Jauhelihasta on muodostumassa ylemmän keskiluokan herkku
Kommentit (149)
Vuosaaren ostarilla saatiin pihvit kengän pohjat pitkät litteät ja toinen puoli puoliraaka harmaa ruma maustamaton . Ei kiitos ja näkemiin ikuisesti .
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Ei ole töissäkäyvälle kallista.
T. Omaa oksaansa sahaava hölmö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen akateemisesti koulutettu ja hyvin toimeentuleva. En ole syönyt jauhelihaa yli 15 vuoteen. Ainoa punainen liha, joka kelpaa, on poro ja lammas. Näitäkin syön harkiten.
Lisään vielä: minkä takia pitää syödä punaista lihaa, kun tarjolla on esim. monenlaista kalaa ja mereneläviä.
Miksi pitäisi ajaa polkupyörällä, kun sähköautojakin on olemassa.
Jokaisella meistä on tietenkin lähistöllä puhdas järvi ja voimassaoleva kalastuslupa ja rapumerta. Jos leipä loppuu, syökää kakkua. Tämä oli sitten sarkasmia.
Vierailija kirjoitti:
Osta poronlihaa ja hevosen lihaa .
Oletko noin tyhmä, vaikka muka akateeminen. Jospa joku ei sen takia osta kun ei ole rahaa?
Kilo silakkaa paistin pannulle vaan ! Aikaa saa pari euroa . Ihan sama mikä hevonen tai vuohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdat nyt, että monen bruttopalkka on alle 2000 €/kk. Kun siitä lähtee verot ja maksetaan asuminen, liikkuminen ja laskut, 6 € 400 g naudanjauhelihasta on paljon.
400g jauhelihaa on jo enemmän kuin koko punaisen lihan saantisuositus viikossa. Ei sitä jauhelihaa kuulu joka päivä syödä.
Suositus on suositus, jokainen syö niin paljon kuin itse haluaa.
Muistatteko kun jauheliha oli kalliin fine dining aineksen sijaan halpaa bulkkipaskaa köyhimmille? Siihen aikaan kun opiskelijat söi tonnikalaa.
Sitä samaa paskaa on pizzoissa ja herneikottopurkissa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen akateemisesti koulutettu ja hyvin toimeentuleva. En ole syönyt jauhelihaa yli 15 vuoteen. Ainoa punainen liha, joka kelpaa, on poro ja lammas. Näitäkin syön harkiten.
Lisään vielä: minkä takia pitää syödä punaista lihaa, kun tarjolla on esim. monenlaista kalaa ja mereneläviä.
Koska olen kala-allergikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi ajaa polkupyörällä, kun sähköautojakin on olemassa.
Jokaisella meistä on tietenkin lähistöllä puhdas järvi ja voimassaoleva kalastuslupa ja rapumerta. Jos leipä loppuu, syökää kakkua. Tämä oli sitten sarkasmia.
Syksyllä paistetut silakkapihvit tai muikut . On muuten herrojen herkkuja.
SAARIOISTEN ROTANLIHA PIZZAT 1,50 JAUHELIHAA TOMAATILLA. SEKUNDA PAHVI POHJA. HK SEKUNDALIHAPULLA PAKETTI 1€ .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdat nyt, että monen bruttopalkka on alle 2000 €/kk. Kun siitä lähtee verot ja maksetaan asuminen, liikkuminen ja laskut, 6 € 400 g naudanjauhelihasta on paljon.
400g jauhelihaa on jo enemmän kuin koko punaisen lihan saantisuositus viikossa. Ei sitä jauhelihaa kuulu joka päivä syödä.
Paras lasagne, jota olen koskaan syönyt, oli tehty jauhelihan sijaan soijarouheesta. Täysi olo tuli, mutta sellainen ällö ähky ole ei tullut.
Olen jo vuosia tehnyt soijarouheesta kaikki makaronilaatikot, kaalilaatikot, lasagnet ja lasagnetet. On maukkaampaa. Meillä on myös tavoitteensa syödä arkisin terveellisesti ja kasvispainotteisesti, ja arkiruokiahan nuo on.
Ei jauheliha vielä kovin kallista ole, lajista riippuen 10-20 e/kg, mutta se on kyllä kallistunut paljon parin vuoden takaiseen verrattuna.
Jotain selluloosa pahvia pizzojen pohjat kaupassa s market.
Litkun punalappuisesta jauhelihapaketista saan niin suuren jauhelihamakaronilaatikon, että me miehen kanssa syödään sitä useita päiviä. Ei tule annokselle hintaa. Oheen halpaa kaalta ja pakkasesta edellissyksyn puolukoita.
Samoin tuollaisesta pakkauksesta tulee iso kattilallinen lihakastiketta, johon lisään porkkanaa tai jotain muuta edullista, papuja jne. Syödään pastan tai perunoiden kanssa. Riittoisaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ylempää keskiluokkaa, en muista milloin olisin syönyt viimeksi jauhelihaa. Ei me sellaista syödä. Eikös jauheliha ole enemmän alemman keskiluokan ja duunareiden juttu. Hinta on kyllä ilmeisesti noussut paljon.
Eli teillä ei syödä normaaleja kotiruokia kuten makaronilaatikkoa, pasta bolognesea, lihapullia tai pihvejä ym.
NAISET KÄYTTÄÄ SOIJAA ESTROGEENIN LISÄÄMISEEN MUUTTUUKO LIEHET NAISEKSI ALKAA RINNAT KASVAA SOIJALLA ?
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko kun jauheliha oli kalliin fine dining aineksen sijaan halpaa bulkkipaskaa köyhimmille? Siihen aikaan kun opiskelijat söi tonnikalaa.
Ei jauheliha kyllä mitään fine diningiä ole nytkään. Kallista on, mutta samaa bulkkipaskaa edelleen.
Miksi ostat kalleinta ja provoat sitten täällä osta tarjouksesta ja käytä korvaavaa tuotetta. Ei sitä kokoajan kukaan pupella
Terveellinen kala on myös kallista. Tietysti jos itse kalastaa.