Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkyvyttömyyseläke ei riitä elämiseen

Vierailija
24.05.2026 |

1400e netto eläkkeellä pitäisi tulle toimeen

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näin yhden naisen penkomassa roskiksia kaupan pihalla, säälitti vanha ihminen kuitenkin, sitten joku hetki meni ja tuli tämän naisen mies kaupasta, oli ostanut hävikki leivän. Mietin siinä että kuinka pihejä voi ihmiset olla, nämä kuitenkin saavat vähintään lähemmäs 2000 euroa kuukaudessa takuueläkkeitä jos ei muuta ole kertynyt. Kyllä sillä eläisi jo hyvin 

2 000 euroa TAKUUELÄKETTÄ? 

Nyt olet ihan sekaisin. Takuueläkettä saa enintään 990,90 euroa, jos mitään muita tuloja ei ole. 

Vierailija
22/34 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäisi riittää ja paremmin kuin monet muut tuet. Itse saan reilut 1300€ tk-eläkettä. Pystyn ostamaan kaiken tarpeellisen ja ylikin (esim. Maltillisesti vaatteita, huonekaluja ja ulkona syömistä). Olen hyvin kiitollinen tästä tuesta, jota enempää en voisi toivoa kun en ole koskaan ollut työelämässä! Kyllä tämä on hyvä elintaso työssä käymättömälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitäisi riittää ja paremmin kuin monet muut tuet. Itse saan reilut 1300€ tk-eläkettä. Pystyn ostamaan kaiken tarpeellisen ja ylikin (esim. Maltillisesti vaatteita, huonekaluja ja ulkona syömistä). Olen hyvin kiitollinen tästä tuesta, jota enempää en voisi toivoa kun en ole koskaan ollut työelämässä! Kyllä tämä on hyvä elintaso työssä käymättömälle.

Tässä reilu 1300€ on siis mukana myös asumistuki.

Vierailija
24/34 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, ehkä olette oikeassa. Täytyy alkaa miettiä paremmin omaa rahankäyttöä. -AP

Vierailija
25/34 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sinä sitä eniten kulutat?

Vierailija
26/34 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä näin yhden naisen penkomassa roskiksia kaupan pihalla, säälitti vanha ihminen kuitenkin, sitten joku hetki meni ja tuli tämän naisen mies kaupasta, oli ostanut hävikki leivän. Mietin siinä että kuinka pihejä voi ihmiset olla, nämä kuitenkin saavat vähintään lähemmäs 2000 euroa kuukaudessa takuueläkkeitä jos ei muuta ole kertynyt. Kyllä sillä eläisi jo hyvin 

Nyt olet ihan sekaisin. Takuueläkettä saa enintään 990,90 euroa, jos mitään muita tuloja ei ole. 

Yhteensä tuo pariskunta saa vähintään lähemmäs 2000 e.

Vierailija
27/34 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on se mielisairas joka haluaa taas takaisin hakkaavan miehensä luokse. Hänhän on monta kertaa lähtenyt eikä osaa elää yksin ja palaa aina ukkonsa luokse takaisin. 

Vierailija
28/34 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo 1 400 e /kk aika hyvä tulo, joten ihmettelen jos sillä ei pärjää. Miten paljon maksat AP asumisestasi? Saatko asumistukea tai voisitko saada? 

Huomaa sekin, että kun siirryt vanhuuseläkkeelle tuosta, tulosi tulevat luultavasti tippumaan. 

Miksi se tuosta pienenisi?

Koska jos saa työkyvyttömyyseläke työeläkeyhtiön kautta, niin sehän on laskettu työkyvyttömyyttä edeltävän palkan mukaan ja/tai siinä voidaan huomioida menetetyt työvuodet. Joten kun siirtyy vanhuuseläkkeelle, niin työeläke ei välttämättä olekaan yhtä korkea, koska sehän lasketaan taas sen mukaan miten paljon eläkemaksuja on kertynyt ja silloinhan siinä näkyy negatiivisesti ne menetetyt työvuodet.

Vierailija
29/34 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet. Jos ei ole ollut ikinä töissä, saa maks 990 euroa eläkettä. 

Vierailija
30/34 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eläke 900e/kk netto. En saa muita tukia kuin asumistuen.

Vierailija
31/34 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo 1 400 e /kk aika hyvä tulo, joten ihmettelen jos sillä ei pärjää. Miten paljon maksat AP asumisestasi? Saatko asumistukea tai voisitko saada? 

Huomaa sekin, että kun siirryt vanhuuseläkkeelle tuosta, tulosi tulevat luultavasti tippumaan. 

Miksi se tuosta pienenisi?

No ainakin mun kaveri siirtyi suoraan töistä työkyvyttömyyseläkkeelle ja sitten siitä työeläkkeelle, ja silloin summa pieneni. 

Vierailija
32/34 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuminen on yleensä suurin kulu (sis. sähköt, vedet, vakuutukset, yms.). Toisaalta sairaana voi olla korkeat terveydenhoitokulutkin, ja voi tarvita tarvikkeita, apuvälineitä sun muuta. Kannattaa tarkistaa omasta potilasjärjestöstään saako jostain alennuksia tai apua näihin. 

Vierailija
33/34 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteensä tuo pariskunta saa vähintään lähemmäs 2000 e.

"Näit yhden naisen" ja yhtäkkiä tiedät hänen olevan pariskunta ja tiedät tasan tarkkaan paljonko saavat tuloja? Tiedätkö myös heidän menonsa eurolleen? 

Ja jos näet että heillä on tiukkaa, mikset auta heitä, vaan kirjoittelet heidän yksityisasioistaan tänne nettiin???

Vierailija
34/34 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä selviän hyvin vähän alle 1400 eurolla, vuokra on kyllä aika halpa 400. Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi