Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä feminismi tarjoaa miehille?

Vierailija
23.05.2026 |

Muuta kuin miehenä olemisen anteeksipyytelyä?

Kommentit (233)

Vierailija
161/233 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeus olla saamatta lapsia koska pariutuminen ja ydinperhe on raiskaus ja toksista naisvihaa?

Sopimukset kuntoon ennen perheen perustamista ja realistisesti selväksi miehelle kuinka kuluttavaa, raskasta ja vahingollista naiselle on synnytellä loismukuloitasi kehostaan. Ne eivät synny pyhästä hengesgtä vaan loisivat ravinteet naisen verenkierrosta ja kehon varastoista. 

S eksiorjuus on sitten vielä ihan erillinen asia siitä, että elätät ja huolehdit naisesta, jonka kehoon laitat siemensi loisimaan. Elatus on bare minimum. Jos haluat päälle vielä hupiseksipalveluita niin sitten pitää alkaa kaivelemaan kuvetta erittäin avokätisesti ja palkata siivous- kokkaus- sekä lastenhoitoapua.

Naisesta kiinni millaiseen diiliin hän suostuu ja millaiset ovat hänen prioriteettinsa. Jollekin selibaattiavioliitto lapsilla voi olla mieleinen vaihtoehto, toinen haluaa s eksiorjailla ja enemmän rahulia ja timangeja. Ota selvää, älä ala r aiskailemaan tai olettelemaan.

Vierailija
162/233 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismin alle mahtuu paljon jopa ristiriitaisia aatteita. Ei ole mitään yhtä opinkappaletta tai uskontunnustusta, joka määrittelee mitä on feminismi. Sanotaan, että se on tasa-arvon ajamista, mutta edes tasa-arvo ei ole yksiselitteinen.

Jotain feminismin hyötyjä miehille:

1. Laajempi hyväksytty miehuus. Yleensä tämä painottuu feministisiin piirteisiin, jotka perinteisesti ovat miehiltä kiellettyjä. Se ei tarkoita, että perinteisyys olisi väärin. On hyväksytympää esim. itkeä, puhua tunteistaan, olla herkkä ja haavoittuva. Jokaisessa miehessä on herkkyyttä ja ne hyväksymällä voi olla vahva. Ne kieltämällä on vain kova. Nää myös auttaa väkivaltaa kohdanneita miehiä hakemaan apua ja vähentää uhristatuksen tuomaa häpeää. 

2. Taakka jakautuu tasaisemmin. Jos joutuu elättämään naisensa ja perheensä yksin, on se aika taakka. Lisäksi ei voi olla yhtä lailla vanhempi. Moni mies nauttii täysillä isyydestä ja haluavat viettää aikaa lastensa kanssa.

3. Aitoa yhteyttä. Moni incel voimafantasio naisten orjuuttamisesta ja raiskaamisesta. Ja Islamissa ei naisilla ole edes ihmisoikeuksia. Mutta se ei oikeasti tuo tyydytystä. Sellainen mies tuhoaa mahdollisuutensa olla ikinä aidosti onnellinen. Kun molemmilla on vapaus valita ja he valitsevat toisensa on se perusta jollekin hienolle, ainutlaatuiselle ja aidolle. Silloin se elämänkumppani voi aidosti rakastaa, tukea, olla sua varten. Se on pala taivasta. Ja sitä sisimmässään myös jokainen incel kaipaa. Jokainen ihminen. Sitä ei saa pakottamalla tai ostamalla. 

Jostain muslimien kulttuurista tai incelien voimafantasioista ei ketjussa ollut kyse. Tällä hetkellä tienaan jonkin verran vaimoani enemmän, mutta jatko-opintojen opintojen aikana olin enimmäkseen vaimoni elätettävä ja koti-isä. Ei tähän feminismiä tarvittu. Perheen sisäisiä järjestelyjä ja optimointia.

Miehet lastenrattaiden kanssa ovat hyvä asia. Tosimiehet puolustaa perhettään ja pitää siitä huolta. Estää vauvaa syömästä hiekkaa, ja puuttuu peliin kun kouluikäinen hehkulamppupää saa idean potkia taaperoa leikkikentällä. 

Feminismi menee tässä rikki. Pitäisi jotenkin alkaa revittelmään etuoikeuskehiä ja tunnetaitoja. Oikea vastaus on tehdä hehkulampuille selviksi, ettei näin toimita.

Feminismiä ei tarvita koska sinä henkilökohtaisesti elät jo valmiiksi feminismin periaatteiden mukaista elämää?

-eri

Ei ole sitä "miehet ovat sikoja" telaketjufeminismiä tuo. Siinä pelkästään ydinperhe tai lasten hankkiminen avioliitossa on jo syntiä. Voimaantuneilla naisilla sininen tukka, lävistyksiä, 200 kg ja paljon tatuointeja ja polyamoriaa.

Voi ydinperhekin olla synnitön jos sen sisällä ei tapahdu mitään syntistä tai pahaa. Useimmiten tapahtuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/233 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismin alle mahtuu paljon jopa ristiriitaisia aatteita. Ei ole mitään yhtä opinkappaletta tai uskontunnustusta, joka määrittelee mitä on feminismi. Sanotaan, että se on tasa-arvon ajamista, mutta edes tasa-arvo ei ole yksiselitteinen.

Jotain feminismin hyötyjä miehille:

1. Laajempi hyväksytty miehuus. Yleensä tämä painottuu feministisiin piirteisiin, jotka perinteisesti ovat miehiltä kiellettyjä. Se ei tarkoita, että perinteisyys olisi väärin. On hyväksytympää esim. itkeä, puhua tunteistaan, olla herkkä ja haavoittuva. Jokaisessa miehessä on herkkyyttä ja ne hyväksymällä voi olla vahva. Ne kieltämällä on vain kova. Nää myös auttaa väkivaltaa kohdanneita miehiä hakemaan apua ja vähentää uhristatuksen tuomaa häpeää. 

2. Taakka jakautuu tasaisemmin. Jos joutuu elättämään naisensa ja perheensä yksin, on se aika taakka. Lisäksi ei voi olla yhtä lailla vanhempi. Moni mies nauttii täysillä isyydestä ja haluavat viettää aikaa lastensa kanssa.

3. Aitoa yhteyttä. Moni incel voimafantasio naisten orjuuttamisesta ja raiskaamisesta. Ja Islamissa ei naisilla ole edes ihmisoikeuksia. Mutta se ei oikeasti tuo tyydytystä. Sellainen mies tuhoaa mahdollisuutensa olla ikinä aidosti onnellinen. Kun molemmilla on vapaus valita ja he valitsevat toisensa on se perusta jollekin hienolle, ainutlaatuiselle ja aidolle. Silloin se elämänkumppani voi aidosti rakastaa, tukea, olla sua varten. Se on pala taivasta. Ja sitä sisimmässään myös jokainen incel kaipaa. Jokainen ihminen. Sitä ei saa pakottamalla tai ostamalla. 

Jostain muslimien kulttuurista tai incelien voimafantasioista ei ketjussa ollut kyse. Tällä hetkellä tienaan jonkin verran vaimoani enemmän, mutta jatko-opintojen opintojen aikana olin enimmäkseen vaimoni elätettävä ja koti-isä. Ei tähän feminismiä tarvittu. Perheen sisäisiä järjestelyjä ja optimointia.

Miehet lastenrattaiden kanssa ovat hyvä asia. Tosimiehet puolustaa perhettään ja pitää siitä huolta. Estää vauvaa syömästä hiekkaa, ja puuttuu peliin kun kouluikäinen hehkulamppupää saa idean potkia taaperoa leikkikentällä. 

Feminismi menee tässä rikki. Pitäisi jotenkin alkaa revittelmään etuoikeuskehiä ja tunnetaitoja. Oikea vastaus on tehdä hehkulampuille selviksi, ettei näin toimita.

Pitäisikö miehiäkin sitten vaan ampua kun tekevät jotain väärin sen sijaan, että kertoo heille, miten kuuluisi tehdä oikein? Taitaa oma hehkulamppusi olla pysyvästi rikki.

Vierailija
164/233 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapainoisen ja kyvykkään puolison.

Vierailija
165/233 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä on lähtenyt hieman oma asema laukalle jos kuvittelevat, että voivat käyttä väkivaltaa pienempiinsä ja tämä olisi jotenkin kunniallista. Ilmeisesti tämä on seurausta siitä, että kukaan ei ole pitkiin aikoihin käyttänyt teihin väkivaltaa ja on noussut pissa hattuun, vai? Asia voidaan korjata nopeastikin.

Vierailija
166/233 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No feminismi sinällään on lähinnä yläkäsite ja sisältää monia eri feminismin muotoja. Yksi iso plussa on kuitenkin se, ettei kaikki kodin ulkopuolella tapahtuva työ (niin julkisen kuin yksityisen sektorinkaan pyörittäminen) ole pelkästään miesten harteilla. Suomen kaltainen pieni maa tarvitsee kaikkia, ja vielä huonommin menisi jos kaikkien naisten työpanos rajoittuisi kotiin ja lasten kasvattamiseen. Tästä on myös se positiivinen seuraus, että miehet joutuvat ottamaan osan vastuusta kodin seinien sisällä. Monilla lapsilla on siksi nykyään läsnäolevat äiti ja isä pelkän äidin sijaan. 

Itse koen myös vähemmän painetta ja stressiä siitä, ettei koko perheemme talous ole pelkästään minun tulojeni varassa, vaan vaimoni tienaa puolet perheemme tuloista. Yhden kortin (eli vain miehen tulojen) varassa eläminen on aikamoista rulettia nykymaailmassa, jossa duuni voi lähteä "tuotannollis-taloudellisista syistä" alta milloin vain.

Olen myös iloinen siitä, että tyttäreni voi itse valita miten elää elämäänsä sen sijaan, että ainoa vaihtoehto olisi toivoa löytävänsä edes jonkin sortin puolikunnollinen mies, jonka vaimona ja lasten äitinä voi sitten elämänsä elää. Haluan tyttäreni olevan onnellinen ja jos hän päätyy kotiäidin rooliin, niin sen tulisi olla ihan hänen oma valintansa. M38

Vierailija
167/233 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoaa feminismi ruskeille ukoille ja seksituristeille pillua. Ikävä puoli ettei ilotalossa lapsia synny mut hei ihanaa. Jääkiekko!

Vierailija
168/233 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No feminismi sinällään on lähinnä yläkäsite ja sisältää monia eri feminismin muotoja. Yksi iso plussa on kuitenkin se, ettei kaikki kodin ulkopuolella tapahtuva työ (niin julkisen kuin yksityisen sektorinkaan pyörittäminen) ole pelkästään miesten harteilla. Suomen kaltainen pieni maa tarvitsee kaikkia, ja vielä huonommin menisi jos kaikkien naisten työpanos rajoittuisi kotiin ja lasten kasvattamiseen. Tästä on myös se positiivinen seuraus, että miehet joutuvat ottamaan osan vastuusta kodin seinien sisällä. Monilla lapsilla on siksi nykyään läsnäolevat äiti ja isä pelkän äidin sijaan. 

Itse koen myös vähemmän painetta ja stressiä siitä, ettei koko perheemme talous ole pelkästään minun tulojeni varassa, vaan vaimoni tienaa puolet perheemme tuloista. Yhden kortin (eli vain miehen tulojen) varassa eläminen on aikamoista rulettia nykymaailmassa, jossa duuni voi lähteä "tuotannollis-taloudellisista syistä" alta milloin vain.

Olen myös iloinen siitä, että tyttäreni voi itse valita miten elää elämäänsä sen sijaan, että ainoa vaihtoehto olisi toivoa löytävänsä edes jonkin sortin puolikunnollinen mies, jonka vaimona ja lasten äitinä voi sitten elämänsä elää. Haluan tyttäreni olevan onnellinen ja jos hän päätyy kotiäidin rooliin, niin sen tulisi olla ihan hänen oma valintansa. M38

On vain yksi feminismi se joka sulkee suomalaisen miehen kaiken ulkopuolelle.

Vierailija
169/233 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet lukenut asiasta sitten aika yksipuolisesti. M38

Vierailija
170/233 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitäisi tarjota miehille jotain?

Kovastihan feministit valittavat kuinka miehet eivät kannata feminismiä. Ja saara särmän uusimmassa podissa sanottiin, että patriarkaatti aiheuttaa kaikki miesten ongelmat, ja feminismiä pitäisi opettaa miehille, jotta ongelmat ratkeaisivat.

Siksi kysyn.

Feministinen viesti on kovin ristiriitainen, yhtäältä ollaan sellaisia "feminismi on kaikille, valaistunut mies kannattaa feminismiä" ja seuraavassa lauseessa "vihaan miehiä, jne"

Feminismiä ja feministejä on monenlaisia. 

No jos aate on liian moninainen, se menettää pointtinsa. Ajattele vaikka fasistit, jotka laittavat ristiin rastiin retoriikkaa juutalaisten puolesta ja vastaan. Juutalaisena olisin varovainen ja pysyisin kaukana.

Miehenä olen varovainen ja pidän feminismiä samassa lokerossa kuin kommunismia. Usein nämä löytävät toisensa.

Sä olet ainakin nukkunut yhteiskuntaopin tunnilla. 

Vierailija
171/233 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ulkona tosiaan vaikuttavat monet mieskommentoijat ketjussa olevan. 

Vierailija
172/233 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin oma ja virheellinen tulkintasi. Mutta minkäs sitä uskomuksilleen mahtaa.

Vierailija
173/233 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa naiset määrää ja miehet häärää. Hivemind. Feminismissä miehet on kuohilaita.

Vierailija
174/233 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketosella hauskaa komiikkaa

Vierailija
175/233 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolemaa. Sitähän moni feministiksi itseään kutsuva miehille toivoo. Ilmeisesti myös niille vastasyntyneille poikavauvoille. Miksi katsos erotella iän perusteella.

Vierailija
176/233 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harhaisen ja illuusioissa elävän katkeran miesvihaisen naisen.

Vierailija
177/233 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inceleille ei mitään, ei edes sitä kauan odotettua pillua. Sori siitä.

Kuka sitä odottaa? Pidä pillus, haiseekin.

Vierailija
178/233 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Happamia, sanoi kettu....

Vierailija
179/233 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä samaa kuin chauvinismi naisille, ap hyvä.

Vierailija
180/233 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Happamia, sanoi kettu....

Feministin vttu? Varmasti on hapan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi