Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin sulla alkaa kesäloma?

Vierailija
24.05.2026 |

Miten jaksaa töissä viimeiset viikot ennen kesälomaa, kun voimavarat aivan finaalissa (olleet jo pitkään)? Ja sitten ensimmäiset 2vkoa lomasta menee siihen, että jotenkin ehkä toipuu ja saa päätä tyhjäksi töistä ja kaikesta pascasta siellä.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ajattele kuinka paljon tällä hetkellä on työttöminä koulutettuja ihmisiä. Älä valita töistäsi täällä, laiskuri olet.

Vierailija
22/36 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haet saikkua. Tai vertaat kuinka helpolla pääset fyysisen työn raatajaan verrattuna.

Mistä sinä päättelet ettei työni olisi fyysistä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.7. Takaisin töihin 3.8. Saadaan oikeastaan ihan vapaasti päättää itse loman ajankohta ja olen kiitollinen siitä

Vierailija
24/36 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon kuluttua loppuu.  Mulla on kyllä vielä myöhemmin lisää, kun vaihdan lomarahat vapaaksi, mutta annoin vuorolistojen tekijälle vapaat kädet sen suhteen, että mihin väliin saa ne sopimaan. Todnäk menee elokuulle.

Vierailija
25/36 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ajattele kuinka paljon tällä hetkellä on työttöminä koulutettuja ihmisiä. Älä valita töistäsi täällä, laiskuri olet.

Ei, minä olen vain loppuun kaluttu, totaalisen uupunut ja pohjattoman väsynyt sekä toivoton.

Vierailija
26/36 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla logiikalla kaikista ruoista pitää tykätä, koska maailmassa paljon ihmisiä jotka kärsii nälästä. Tai 1 lapsen menettänyt ei voi/saa surra, koska jotkut menettäneet monta.

Tai keskenmenon saanut ei saa surra, koska joku saanut niitä useita. 

Jatkanko?

Vierailija
27/36 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei milloinkaan. Olen ollut freelancer 90-luvun puolivälistä saakka, eikä kukaan maksa minulle lomailusta tai edes vapaista viikonlopuista, vapaapäivistä puhumattakaan.

Me kirjantekijät eli urakkatyöläiset paiskimme hommia koko kesän, jotta syksyn kirjat saadaan tuutista ulos syys-lokakuuksi. Kustantamot lomailevat heinäkuun, freelancerit viimeistelevät sillä välin käsikirjoitukset taitto- ja painokuntoon.

Vierailija
28/36 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n on vaihdettava työpaikkaa.

Vierailija
29/36 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n on vaihdettava työpaikkaa.

Paikkoja ei ole, katselen niitä useamman kerran viikossa.

Vierailija
30/36 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma 18-30.5 ja 15.6.-18.6. ja 6.7.-11.7. ja 23-24.8.

Nyt on viikko mennyt ja olen täydin kypsynyt lomailuun. Voi pääsisi jo töihin! Voi kun lomat saisi rahana.

Ja ikää on 63v. En odota eläkepäiviä. Puistatus

Vierailija
31/36 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kesäloma jatkuisi vielä, eli etten saisi ihan vielä töitä. Paitsi, jos rahatilanne huononee, niin sitten saisi kyllä jotain löytyä.

Vierailija
32/36 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

8.6. ja jaksan ihan hyvin, voimavarat ei ole lopussa. Suosittelen tekemään arkeen muutoksia, jos se on noin kovin kuormittavaa. 

Vierailija
33/36 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juhannuksena yksi lomapäivä, ja sitten 9.7. eteenpäin pidän 3 viikkoa. Loput kesälomapäivät sitten joskus toiste, en ole päättänyt, milloin (4 arkipäivää + lauantai)

Vierailija
34/36 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonmuutoshelteet ovat viimeiset vuodet pilanneet osan toukokuuta sekä heinä-elokuun, .Mieluiten siis kesä- tai syyskuussa (kun sadonkorjuu). Olen tällä hetkellä työtön mutta luultavasti menee määräaikaisessa taas koko kesä joten en kehuskele omalla lomallani kun ei ole tietoa edes huomisesta.

Vierailija
35/36 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon päästä. Olen kesäisin 3 kk omilla lomilla, kertyneet otan rahana.

Vierailija
36/36 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähitellen olen jo keventänyt töiden määrää. Yleensä kesä-heinäkuu tulee pidettyä lähes kokonaan lomaa ja elokuun alkupuoli. 

t. Yrittäjä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi