Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psylogi servaa kiltti miehet

Vierailija
24.05.2026 |

Passiivinen, kaikkeen myöntyvä mies ei ole naisten makuun, psykologi toteaa Helsingin Sanomille.

Naiset eivät halua liian kilttiä miestä, psykologi Tony Dunderfelt kertoo Helsingin Sanomien haastattelussa.

Dunderfeltin mukaan passiivisia miehiä on niin perinteisten sukupuoliroolien kuin tasa-arvon kannattajissa.

– Mies voi olla liian kiltti ja myöntyä kaikkeen. Hän pelkää loukkaavansa vaimoaan ja jättää tälle liikaa vastuuta. Niinpä nainen päättää kaiken töissä ja kotona eikä ole tyytyväinen.

Vaikka parisuhteen osapuolet ovat tasa-arvoisia, voi toiselta kaivata naisellisuutta tai maskuliinisuutta, Dunderfelt toteaa.

– Eniten minua on hämmästyttänyt, että modernit uranaisetkin haluavat rinnalleen miehekkään miehen. Ei nainen halua sänkyynsä ystävää vaan rakastajan isolla R:llä.

Dunderfeltin mukaan on yllättävän yleistä, ettei ihminen tiedä, miten kumppani haluaisi itseään kosketeltavan.

– Minustakin oli superahdistavaa myöntää, että 25 vuoden aikana minulla ei ollut hajuakaan ex-vaimoni kiihottumisen polusta. Ajattelin, että kunnioitus ja rakkaus välillämme riittää.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kiltti ei ole täsmälleen sama asia kuin kiltti. Mun mielestä kiltteyttä kaivataan lisää tässä maailmassa, mutta se ei tarkoita kynnysmattona olemista. M38

Vierailija
42/61 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psylogi vois mennä äidin kielen kurssille

Siellä ollaan asian ytimessä.

Lukutaidon puute johtaa ap:n ongelmiin, eli tiedonkäsittely häiriintyy ja ymmärtää väärin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi edes päätyä suhteeseen, jos seksuaalinen yhteys on hukassa? 

Se on sitä tyytymistä. Läväytetään statsit pöydälle, vertaillaan ja sitten tyydytään. Ei niillä kemioilla niin väliä.

Eihän kukaan ottaisi suomalaista naista, jos saa ulkomaalaisen.

Sä tarvitset tsykiatria.

Se on stykiatri

Vierailija
44/61 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmamies: 

Kiltti/kohtelee kaikkia ihmisiä hyvin, mutta osaa myös sanoa ei, tuntee omat rajansa ja osaa ilmaista ne

Itsenäinen, seisoo omilla jaloillaan, ei tarvitse äitiä

Huumorintajuinen, on jokunen oma harrastus, tietää mikä häntä kiinnostaa

Ei käytä päihteitä, ei lintsaa, ei sluibaa, ei pelaa mind games, ei vahtaa muita naisia parempaa etsien

Vierailija
45/61 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisethan se servas tuossa.

Vierailija
46/61 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psylogi vois mennä äidin kielen kurssille

Miksi? Hänhän on jo valmis keittiöpsylogi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/61 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unelmamies: 

Kiltti/kohtelee kaikkia ihmisiä hyvin, mutta osaa myös sanoa ei, tuntee omat rajansa ja osaa ilmaista ne

Itsenäinen, seisoo omilla jaloillaan, ei tarvitse äitiä

Huumorintajuinen, on jokunen oma harrastus, tietää mikä häntä kiinnostaa

Ei käytä päihteitä, ei lintsaa, ei sluibaa, ei pelaa mind games, ei vahtaa muita naisia parempaa etsien

Miksi tuollainen mies alentuisi parisuhteeseen suomalaisen naisen kanssa?

Vierailija
48/61 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unelmamies: 

Kiltti/kohtelee kaikkia ihmisiä hyvin, mutta osaa myös sanoa ei, tuntee omat rajansa ja osaa ilmaista ne

Itsenäinen, seisoo omilla jaloillaan, ei tarvitse äitiä

Huumorintajuinen, on jokunen oma harrastus, tietää mikä häntä kiinnostaa

Ei käytä päihteitä, ei lintsaa, ei sluibaa, ei pelaa mind games, ei vahtaa muita naisia parempaa etsien

Nuo "ehdot" karsivat yli puolet ihmiskunnasta. Eikä se jako mene sukupuolen perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/61 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä olen tehnyt ja teen kaikki suuret päätökset, kuten asuntojen ostoon ja myyntiin liittyvät päätökset. Sovin tapaamiset välittäjien ja pankin vastaan, otan vastaan ostajien tarjoukset jne.


Mies vastaavasti hoitaa kaiken ruokahuollon, siivouksen ja pyykkäyksen, kaupassakäynnit, ikkunoiden pesut jne. Samoin lasten neuvola- ja lääkärintarkastukset, vanhempainillat ja kasvatuskeskustelut on jaettu hänelle.


Näin tehtävät on meillä jaettu ja hoidettu lähes 20 vuoden ajan. Hyvin on toiminut ja onnellisia olemme olleet.

Älä puhu paskaa!

Vierailija
50/61 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kiltit miehet on kaikki passiivis-agressiivisia. Kaikkein julmimmat ja sadistisimmat miehet on näitä pinnalta "kilttejä". 

Hyväsydämisen ja ystävällisen miehen haluisin en kilttiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/61 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian kiltit miehet on kaikki passiivis-agressiivisia. Kaikkein julmimmat ja sadistisimmat miehet on näitä pinnalta "kilttejä". 

Hyväsydämisen ja ystävällisen miehen haluisin en kilttiä.

Onko tuossa muka isokin ero?

Vierailija
52/61 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä olen tehnyt ja teen kaikki suuret päätökset, kuten asuntojen ostoon ja myyntiin liittyvät päätökset. Sovin tapaamiset välittäjien ja pankin vastaan, otan vastaan ostajien tarjoukset jne.


Mies vastaavasti hoitaa kaiken ruokahuollon, siivouksen ja pyykkäyksen, kaupassakäynnit, ikkunoiden pesut jne. Samoin lasten neuvola- ja lääkärintarkastukset, vanhempainillat ja kasvatuskeskustelut on jaettu hänelle.


Näin tehtävät on meillä jaettu ja hoidettu lähes 20 vuoden ajan. Hyvin on toiminut ja onnellisia olemme olleet.

Älä puhu paskaa!

Näin meillä on toimittu. Mies ei tajua talousasioista mitään - ainoastaan kotitalousasioista. Olen luontainen johtaja, mitä tulee kodin ulkopuolisiin asioihin. 

Kaksi asuntoa olen myynyt, kolme ostanut ja yhtä sijoitusasuntoa pidän vuokralla. Olen hoitanut kaikkien vuokralaisten valinnat jne. Mieheni ei osaa tällaisia hoitaa. Hän halusi pitää asunnon huonekaluvarastona.


Kaikki em. asunnot sij. Helsingissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/61 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
54/61 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian kiltit miehet on kaikki passiivis-agressiivisia. Kaikkein julmimmat ja sadistisimmat miehet on näitä pinnalta "kilttejä". 

Hyväsydämisen ja ystävällisen miehen haluisin en kilttiä.

Ok

Toivottavasti emme koskaan kohtaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/61 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tony? Ottaako joku tämän sedän turinat vakavasti?

Vierailija
56/61 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan totta. Naisten kiinnostus kasvoi huomattavasti, kun rupesin olemaan itsekäs mlkku.

Vierailija
57/61 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan totta. Naisten kiinnostus kasvoi huomattavasti, kun rupesin olemaan itsekäs mlkku.

"Nauti" lopputuloksesta täysin "rinnoin".

En halua muuttua itsekkääksi mulkuksi.

Jos sen seurauksena jään yksin, niin olkoon. Ei ole sen arvoista.

Vierailija
58/61 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologi servas ittestään psylogin.

Vierailija
59/61 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kilttimies ei viehätä sen takia koska sillä ei ole mitään missiota itsellään, se ei tee mitään itselleen vaan aina toisille koska se hakee kokoajan hyväksyntää joka puolelta ja arvon tunnetta toisilta itselleen. Se ei ole löytänyt itsestään mitään voimaa koskaa. Tälläne ihminen on yleensä ihan hukassa oman moraalinsa kanssa myös ja kaiken muunkin kanssa oikeasti. Ystävällinen ja kiltti voi olla myös vahvana ja itsensä tuntevana, sitä naiset arvostaa, olematta kumminkaan mikään tossukka. Jos mies ei arvosta itseään, miten nainen sen voisi tehdä?

Tämä se taitaa kyllä olla.

Jos kaikkialta pitää hakea hyväksyntää, ja muuttaa mielipiteitään seurasta riippuen. Toki monet ovat laimennettuja versioita itsestään joissakin tilanteissa ja joidenkin ihmisten kanssa, se on ok. Mutta jo mielipiteitä vaihtaa vain siitä syystä, että pelkää olla eri mieltä, eikä tilanteessa ole mitään vaaraa (esimerkiksi joku hullu kävisi päälle), turn-off.

Vierailija
60/61 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kilttimies ei viehätä sen takia koska sillä ei ole mitään missiota itsellään, se ei tee mitään itselleen vaan aina toisille koska se hakee kokoajan hyväksyntää joka puolelta ja arvon tunnetta toisilta itselleen. Se ei ole löytänyt itsestään mitään voimaa koskaa. Tälläne ihminen on yleensä ihan hukassa oman moraalinsa kanssa myös ja kaiken muunkin kanssa oikeasti. Ystävällinen ja kiltti voi olla myös vahvana ja itsensä tuntevana, sitä naiset arvostaa, olematta kumminkaan mikään tossukka. Jos mies ei arvosta itseään, miten nainen sen voisi tehdä?

Tämä se taitaa kyllä olla.

Jos kaikkialta pitää hakea hyväksyntää, ja muuttaa mielipiteitään seurasta riippuen. Toki monet ovat laimennettuja versioita itsestään joissakin tilanteissa ja joidenkin ihmisten kanssa, se on ok. Mutta jo mielipiteitä vaihtaa vain siitä syystä, että pelkää olla eri mieltä, eikä tilanteessa ole mitään vaaraa (esimerkiksi joku hullu kävisi päälle), turn-off.

Et vaan näe ketään muuta kuin oman ruman naamasi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi