Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset vallottaa bussissa penkkejä laukuillaan

Vierailija
23.05.2026 |

Istuvat käytäväpaikalla ja pitävät laukkujaan ikkunapaikalla. Mikä on kun ei ole köytöstapoja?

Kommentit (150)

Vierailija
21/150 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se äijähaara joka vie kaksi paikkaa sitten jotenkin parempi vaihtoehto?

Kumpikohan on yleisempi näky?

Vierailija
22/150 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnnä naisen sinne ikkunanviereen ja istun käytäväpaikalle!

 

M39

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/150 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se laukku on siinä penkillä, niin se tarkoittaa, ettei nainen halua sinua viereensä istumaan. Älä silloin tunge siihen. Voit tietysti kysyä, onko ok, jos istut siihen, niin nainen voi halutessaan poistua.

Ainakin meidän kaupungin liikennelaitoksen ohjeissa kerrotaan selkeästi, että laukkuja ei laiteta istuimille.

Vierailija
24/150 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on töihin mennessä usein sekä isohko olkalaukku että reppu. Reppu on helppouden vuoksi vieripaikalla niin kauan kun on tilaa. Jos junaan/bussiin/ratikkaan tulee paljon ihmisiä, änkkään ne kyllä syliini. Tilannekohtaisesti arvioin sen, mikä toimii milläkin ajan hetkellä. 

Kelpaako tämä?  

Vierailija
25/150 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kutsu miehelle tulla kysymään tarvitseeko rouva kantoapua.

Vierailija
26/150 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuommoista ollut ysärillä kun vielä käytin julkisia. Nykynaisilla on niin leveät perseet ettei kaksi mahdu rinnakkain istumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/150 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös hyöriessään ja pyöriessään kolhivat niillä säkeillään. Puhumattakaan siitä kuinka naisporukat eivät väistä milliäkään esim jalkakäytävällä tai sisätiloissa, vaan vyöryvät yhtenä möykkynä vaikka ylitse. Etenkin nuoret naiset. Tai jäävät kasana juoruilemaan johonkin uloskäynnille. Ei mitään tapoja.

Vierailija
28/150 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuommoista ollut ysärillä kun vielä käytin julkisia. Nykynaisilla on niin leveät perseet ettei kaksi mahdu rinnakkain istumaan.

Kuule, oli kyllä. Minä harrastin silloin sellaista, että jos oli täyttä, tungin kysymättä laukun päälle/tilalle istumaan. Aika monet vetäisee nopeasti omaisuutensa turvaan, kun sitä lähestyy  takapuoli. N50 (silloin noin 20) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/150 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on töihin mennessä usein sekä isohko olkalaukku että reppu. Reppu on helppouden vuoksi vieripaikalla niin kauan kun on tilaa. Jos junaan/bussiin/ratikkaan tulee paljon ihmisiä, änkkään ne kyllä syliini. Tilannekohtaisesti arvioin sen, mikä toimii milläkin ajan hetkellä. 

Kelpaako tämä?  

Kelpaa. Toimisivatpa mutkin noin.

Vierailija
30/150 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on töihin mennessä usein sekä isohko olkalaukku että reppu. Reppu on helppouden vuoksi vieripaikalla niin kauan kun on tilaa. Jos junaan/bussiin/ratikkaan tulee paljon ihmisiä, änkkään ne kyllä syliini. Tilannekohtaisesti arvioin sen, mikä toimii milläkin ajan hetkellä. 

Kelpaako tämä?  

Laukkuja ei laiteta istuimille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/150 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on töihin mennessä usein sekä isohko olkalaukku että reppu. Reppu on helppouden vuoksi vieripaikalla niin kauan kun on tilaa. Jos junaan/bussiin/ratikkaan tulee paljon ihmisiä, änkkään ne kyllä syliini. Tilannekohtaisesti arvioin sen, mikä toimii milläkin ajan hetkellä. 

Kelpaako tämä?  

Teen samaa. Jos bussissa/junassa on paljon tilaa, laitan aina laukkuni/reppuni viereiselle penkille. Mutta heti kun bussi alkaa täyttymään ihmisistä, siirrän laukkuni syliini jo ennen kuin kenenkään tarvitsee mulkoilla vihaisesti tai kysyä, pääseekö penkille istumaan.

 

Todistan päivittäin tilanteita, joissa naiset pitää pieniä laukkujaan viereisellä penkillä, vaikka bussi on ruuhkasta ihmisistä ja ihmiset seisoo. Monet ei vaan kehtaa kysyä, että saako istua. Miehet taas vie tilaa niin, että istuvat haarat levällään, ettei ole kiva istua sellaisen vieressä kun jalka oikein hinkkaa omaa vasten, vaikka yrittää istua mahdollisimman kaukana viereisellä penkillä.

 

Pahimmat ovat kuitenkin mölyapinat; ihmiset, jotka huutaa puhelimiin tai katsovat tiktokkia kaiuttimet täysillä.

Vierailija
32/150 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on töihin mennessä usein sekä isohko olkalaukku että reppu. Reppu on helppouden vuoksi vieripaikalla niin kauan kun on tilaa. Jos junaan/bussiin/ratikkaan tulee paljon ihmisiä, änkkään ne kyllä syliini. Tilannekohtaisesti arvioin sen, mikä toimii milläkin ajan hetkellä. 

Kelpaako tämä?  

Laukkuja ei laiteta istuimille

Aika jyrkkää ola ehdottomasti tuota mieltä. Miksi ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/150 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ei ole väärin, jos bussi on lähes tyhjä tai korkeintaan puolillaan. Tuolloin on mielestäni outoa, jos vieras tulee istumaan viereen, kun vapaita paikkoja olisi yllin kyllin muutoinkin.

Ne on ihan kaikille tarkoitettuja vaikka muualla olisikin tilaa

Rauhoitupas nyt. Bussissa on välillä hirveän ahtaat penkkien välit, edessä olevan penkin selkänoja melkein omassa sylissä. Jos on vähän enemmän tavaraa itsellä ja bussi ei ole lähellekään täynnä, niin kyllä silloin on ihan kohtuullista, että laittaa laukun, tai esim ostoskassit siihen viereiselle penkille, sen sijaan, että yrittää sulloa kaiken syliinsä. Toki pelisilmää pitää olla ja jos auto alkaakin myöhemmin täyttyä, niin sitten pitää ymmärtää vapauttaa viereinen penkki. Se ei tietenkään ole oikein, jos joku joutuu seisomaan, kun toinen pitää yksin kahta penkkiä varattuna. Ja se oma suu kannattaa jokaisen yrittää saada auki.

Vierailija
34/150 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se äijähaara joka vie kaksi paikkaa sitten jotenkin parempi vaihtoehto?

Siihen on sentään fysiologinen syy. Vittumaisuuteen ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/150 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on töihin mennessä usein sekä isohko olkalaukku että reppu. Reppu on helppouden vuoksi vieripaikalla niin kauan kun on tilaa. Jos junaan/bussiin/ratikkaan tulee paljon ihmisiä, änkkään ne kyllä syliini. Tilannekohtaisesti arvioin sen, mikä toimii milläkin ajan hetkellä. 

Kelpaako tämä?  

Laukkuja ei laiteta istuimille

Aika jyrkkää ola ehdottomasti tuota mieltä. Miksi ei?

Aina pitää olla joku jota ei yhteiset säännöt koske. Kaikenlaisia syitä keksitään että niitä ei tarvitse noudattaa

Vierailija
36/150 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuommoista ollut ysärillä kun vielä käytin julkisia. Nykynaisilla on niin leveät perseet ettei kaksi mahdu rinnakkain istumaan.

Kuule, oli kyllä. Minä harrastin silloin sellaista, että jos oli täyttä, tungin kysymättä laukun päälle/tilalle istumaan. Aika monet vetäisee nopeasti omaisuutensa turvaan, kun sitä lähestyy  takapuoli. N50 (silloin noin 20) 

Kun moukka kohtaa moukan.

Vierailija
37/150 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paksua kuvitella ottavansa kaksi paikkaa tuolla tavalla.

38/150 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä naisten viereen istuskelija 

Vierailija
39/150 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on töihin mennessä usein sekä isohko olkalaukku että reppu. Reppu on helppouden vuoksi vieripaikalla niin kauan kun on tilaa. Jos junaan/bussiin/ratikkaan tulee paljon ihmisiä, änkkään ne kyllä syliini. Tilannekohtaisesti arvioin sen, mikä toimii milläkin ajan hetkellä. 

Kelpaako tämä?  

Laukkuja ei laiteta istuimille

Aika jyrkkää ola ehdottomasti tuota mieltä. Miksi ei?

Aina pitää olla joku jota ei yhteiset säännöt koske. Kaikenlaisia syitä keksitään että niitä ei tarvitse noudattaa

Ahaa, sä olet noita ihmisiä. Korjaatko myös väärällä puolella jalkakäytävää kulkevien tapoja? Ja luoja auta naapureita, jos asut kerrostalossa.

Vierailija
40/150 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inceleiltä pääsy evätty naismatkustajan viereen tekemään lähempää tuttavuutta ja nyt harmittaa? Välillä 3 isoa laukkua ja aivan stanan varmasti nostan puolityhjässä bussissa siihen penkille vähintään yhden niistä. Kaikki kun eivät mahdu syliin eikä jalkatilaan. Ei ole onneksi vielä niin vatipäätä vastaan tullut, joka ei asiaa näkis ja tajuais. Ehkä palstaincel on ihan oma rotunsa, jonka kaikki toiminta perustuu naisiin kohdistuvaan katkeruuteen🤔