Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paha turn off teille on, jos mies ei suostu syömään kasvis/vegaani ruokaa?

Vierailija
23.05.2026 |

Syömisen sen sijaan kiukuttelisi ja nirsoilisi kun pieni lapsi

Kommentit (205)

Vierailija
181/205 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä seurustelin hetken vegaanimiehen kanssa mutta ei (onneksi) kestänyt kauan. 

Minulle ihan sama mistä kukakin tykkää mutta olipa hankalaa kaikki!!

Kaikki mahdolliset ainesosaluettelot piti syynätä tarkasti vaikka piti ostaa vaan leffaillaksi karkkia, illanviettoon viiniä tai ylipäätään syödä normaalisti kotona yhdessä.

Eikä asiat tietysti rajoittunu vaan syömiseen/juomiseen vaan ihan kaikkeen dödöistä lapasiin jne

Noin tiukan periaatteellisen vegaanin kanssa ei kyllä pysty olemaan kukaan muu kuin toinen tiukka vegaani. Hulluksihan siinä tulee, jos toinen syynää tuolla lailla ihan kaiken, eikä hyväksy yhtään mitään. 

Varmaan jos on psykopaatti kontrollifriikki itse. Normaali ihminen höllää sielä missä toisella on tiukkoja periaatteita ja ottaa itse vastuuta siellä missä omaa niitä itse. Sitä kutsutaan tasapainoksi ja avioliitoksi, missä yhden vahvuudet tukevat toisen vahvuuksia. 

Ai niin mutta olette 50/50 homomiehiä ettekä ymmärrä mitään avioliitosta ja naisista. Carry on.

Olen tuo edellinen, jota lainasit ja hetero nainen, en homo mies. Tasapaino parisuhteessa ei voi tarkoittaa sitä, että jos toisella on tiukkoja periaatteita, niin toisen täytyy höllätä omistaan. Kyllä se tasapaino syntyy vasta siitä, jos ja kun molemmat hölläävät omistaan. Ja aivan varmaa on, että tiukan, periaatteistaan tinkimättä kiinnipitävän vegaanin ja sekasyöjän suhde ei helpolla kovin tasapainoiseksi voi tulla. Siksi on vegaanin parempi olla toisen vegaanin kanssa.

Vierailija
182/205 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mahdolliset ainesosaluettelot piti syynätä tarkasti vaikka piti ostaa vaan leffaillaksi karkkia, illanviettoon viiniä tai ylipäätään syödä normaalisti kotona yhdessä.

Eikä asiat tietysti rajoittunu vaan syömiseen/juomiseen vaan ihan kaikkeen dödöistä lapasiin jne

Noin tiukan periaatteellisen vegaanin kanssa ei kyllä pysty olemaan kukaan muu kuin toinen tiukka vegaani. Hulluksihan siinä tulee, jos toinen syynää tuolla lailla ihan kaiken, eikä hyväksy yhtään mitään. 

Varmaan jos on psykopaatti kontrollifriikki itse. Normaali ihminen höllää sielä missä toisella on tiukkoja periaatteita ja ottaa itse vastuuta siellä missä omaa niitä itse. Sitä kutsutaan tasapainoksi ja avioliitoksi, missä yhden vahvuudet tukevat toisen vahvuuksia. 

Ai niin mutta olette 50/50 homomiehiä ettekä ymmärrä mitään avioliitosta ja naisista. Carry on.

Olen tuo edellinen, jota lainasit ja hetero nainen, en homo mies. Tasapaino parisuhteessa ei voi tarkoittaa sitä, että jos toisella on tiukkoja periaatteita, niin toisen täytyy höllätä omistaan. Kyllä se tasapaino syntyy vasta siitä, jos ja kun molemmat hölläävät omistaan. Ja aivan varmaa on, että tiukan, periaatteistaan tinkimättä kiinnipitävän vegaanin ja sekasyöjän suhde ei helpolla kovin tasapainoiseksi voi tulla. Siksi on vegaanin parempi olla toisen vegaanin kanssa.

Vegaanin ja sekasyöjän on mahdollista seurustella ja jopa asua yhdessä ilman, että kumpikaan tinkii ruokavaliostaan tai painostaa toista mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/205 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaanin ja sekasyöjän on mahdollista seurustella ja jopa asua yhdessä ilman, että kumpikaan tinkii ruokavaliostaan tai painostaa toista mihinkään.

Juu, varmasti, mutta jos luet kaikki aiemmat lainauksen, niin ymmärrät, että vastasin alunperin sille, joka kertoi hankalasta suhteesta tiukan vegaanin kanssa, sellaisen joka syynäsi ihan kaiken, ja jolle mikään ei ollut hyväksyttävää. Eihän siinä sitten mitään olekaan, jos antaa toisen olla tavallaan, eikä lue jokaisen karkkipussin tai viinpullon tuoteselostetta suurennuslasin kanssa läpi.

Vierailija
184/205 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies joka syön kasviksia, mutta kaikki nuo vegaani"tuotteet" on kyllä 100% kusetusta ja rahastusta. Nehän tuhoaa suoliston ja aivot, koska ne on pumpattu täyteen kemikaaleja ja ovat kalliita.

Ai niinku esimerkiksi linssit, pavut ja kasvikset?

Vierailija
185/205 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos isoon talooni yrittäisi tulla vegaani niin oksentaisin. Porvarin talossa ei punavihervasemmistovegaaneja kaivata.

Eikö teillä ole rahaa syödä oikeaa ruokaa? 

Menkää oikeisiin töihin ja lopettakaa nipottaminen.

Semmoiset vihervassarin trollit 🤣😂😜

Vierailija
186/205 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä iso turn off. Minulle ruuanlaitto on yksi rakkauden kieli ja tuommoista kiukuttelua en katsoisi hyvällä. Toinen on se, että en näkisi kauheasti tulevaisuutta suhteella, jossa joku kiukuttelisi ruokavalioni takia. Tuskin löytyisi kivoja yhteisiä ravintolaillallisia meille. Ei minua haittaa, että puoliso syö lihaa mutta on mukavaa, että hänelle maistuu myös kasvisruoka ja ravintolan vegaaninen menu ei aiheuta hänelle itkupotkuraivareita. 

Miten sinulle sopisi juhlaillallinen pihviravintolassa esim miehen syntymäpäivänä? Maistuisiko kunnon wagyu sinulle?

Ai ei vai???

Ei ole mitään moraalista podiumia, jolta voit oikeutetusti vaatia toista mukautumaan sinun standardeihisi, jos et itse pysty vastaavaan joustoon? 
Sellainen moral highground on vain sinun ja kaltaistesi kuvitelmissa.

Maailmassa on miehiä. Miksi valita sellainen, jonka kanssa arvot ja toiveet eivät osu yhteen? 

Oma mies suhtautuu kasvisruokaan positiivisesti. Hänelle ei ole ikinä ollut ongelmana se, että olen ollut kasvissyöjä yli puolet elämästäni. Hän nauttii tekemästäni ruuasta ja monet hänen lempiruuista ovat kasvisruokia. Rakastetaan molemmat hifistellä ruuan kanssa ja vaikken itse syö lihaa, niin teen välillä liharuokia hänelle. Hän esimerkiksi rakastaa paistettua ankkaa, joten olen opetellut paistamaan hänelle sellaisen. Joskus häntä harmittaa, että en syö lihaa, koska välillä hän haluaisi minunkin voivan kokea jonkin herkullisen annoksen.

Ravintoloissa ruokavalioni ohjaa tietysti jonkin verran mihin mennään mutta itseasiassa miehelleni on minua tärkeämpää, että sieltä löytyy laadukas kasvisannos. Ja koska yleensä syödään ravintoloissa joihin pöytävarauksen yhteydessä pyydetään kertomaan erityisruokavaliot, niin erinomainen kasvismenu löytyy. Mutta eipä miehelle ole mikään ongelma lähteä vegaaniseen ravintolaan illallistamaan. 

Vierailija
187/205 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyönti on henkilökohtainen valinta. Jos ei-kasvissyöjät eivät pakota sinua syömään lihaa, miksi kasvissyöjien pitäisi pakottaa muita olemaan syömättä lihaa?

Vierailija
188/205 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies joka syön kasviksia, mutta kaikki nuo vegaani"tuotteet" on kyllä 100% kusetusta ja rahastusta. Nehän tuhoaa suoliston ja aivot, koska ne on pumpattu täyteen kemikaaleja ja ovat kalliita.

Vegaanin tyhmä kysymys.

Vierailija
189/205 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lähteenä oli tiktok ja YouTube? 🤦🏻‍🤦🏻‍🤦🏻‍

Ei vaan faktatieto. Samat paskakemikeelit siellä vegaanituotteissa pyörii kuin roiskeläppäpizzoissa. Jotka ovat myös käytännössä vegaanituotteita. ;)

Paskaa on suussasi ja aivoissasi. Eihän sä näköjään tiedä mistään mitään, kun olet somesta kuullut isoilta pojilta hauskoja juttuja 😂😂😂😂

Vierailija
190/205 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaanin tyhmä kysymys.

Oli näköjään liian vaikea vastattavaksi!! 🤣🤣🤣

Vierailija
191/205 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvissyönti on henkilökohtainen valinta. Jos ei-kasvissyöjät eivät pakota sinua syömään lihaa, miksi kasvissyöjien pitäisi pakottaa muita olemaan syömättä lihaa?

Etkö sä todellakaan osaa lukea? Mitään tuollaista ei edes kysytty.

Vierailija
192/205 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turn off! Torille!!!

Vierailija
193/205 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä juuri siitä tässä ketjussa on kyse: miksei mies voi syödä niinkuin minä haluan, vaan kiukuttelee ja nirsoilee kasvisruualle.

Vierailija
194/205 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi otsikko ei ole "Kuinka kuvottavaa olisit, jos kasvissyöjä kieltäytyisi syömästä lihaa"?

Oppiminen on samanlaista kuin sinulla. Pitäisikö meidän kirjoittaa tänne kokonainen artikkeli halveksiaksemme ja tuomitaksemme hänet?

Vierailija
195/205 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, painajainen selkeästi. No meilläpä ei tarvii rehuja liiaksi puputtaa. Saa syödä just sitä mitä haluaa. Huomenna on lihapataa. Siinä on sipulia ja porkkanaa. Salaatti kylkeen perunoiden kera. Johan siinä rehuja riittää.

Olin vuosia vegaani kauan ennen kuin siitä tuli muotia. Sitten tajusin, että se on turhan vaikeaa (silloin näitä viherpiperryksiä ei saanut mistään). Aloin syödä lihaa ja hyvältä maistuu vielä 24 vuotta sitten lopetetun vegaaniuden jälkeen. Meillä käytetään luomulihaa.

Vierailija
196/205 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu tietty siitä sekasyöjästä. Oma sekasyöjämieheni oli ennen itsekin kasvissyöjä eikä kaipaa lihaa kuin kerran pari kuussa ja syö sen ravintolassa. Häntä huolettaa enemmän tämän maapallon tila eikä häiritse minun kasvissyöntini ollenkaan. Paremminkin tykkää siitä, että asia on mulle itsestään selvä.

Vierailija
197/205 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

100%

Ap:kaan ei näy tajuavan, että sentään suurin osa hänenkin syömästään on kasviperäistä. 

Vierailija
198/205 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen tyyppi ole mies vaan 3-vuotias uhmaikäinen, joka haluaa tissiä.

Vierailija
199/205 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan pakotakaan? Mutta parempi varmaan arjessa samanlaisista valinnoista tykkäävien etsiytyä yhteen, niin ei tarvitse tehdä monia ruokia tai muutenkaan hankaloittaa arkea.

Vierailija
200/205 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi otsikko ei ole "Kuinka kuvottavaa olisit, jos kasvissyöjä kieltäytyisi syömästä lihaa"?

Oppiminen on samanlaista kuin sinulla. Pitäisikö meidän kirjoittaa tänne kokonainen artikkeli halveksiaksemme ja tuomitaksemme hänet?

No koska ei ole. Tässä ketjussa ei haluta kysyä sellaista. Etkö sä edes sellaista yksinkertaista asiaa tajua?

Jos haluat tuollaist  kysyä, niin tee itse sellainen ketju, äläkä kiukuttele kuin pikkulapsi tässä ketjussa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme