Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on ajokortti muttei ole ajanut 30 vuoteen, vieläköhän ajotaito palaisi?

Vierailija
23.05.2026 |

Onko joku keski-ikäinen käynyt ottamassa lisätunteja tämmöisessä tapauksessa? 

Entä kirjalliset?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin liikebnesäännöt kannattaa pöivityää. Muunmuassa likenneympyrässä ajo. Sinne mennessä ei vilkkua käytetä, mutta poistuessa kyllä, tai jos on kaksi kaistaa siinä,  käytetään kaistaa vaihtaessa 

Eikö nuo säännöt aina ole olleet liikenneympyröissä? Ainakin jo 80-luvulla oli kun olen korttini ajanut.

Vierailija
22/26 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen koulukaveri ei ollut ajanut -98 jälkern, mutta joutui viime kesänä työn takia ajamaan. Kävi miehensä kanssa muutaman harjoittelukierroksen hiljaiseen aikaan ja kertasi liikennesäännöt. Sitten meni ihan hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajalen kohta kuusikymppisenä ainoastaan ruuhka-Suomen ulkopuolella. Autoakaan meillä ei ole , mutta mökkireissuille vuokraamme auton parin vuoden välein. Silloin joku muu saa ajaa alkumatkan kehä kolmosen tuolle puolelle (asumme Espoossa) ja minä jatkan sitten siitä 😀

Tämä siksi, että keskittymiskyky on alakanut vanhemmiten herpaantumaan.

Miten ajaminen on  mielestäsi erilaista kehällä?  Ihan samat säännöt on. Itse  ajan aika usein kehä 3 ja kehä 3 pitkin 

N 69 v

Vierailija
24/26 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin liikebnesäännöt kannattaa pöivityää. Muunmuassa likenneympyrässä ajo. Sinne mennessä ei vilkkua käytetä, mutta poistuessa kyllä, tai jos on kaksi kaistaa siinä,  käytetään kaistaa vaihtaessa 

Eikö nuo säännöt aina ole olleet liikenneympyröissä? Ainakin jo 80-luvulla oli kun olen korttini ajanut.

Niissä näkee usen virheellistä toimintaa. Liikenneympyröitä ei silloin ollut monessakaan paikassa pks ulkopuolella 

Vierailija
25/26 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajalen kohta kuusikymppisenä ainoastaan ruuhka-Suomen ulkopuolella. Autoakaan meillä ei ole , mutta mökkireissuille vuokraamme auton parin vuoden välein. Silloin joku muu saa ajaa alkumatkan kehä kolmosen tuolle puolelle (asumme Espoossa) ja minä jatkan sitten siitä 😀

Tämä siksi, että keskittymiskyky on alakanut vanhemmiten herpaantumaan.

Miten ajaminen on  mielestäsi erilaista kehällä?  Ihan samat säännöt on. Itse  ajan aika usein kehä 3 ja kehä 3 pitkin 

N 69 v

Se kehällä ajo sujuisi varmaan ihan hyvin, mutta tarkoitin tässä lähinnä Espoon ja Helsingin ruuhkaisimpia tiealueita, joilla en tykkää ajaa.

Vierailija
26/26 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs mun tuttu otti lisä ajotunteja ja nykyään ajelee hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme