Kuinka monta kymppiä euroina pitäisi jäädä enemmän sinulle käteen kuussa joka käyt töissä vs. naapuri joka jää nukkumaan?
Vai puhutaanko jopa sadasta tai sadoista euroista mielestäsi?
Kommentit (85)
Tienaan 200-300 käteen viikossa. Pimeitä hommia olen tehnyt. Huomenna taas menen yhtä mökkiä kunnostamaan. Otan aina kaikki pikkuhommat vastaan koska en ole laiska enkä jaksaisi makailla kotona työttömänä. Rahaa pitää tienata ja jos 50 euroa tienaa niin otan homman.
Vierailija kirjoitti:
1800 bruttona enemmän, olen tämän laskenut tarkkaan. Kokeilin käydä töissä 2100 euron kuukausipalkalla, ei ollut yhtään mitään järkeä koska tuet tippui ja menot kasvoivat. Paremmin pärjään kun toimeentulotuki maksaa vuokran ja laskut, jää se 500 euroa omiin menoihin kuussa ja saan nauttia aikatauluttomasta elämästä ja ihanasta vapaa-ajasta.
2600 on ehdoton minimi ja työn pitää olla mukavaa ja ilman isoa vastuuta.
Vuokralla asuvalla voi olla tuo tilanne, kun asumistuki sekoittaa pakkaa. Omassa talossa pärjää selvästi pienemmilläkin tuloilla.
Vierailija kirjoitti:
alkuun ei jäänyt paljoakaan
Nykyää pari tonkia jää säästöön
Kato ku se urakehitys tapahtuu vain työsdäolijoille
Ensin pitää vaan saadaan työ ja sitten pitää saada pitää se työ. Muuten ei pääse urakehitystä tapahtumaan. Firma kun menee konkkaan tai riikkuli viuhtoo saksilla, niin siinä ei ura urkene.
Vierailija kirjoitti:
Tienaan 200-300 käteen viikossa. Pimeitä hommia olen tehnyt. Huomenna taas menen yhtä mökkiä kunnostamaan. Otan aina kaikki pikkuhommat vastaan koska en ole laiska enkä jaksaisi makailla kotona työttömänä. Rahaa pitää tienata ja jos 50 euroa tienaa niin otan homman.
Sepä se tapa talon hävittää. Pimeän työn teettäjä ja tekijä varastavat itseltään, toisiltaan ja tuhoavat hyvinvointiyhteiskunnan.Tähän on menty tämän hallituksen johdolla.
Kyllä, kansaneläke ja takuueläke on paljon enemmän kuin työttömän yleistuki. Eläkkeensaajalla on myös suurempi asumistuki. Elämäntapatyötön on eläkeiän saavuttaessaan uransa huipulla, ainakin tulojen suhteen.