuksia ja yksi toimipiste siirtyi toisen firman nimiin. Minut varmaan laitetaan ulos pian mutta kun olen uusi, en ole oikeutettu mihinkään etuihin. Etsin muita töitä aktiivisesti.

Ei se ole irtisanoutumista vihaamastasi työstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/289 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta olen "quiet quitannut", menen mistä aita on matalin.

Vierailija
284/289 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sanoutunut irti kahdesta eri työpaikasta. 

1990-luvulla otti päähän, kun en saanut palkankorotusta. Työnantaja sanoi, että työni ei ole sen arvokkaampaa ja että minut on helppo korvata toisella ihmisellä. Työ oli yksinkertaista eikä ollut haasteita. Olin ennakoinut karenssin ja pärjäsin sen ajan, koska miehelläni oli työpaikka.

Toisen kerran irtisanouduin n. 2010, koska esimieheni simputti minua ja viimein minulla keitti yli. Siitä työstä pidin erittäin paljon, mutta ta. oli kai jonkin sortin psykopaatti? Pärjäsin karenssiajan silloinkin, koska ei ollut velkoja ja lapset oli aikuisia. Ja olen elänyt aina yksinkertaisesti ja säästeliäästi.

Työttömänä kävin erilaisia työllisyyskursseja, joita silloin oli suhteellisen paljon. Aina olen kuitenkin uuden työpaikan saanut.

Nyt olen pienellä työ- ja kansaneläkkeellä, mutta tulemme hyvin toimeen koska miehelläni on vähän parempi eläke.

Mies pelastaa monet mutta entäpä jos ei ole saanut sitä varakasta miestä? Pakko kärvistellä vain töissä 70v asti

Vierailija
285/289 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen odotellut potkuja jo 3 vuotta. Toivottavasti kohta tulee. Pääsen ansiosidonnaiselle ja sen jälkeen elelen pääomatuloilla enkä tee enää päivääkään töitä ja maksa veroja jotta vihervasemmisto voi rahoillani haalia kyseenalaisia 17-vuotiaita kotihoitajia ulkomailta.

Vierailija
286/289 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran lähdin, tuli 3 kk karenssi jonka elin osinkokevään pääomatuloilla ja työllistyin evvk-työhön juuri ennen karenssin päättymistä. 

Toisella kertaa en suostunut jatkamaan määräaikaista sopimusta. 

Nyt olen taas määräaikaisessa työsuhteessa, jota en tule jatkamaan, koska pää hajoaa. Lorvin kuukauden määräajan loppumisen jälkeen ja haen sitten töitä. 

Toivottavasti sais vaiheeksi taas kivan työn.

Nykyään on todennäköisempää ettei enää saa uutta työtä kuin se että saisi. Joten sen työpaikan löytymisen varaan ei voi mitään laskea. Osingot kuulostaa kyllä järkeviltä, siihen täytyy pyrkiä että niillä pärjää sitten kun työtä ei enää ole eikä saatavissa. 

Vierailija
287/289 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa olen irtisanoutunut tyhjän päälle, mutta nykytilanteessa (oma ikä, opiskelevien lasten tukeminen, huono työllisyystilanne) en uskalla, vaikka mieli kyllä tekisi.

Vierailija
288/289 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halleluja!!!! Minua pari kuukautta kiusannut pomo on irtisanoutunut!!! Ihmettelin, kun antoi olla viime aikoina rauhassa eikä puuttunut joka asiaan. Olin jo itse melkein irtisanoutumassa tyhjän päälle, tai oli pari haastattelua joissa en tullut valituksi. Nyt kestän ehkä vielä vähän aikaa.

Vierailija
289/289 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pakko lähtee vaan jos ei kestä 

Jos inhoaisin työtäni niin etten kestäis, jäisin ensin saikulle. Ja sen jälkeen putoais työteho, jonka ansista varmaan mut irtisanottais. Ite en irtisanoutuis kun siitä lävähtää pitkä karenssi eli ei työttömyyskorvausta. Jos työnantaja irtisanoo, sen on maksettava myös irtisanomisajan palkka, usein vielä ilman työvelvoitetta. Eli mitä hyötyä mulle olis lähteä vapaaehtoisesti ja menettää usean kuukauden tulot sekä korvaukset?!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan