Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset ovat niin huonoja kommunikoimaan, että ero tulee miehelle aina yllätyksenä?

Vierailija
23.05.2026 |

Naiset tekevät eroista 95%. Ero tulee miehille lähes aina yllätyksenä.

Miksi naisten kommunikaatio on niin huonoa, ettei nainen voi kertoa asiasta miehelle?

Turhaa pälätystä ja nalkutusta tulee 24/7, mutta jos olisi jotain oikeaa asiaa, niin nainen ei kykene puhumaan siitä, vaan olettaa miehen osaavan lukea ajatuksia.

Kommentit (213)

Vierailija
101/213 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä purskahdin nauruun, kun tuttava mies tuli kotiin ja kertoi vaimolleen, että oli tilannut lääkäriin ajan, kun "Reiska" oli kehottanut tutkituttamaan oireet. Vaimon ilme oli melkoisen mojova, kun hän oli jo puoli vuotta hokenut miehelleni samaa saamatta vastaukseksi muuta kuin mykkyyttä tai vihaista tiuskintaa, kun asian otti esille. Vaimo varmaan vaan nalkutti, mutttoinen mies puhui asiaa. Jos kuitenkin olisi kuunnellut aikaisemmin vaimoa, olisi välttänyt leikkauksen.

Vierailija
102/213 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen saattaa yrittää ottaa asiaa puheeksi pitkäänkin pieninä palasina tai toiveikkuutena siitä, että tilanne korjaantuisi. Kun mies ei huomaa tai reagoi näihin hienovaraisiin vihjeisiin, nainen saattaa lopulta väsyä ja tehdä päätöksen erosta. Miehelle tämä voi näyttäytyä äkillisenä, koska aiempaa keskustelua ei ole koettu vakavana varoituksena.

Ja siihen väliin saattaa jäädä kausi jolloin nainen on jo luovuttanut eikä enää välitä. Silloin nainen ei enää ota mitään puheeksikaan ja mies saattaa ajatella että asiathan meni parempaan suuntaan. 

Oman kokemuksen nainen vaan ei enää rakasta ja alkaa nalkuttaa joka on henkisen väkivallan muoto. Suhde viimeistään siinä vaiheessa menee pilalle. Miehellä alkaa jatkuva valittaminen kiristää pinnaa. Kun nainen pääsee nussimaan uutta miestä voi olla syrjähyppyjä ollut koko suhteen ajan mutta nyt olisi joku ehdottanut parisuhdetta kertoo nainen nykyiselle kumppanilleen että se on nyt poikki. Mies ihmettelee mitä tapahtui. Koko prosessi oli meneillään naisella ja mies oli sen ajan siinä parisuhteessa luullen että suhde jatkuisi.

Nyt sinulla meni sukupuolet sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/213 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nainen vihjailee vaikka naisille on kerrottu vuosikymmenet että miehille tulee puhua suoraa kiertelemättä ja kaartelematta?

Koska ne pitää kumppania siinä varalla jos puhuisi suoraan että etsii uutta suhdetta mies tietenkin ei suostuisi moiseen. Nainen ei kykene olemaan panokaveria ja jonkun tukea ja huomiota. Naiset on huomiofriikkejä, huomaa siitäkin miten naama on kadullakin liimattu siihen puhelimeen jossa joku kehitysmaalainen tai narsisti kehuu.

Kertoo mies ilman yhtäkään koettua parisuhdetta 🤢

Vierailija
104/213 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä väite koska kaikki merkittävät suhteeni ovat päätyneet siihen että mies jättää. Tosin monesti se on ollut niin että minä olen jollain tapaa tyytymätön suhteeseen joka varmadti näkyy käytöksessäni esim hiukan välinpitämättömyytenä, en ole se miestä palvova lässyttäjätyyppi joka tekee kaikki asist vain toista varten. En tunnusta rakkauttani viikoittain tms, no en koska en rakadta. Sitten toinen on tyytymätön ja lähtee. Näin se menee.

Vierailija
105/213 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen saattaa yrittää ottaa asiaa puheeksi pitkäänkin pieninä palasina tai toiveikkuutena siitä, että tilanne korjaantuisi. Kun mies ei huomaa tai reagoi näihin hienovaraisiin vihjeisiin, nainen saattaa lopulta väsyä ja tehdä päätöksen erosta. Miehelle tämä voi näyttäytyä äkillisenä, koska aiempaa keskustelua ei ole koettu vakavana varoituksena.

Ja siihen väliin saattaa jäädä kausi jolloin nainen on jo luovuttanut eikä enää välitä. Silloin nainen ei enää ota mitään puheeksikaan ja mies saattaa ajatella että asiathan meni parempaan suuntaan. 

Oman kokemuksen nainen vaan ei enää rakasta ja alkaa nalkuttaa joka on henkisen väkivallan muoto. Suhde viimeistään siinä vaiheessa menee pilalle. Miehellä alkaa jatkuva valittaminen kiristää pinnaa. Kun nainen pääsee nussimaan uutta miestä voi olla syrjähyppyjä ollut koko suhteen ajan mutta nyt olisi joku ehdottanut parisuhdetta kertoo nainen nykyiselle kumppanilleen että se on nyt poikki. Mies ihmettelee mitä tapahtui. Koko prosessi oli meneillään naisella ja mies oli sen ajan siinä parisuhteessa luullen että suhde jatkuisi.

Nyt sinulla meni sukupuolet sekaisin.

Sukupuolia on tuhansia.


T. Kvääri miinus plus therian

Vierailija
106/213 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti teki täyden työpäivän, työmatkoihin meni tunti, pieni palkka toimistossa. Asumiskulut puoliksi. 

 

Työpäivän jälkeen hän huolehti lapsista, ostoksista ja kodista. Vaatteemme maksoi äiti.

 

Isä viihtyi ylitöissä toimistossa, oli ketjupolttaja, olut maistui, vietti aikaa kavereidensa kanssa tai urheiluharrastuksissa. Jatkoi opintojaan, ei "muistanut" kertoa äidille. 

 

Äiti toivoi muutosta, koska hän väsyi yksin hoitamaan kotia ja liian monia kuluja.

 

Jostain kummallisesta syystä äiti erosi, osti uuden asunnon ja saimme elää savuttomassa ja siistissä kodissa.

 

En pidä eroista, olisin toivonut heidän pysyvän yhdessä, mutta ymmärrän syyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/213 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uhkasin erolla vähintään 10 kertaa. Mies vain nauroi ja luuli että pelleilen. Sitten kun ero oikeasti tuli se tuli "ihan puskista" ja mies "ei yhtään osannut odottaa".

Vierailija
108/213 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti tunteista puhuminen tarkoittaa, että miehen pitää kuunnella naisen tunnetta. Ja tässä piilee oleellisin sääntö, kun joku puhuu tunteistaan, niitä pitää myötäillä. Suuri loukkaus on esittää ratkaisuehdotus.

Ei ei ei. Jos nainen tuntee olevansa lihava jossain mekossa nii sää meet ja myötäilet et " no kyl sää näytäkki lihavalta"?

Ihmiset ovat myös erilaisia keskenään. Osa kaipaa ratkaisuehdotuksia. Silloin on typerää jättää sellainen antamatta vain sen takia, että nettipalsta sanoo, että ratkaisuehdotus on loukkaus. Parempi keskustella keskenään siitä, mitä kumpikin eri tilanteissa toivoo.

Kyllä autisti osaa ihmisuhteet. Kuten osaa parituksen deittiapeissa. Oho kun ei osaa 🤡💩

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/213 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä se johtuu siitä että miehet ovat keskiverrosti (ei kaikki) sen verran emotionaalisesti köyhempiä ettei heillä ole sellaista tunneälyä kuin naisilla. He eivät osaa tulkita asioita vaikka se läsähtäisi heille joskus päin näköä. He eivät välttämättä lähtökohtaisesti ymmärrä syy-seuraus suhteita jollei sitä sano yksityiskohtaisesti heille suoraan ja monta kertaa. Esim: olet 4x viikossa illat omissa harrastuksissasi ja omien kavereittesi kanssa. Viikonloppuina sinä tykkäät huilata saunakaljotella, sitten nukut puoleen päivään. Minä hoidan illat huushollia ja lapsia joka on oman fyysisen työni lisäksi tosi uuvuttavaa, en saa levätä edes viikonloppuina. Sinä et huomioi etkä pidä minua enää hyvänä, tarvitsen läheisyyttä ja hellittelyä sinukta, olen perheen palvelijan roolissa en enää sinun rakastettusi. En jaksa tätä enää ja tästä syystä olen niin kiukkuinen aina ja huudan. 

No mitä tekee mies, vähentää muutamaksi viikoksi iltaharrastukset 3x viikossa, ostaa rouvalle kukkapuskan ja lepyttelee viikon mut sama kuvio palaa. Mies keskittyy itseensä. Ehkä 1/2 v päästä sama keskustelu vähän kärkkäämpään sävyys, sit alkaa raivoaminen huutaminen, vittuilu, ehkä vihajailu lähtemisellä. Mies ei ymmärrä syy seuraus suhdetta edelleenkään.  Etääntyy ehkä entistä enemmän. Ei osaa korjata tilannetta kuten rouva toivoo. Ja kappas kun eropaperit on keittiön pöydällä ja sit ollaan ihan ihmeissään et "hääääh" mitä tapahtu, paska akka.

Vierailija
110/213 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ottaisi nalkutuksen tosissaan ja ottaisi onkeensa, ei tarvitsisi erota.

Ensin sanotaan normaalisti. Kun nainen huomaa, että mies ei kuuntele, alkaa nalkutus. Nalkutus on turhautunutta puhetta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/213 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen parisuhdemalli on vankila.


Aivan kuin olisi sidottu ja kahlittu patteriin kiinni.


Monogaminen avioliittoinstituutio pidä heittää romukoppaan.


Tilalla avoimet suhteet jossa on vapaus, koska eihän yhdeltä ihmiseltä voi saada kaikkea.


Tärkeintä ovat kuplivat tunteet, kuumat kosketukset ja nautinnot. Sanoinko jo nautinnot?

Vierailija
112/213 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät kuuntele, kuule, eivätkä ole kiinnostuneita siitä, mitä nainen puhuu. Tuleehan se sitten yllärinä se ero, vaikka nainen on asiasta puhunut jo useita vuosia.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/213 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat oikukkaita hormonaalisia lapsia, jotka eivät itsekään tiedä, mitä haluavat. Miehen ei kannata koskaan liikaa kiintyä naiseen, koska nainen tuskin tuntee samoin ja voi toimia täysin mielivaltaisesti hetkenä minä hyvänsä. 

Onneksi tän palstan miehet ei lisäänny kauheita ajatuksiaan eteenpäin :). Miesten yksinäisyys epidemia on lottovoitto naisille!

Parempi siis että pysyt homona. 🌈

Vierailija
114/213 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi koiraille tuottaa suurta vaikeutta kuunnella ja tulkita toisia? Miksi koiraille ero tulee aina yllätyksenä?

Miksi koirat nuolevat pallejaan? 

Koiraat. Ne myös yrittää imeä omaa munaansa. Kaikki ei ylety ja sepä on syy ap:n kiukutteluunkin: hänellä on liian lyhyt ja läskimasu on tiellä.

Voin jo kuvitella sinut ikisinkku plösön yrittämässä nuolla isoja aukkojasi oudossa asennossa mutta siideri-masu tökkää vastaan ja pitkäselkä ei taivu. 

Miehen kieli omalle peräaukolle on ehkä jo liian pitkässä etäisyydessä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/213 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteinen parisuhdemalli on vankila.


Aivan kuin olisi sidottu ja kahlittu patteriin kiinni.


Monogaminen avioliittoinstituutio pidä heittää romukoppaan.


Tilalla avoimet suhteet jossa on vapaus, koska eihän yhdeltä ihmiseltä voi saada kaikkea.


Tärkeintä ovat kuplivat tunteet, kuumat kosketukset ja nautinnot. Sanoinko jo nautinnot?

Tämähän se on miesten unelma: saisi käydä paneskelemassa siellä ja täällä ihan vapaasti, mutta kotona olisi uskollinen vaimo odottamassa.....tokihan tämä polygaminen suhde ei tarkoittaisi sitä, että nainen saisi tehdä samoin. 

 

Älä sinä, ja muut alkako suhteisiin ollenkaan, vaan paneskelkaa rauhassa ympäriinsä. 

Vierailija
116/213 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet ovat niin huonoja kuuntelemaan, että ero tulee yllätyksenä? 

"Huono kuuntelemaan"="mies ei osaa lukea ajatuksiani ja hienovaraisia mikroilmeitäni"

Vierailija
117/213 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo se että puhe tulkitaan nalkutukseksi kertoo miehestä aika paljon. Nainen on väsynyt pyytämään mieslapselta asioita joiden pitäisi olla aikuiselle itsestäänselviä. Olisit kuunnellut ekalla kerralla niin naisen ei tarvitsisi toistaa eli ”nalkuttaa”.

Vierailija
118/213 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten olisikin aika alkaa tekemään työtä. Kodin hoitaminen ei oikein työstä käy. Lasten kanssa kotona oleminen ei mitenkään vastaa sitä että käyt töissä 40-50 tuntia viikossa.

Vierailija
119/213 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteinen parisuhdemalli on vankila.


Aivan kuin olisi sidottu ja kahlittu patteriin kiinni.


Monogaminen avioliittoinstituutio pidä heittää romukoppaan.


Tilalla avoimet suhteet jossa on vapaus, koska eihän yhdeltä ihmiseltä voi saada kaikkea.


Tärkeintä ovat kuplivat tunteet, kuumat kosketukset ja nautinnot. Sanoinko jo nautinnot?

Mieleltään sairaan ja narsistisen ihmisen puhetta. Tuolla menolla syrjäytyy usein yhteiskunnan reunalle.

Vierailija
120/213 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo häipyi sanomatta sanaakaan. Sain raastuvasta kirjeen erosta. Ignoorasin hänet ja hänen sukunsa elämästäni. Harmitti että elämä meni hukkaan hänen kanssaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi