Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psylogi servaa kiltti miehet

Vierailija
24.05.2026 |

Passiivinen, kaikkeen myöntyvä mies ei ole naisten makuun, psykologi toteaa Helsingin Sanomille.

Naiset eivät halua liian kilttiä miestä, psykologi Tony Dunderfelt kertoo Helsingin Sanomien haastattelussa.

Dunderfeltin mukaan passiivisia miehiä on niin perinteisten sukupuoliroolien kuin tasa-arvon kannattajissa.

– Mies voi olla liian kiltti ja myöntyä kaikkeen. Hän pelkää loukkaavansa vaimoaan ja jättää tälle liikaa vastuuta. Niinpä nainen päättää kaiken töissä ja kotona eikä ole tyytyväinen.

Vaikka parisuhteen osapuolet ovat tasa-arvoisia, voi toiselta kaivata naisellisuutta tai maskuliinisuutta, Dunderfelt toteaa.

– Eniten minua on hämmästyttänyt, että modernit uranaisetkin haluavat rinnalleen miehekkään miehen. Ei nainen halua sänkyynsä ystävää vaan rakastajan isolla R:llä.

Dunderfeltin mukaan on yllättävän yleistä, ettei ihminen tiedä, miten kumppani haluaisi itseään kosketeltavan.

– Minustakin oli superahdistavaa myöntää, että 25 vuoden aikana minulla ei ollut hajuakaan ex-vaimoni kiihottumisen polusta. Ajattelin, että kunnioitus ja rakkaus välillämme riittää.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

psylologithat ovat niitä, jotka ajavat vaimonsa ja perheensä volvolla mereen. 

Jos viittaat Bob Tikkaseen, hän on psykiatri. Täysin eri asia kuin "psylologi". Toki, turha tätä on sinulle selittää, et tajua kumminkaan.

Vierailija
22/30 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen joka ei osaa kirjoittaa tai puhua suomea vaan käyttää sanoja kuten "servaa" jne. on vähä-älyinen.

Mikäs on sitten suomenkielinen vastine servaukselle? Niinpä! Ei ole meidän muiden vika, että suomi on köyhä kieli, jolloin sanoja tulee lainata muualta. Agricola oli laiska mies🤷‍🤷‍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

psylologithat ovat niitä, jotka ajavat vaimonsa ja perheensä volvolla mereen. 

Hän oli pyskiatrisetä, ei sykolooki.

Vierailija
24/30 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen joka ei osaa kirjoittaa tai puhua suomea vaan käyttää sanoja kuten "servaa" jne. on vähä-älyinen.

Mikäs on sitten suomenkielinen vastine servaukselle? Niinpä! Ei ole meidän muiden vika, että suomi on köyhä kieli, jolloin sanoja tulee lainata muualta. Agricola oli laiska mies🤷‍🤷‍

Ohis. Servata sana voisi kääntää suomeksi: saada hiljaiseksi komnentillaan. Tai , että psykologi Dunderfelt laittoi kuulijoille jauhot suuhun.

Servata on -voin olla väärässä- enempi slangisana kuin yleiskielessä esiintyvä termi. 

Uskovainen mies

Vierailija
25/30 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua kukaan pysty servaamaan. 

Vierailija
26/30 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan minä servaan tuon psykologin. En halua naista. Mulla ei ole tarvetta naiselle. Varmasti saisin naisen jos haluaisin saada.

Vierailija
27/30 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua hämmentää  hieman se, että Dunderfelt jaksaa paasata tästä aiheestaan ja vaikuttaa vähän sille, että kun muut puhuvat esimerkiksi vastuuttomas miehestä tai miehestä, joka haluaa kovasti miellyttää (ulkopuolises, tsi sennkohteesta rasittavuuteen asti)  joko tietoisesti tai tiedostamattaan valitsemiaansa naisia (esim äitiään tai ihastuksensa kohdetta)   niin Dunderfelti vaikuttaisi puhuvan liian  kiltistä miehestä. 

Miksi?

Uskovainen mies

Ettei Dunde vaa ois skriivaillu tänne Vauva palstalle niit ylä-asteen kiltti poika topiccei.

Vierailija
28/30 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sykologi, ei psylogi.

Se on sykoloki

Vierailija
29/30 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua hämmentää  hieman se, että Dunderfelt jaksaa paasata tästä aiheestaan ja vaikuttaa vähän sille, että kun muut puhuvat esimerkiksi vastuuttomas miehestä tai miehestä, joka haluaa kovasti miellyttää (ulkopuolises, tsi sennkohteesta rasittavuuteen asti)  joko tietoisesti tai tiedostamattaan valitsemiaansa naisia (esim äitiään tai ihastuksensa kohdetta)   niin Dunderfelti vaikuttaisi puhuvan liian  kiltistä miehestä. 

Miksi?

Uskovainen mies

Ettei Dunde vaa ois skriivaillu tänne Vauva palstalle niit ylä-asteen kiltti poika topiccei.

Ennolisi lainkaan yllättynyt, vaikka niin tekkisi, onhan tämä hyvin otollinen maaperä.

Eri

Vierailija
30/30 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis. Servata sana voisi kääntää suomeksi: saada hiljaiseksi komnentillaan. Tai , että psykologi Dunderfelt laittoi kuulijoille jauhot suuhun.

Servata on -voin olla väärässä- enempi slangisana kuin yleiskielessä esiintyvä termi. 

Uskovainen mies

No niinhän sen voi, mutta on kielen köyhyyttä joutua käyttämään kolmea sanaa, kun lainasanalla sen voi ilmaista yhdellä🤷‍🤷‍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän