Miten vanhemmat saavat lomaa uuden huhtiloman takia???
Kommentit (325)
Onhan se kiva että toisilla on työ jossa näitä "kivoja uudistuksia" keksitään työkseen ja siitä saa vielä palkankin, lapsia ja vanhempia ei näytetä ajateltavan.
Ennen oli hyvät lomat, alkoi 1.6. ja loppui 31.8. Tunsi olleensa lomalla ja kouluun halusikin jo kun syksy alkoi. Silti oli pääsiäis- ym lomat mutta koulua olikin ma-la ja vapaata vaan sunnuntai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat lomailee eri aikaan. Molemmat vanhemmat pitävät kesällä kuukauden loman peräkkäin. Toinen lomailee syyslomalla, toinen talvilomalla ja uusi huhtiloma jaetaan puoliksi.
Jouluna olette töissä?
Aika moni itseasiassa on. Vuorotyö on todella yleistä.
No juu, mutta tarkoitin sitä koululaisten joululomaa. Sitä on kaksi viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkee jossain huhtilomassa, kun koko kevät on täynnä niitä v**tavia arkipyhiä.
Tämän verukkeella niistä varmasti yritettäisiin luopua.
Sopii mulle.
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma kai on riippumatta siitä koska koulujen lomat ovat, vai onko huhtikuu jotenkin erityisen vaikeaa?
Kesällä on kaikkea toimintaa,ja monessa kaupungissa esim. puistoruokailu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ek on linjannut että vanhemmat eivät tarvitse lomia.
Kakarat ei pärjää kotona yksin lomilla.
Häh, eikö tämä muutos just siksi tehdä, että lapset menee töihin.
Tämä on vasta ehdotus. Mitään ei ole päätetty eikä tätä tule vielä vuosiin, jos koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole ihan lomasuunnittelukysymys? Kuka kieltää pitämästä osan lomasta huhtikuussa?
Minä en halua pitää lomaa huhtikuussa vaan kesäkuussa. Silloin me matkustetaan. Huhtikuussa ei ole vielä takuulämmintä missään.
Edelleen on aloja joissa lomakausi on touko-elokuu ja lomavuoro kiertävä. Tietää entistä vähemmän yhteistä lomaa oman koululaisen kanssa osalle.
Muslimit tarttee keväällä lomaa, jotta pääsevät sukulaisten luo viettää paaston päättymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat pystyvät helpommin pitämään lomaa elokuussa kuin kesäkuun alusta. Huhtikuun viikko täytyy miettiä erikseen.
Höpö höpö. Et puhu kaikkien puolesta (varsinkaan jos puhut paskaa).
Eli lomailet itse mieluummin kesäkuun alusta, kuin elokuussa? Se on ihan fine, mutta uskon, että olet vähemmistöä. Tosin taidat ollakin ope.
Ette tarvitse lomia huhtikuussa koska asa ei toteudu.
Eli tarkoittaako tuo nyt sitä, että meidän, joilla ei ole koululaisia, pitää pitää lomat jatkossa kesäkuussa. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Aaahh, lisää lomia meille opettajille :D
Jos olet yläkoulu + lukio opettaja, niin lomasi lyhenee kolmisen viikkoa
Vierailija kirjoitti:
Edelleen on aloja joissa lomakausi on touko-elokuu ja lomavuoro kiertävä. Tietää entistä vähemmän yhteistä lomaa oman koululaisen kanssa osalle.
Tarkoitat varmaan kiertävä loma toukokuu-syyskuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet yläkoulu + lukio opettaja, niin lomasi lyhenee kolmisen viikkoa
Ei se oikeasti tule menemään niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei edes opettaja voi olla noin yksinkertainen.
Itse taidat olla yksinkertainen jos luulit edellisen kommentoijan todella olleen opettaja.
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli hyvät lomat, alkoi 1.6. ja loppui 31.8. Tunsi olleensa lomalla ja kouluun halusikin jo kun syksy alkoi. Silti oli pääsiäis- ym lomat mutta koulua olikin ma-la ja vapaata vaan sunnuntai.
Koko minun kouluaikani kesäloma oli 3 kuukautta. Silloin elokuukin oli kesää, nyt kun lasten koulu alkaa jo elokuun alkupuolella, tuntuu kuin kesä olisi lyhentynyt.
Miten ne lapset pärjää kesällä 10 viikkoa, kun vanhemmat ei voi yhtä pitkästi lomailla?
Samalla tavalla joku huhtiloma menee.