Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jauhelihasta on muodostumassa ylemmän keskiluokan herkku

Vierailija
22.05.2026 |

Kun hinnat jatkaa nousuaan.

Kommentit (243)

Vierailija
241/243 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki hirvenmetsästäjät tulevat tämän perusteella kuulumaan yläluokkaan. Jauhavat saaliistaan enemmän jauhelihaa kuin ehtivät syödä.

Aika suuri osa hirven metstäjistä mitä itse tunen kuuluukin. Ei se ihan köyhien harrastus ole.

Itse tunnen monia hirven metsästäjiä (myös omasta suvusta) ja kyllä ne ihan perusjannuja oon. Kellään ei mitään isoja tuloja ole. Maaseudulla se on ihan perusharrastus eikä todellakaan vaadi paljoa rahaa. 

Paljonko maksaa metsästyslupa vuodeksi? Paljonko maksaa metsästyskivääri, luodit, teltat, varusteet? Vuositasolla siis. 

Valtion ja seuran luvat, alle satasen vuodessa, hirvilupa 70-80.

Ase ostettu kymmeniä vuosia sitten,  patruunoita menee se yksi yhteen hirveen, ei niitä kymmenittäin räiskitä, 

Kimppakyydeillä metsälle.

Mihin sitä telttaa tarvitaan.

Lihaa ne 100 kiloa ja on itsestä kiinni paljonko muuta riistaa saa.

Minä olen aina kuvitellut, että pitää kuulua johonkin hirviporukkaan. Eikä niihin kai noin vain pääse. Vai onko niin, että kuka vain voi liittyä metsästysseuraan ja hommata luvat ja alkaa metsästämään?

Suoritat ekana metsästäjäntutkinnon ja liityt johonkin seuraan, niin voit ostaa aseen. Poliisi tarkastaa historiasi eikä siellä nyt hirveetä rötöstelyä tai mielenvikoja saa olla. Seurojen mukana pääsee metsälle. Niissä on toki erilaisia sisäänpääsyehtoja, esimerkiksi meillä tarvitaa kaksi suosittelijaa ja sen jälkeen on vuoden koeaika. Jos on vuokrata metsästysmaata seuralle, niin onnistuu helpommin.

Vierailija
242/243 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Ei ole töissäkäyvälle kallista.

Ei ole työttömällekään kallista kun ostaa tarjouksista. Niitä on jatkuvasti. Kuluvalla viikolla ostin 1,2 kg 8€:lla. Riittää pariksi viikoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/243 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paketti maksaa 2,85 e. Huhhuh kyllä nyt vain ylempi keskiluokka voi ostaa. :D

Kerroin ostaneeni reilun 3 egen paketin, tuli oksennusemoiji. On vain kympin paketti tai. Ei mitään? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi