Miten paistetaan possun ulkofile täydellisesti?
Ensin pannuun ja sitten uuniin, vai toisinpäin? Mikä lämpötila uuniin ja kauanko?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin grilliin, sitten uuniin, ja sitten folioon.
Ei ikinä folioon. Miksi pilata kovalla työllä tehty paistopinta? Sama keittää koko paska.
Possun file sen verran pieni, että molemmat toimii, suora kypsennys tai reverse sear.
AP puhuu ulkofileestä. Kokonaisesta ulkofileestä. Ei pihveistä.
Juu, kerro se noille lukutaidottomille, minä osaan lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis puhutaanko nyt sellaisesta kilon köntästä vai siitä leikatuista pihveistä?!
Eka fiksu kommentti. Hyvä sinä, meinasin kysäistä samaa. AP voisi tarkentaa kysymystään.
Kokonaisesta on kysymys. Eikö se käy ilmi jo tuosta otsikosta? Ihan mielenkiinnosta kyselen, miten itse olette valmistaneet?
AP
Vierailija kirjoitti:
Ensin leikkaa kalvot pois ja sitten nuijit sitä mureammaksi. Mausteet niskaan ja rillissä.
Nuijit porsaan ulkofilettä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis puhutaanko nyt sellaisesta kilon köntästä vai siitä leikatuista pihveistä?!
Eka fiksu kommentti. Hyvä sinä, meinasin kysäistä samaa. AP voisi tarkentaa kysymystään.
Kokonaisesta on kysymys. Eikö se käy ilmi jo tuosta otsikosta? Ihan mielenkiinnosta kyselen, miten itse olette valmistaneet?
AP
Pannussa pinnat ja uunissa 66 asteeseen, levätessä kypsyy sopivaksi.
Leikkaa niistä pihvejä niin ei mene koko päivää. Kokonainen ulkofile on yätsin mauton ja tuima sisältä. Sitten kun se lopuksi leikataan, niin joutuu vielä maustamaan suolalla, eikä se leviä tasaisesti. Ulkofile ei ole hyvä uuniliha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Mikä lämpötila?
Grillissä toisinpäin, 120 asteessa n60 asteiseksi, läski ulos, grilli punaiseksi, läski sisälle ja pinnat ruskeiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Mutta täällä moni antaa ohjeita pihvien valmistamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Mikä lämpötila?
150
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ymmärtäisit jos puhutaan ulkofileestä, eikä ulkofilepihveistä?
No ulkofile on iso pala porsaan ulkofilettä. Pihvi on eri asia.
No, mistä ulkofilepihvit tulee? Siitä ulkofileestä leikkaamalla! Eli kyllä ne possun ulkofilepihvit ovat possun ulkofilettä!
Eli aika olennainen valmistustapa juttuhan tuossa on kyseessä. Ulkofileen voi vaikka leikata pihveiksi, nuijia littanaksi, leivittää ja paistaa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Leikkaa niistä pihvejä niin ei mene koko päivää. Kokonainen ulkofile on yätsin mauton ja tuima sisältä. Sitten kun se lopuksi leikataan, niin joutuu vielä maustamaan suolalla, eikä se leviä tasaisesti. Ulkofile ei ole hyvä uuniliha.
Saahan niihin pihveihin enemmän paistopintaa ja makua, se on totta, mutta ihan hyvää saa kokonaisestakin. Pöydässä pihveiksi ja pöytämausteeksi sormisuola ja mp niin hyvää tulee.
Pannulla tirautat ensin molemmat puolet ja sitten uuniin.
Jos on valmiiksi marinoitu, niin folioon ja uuniin. Valmista kun sisälämpö on 83..88 astetta. Mukavan murakkaa ja suun mukaista.
No ulkofile on iso pala porsaan ulkofilettä. Pihvi on eri asia.