Hehee! Löysin C-kasetin jolle olin äänittänyt radiosta kesällä 1990. Näitä kappaleita sillä oli:
Lili & Sussie - What's the colour of love?
Lena Philipson - Why?
Sandra - Life may be a big insanity
Troll - Serious
Toni Basil - Mickey
Kim Wilde - It's here
Sinead o'Connor - Nothing compares 2 U
Caron Barnes - I'm Going Up
Lena Philipson - Standing in my rain
Madonna - Hanky panky.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti sinulla oli mankka käsillä, kuuntelit koko nauhan läpi, teit samalla muistiinpanoja sisällöstä ja sitten tulit AV:lle tekemään aloituksen. Niin varmaan, ja lehmät lentää.
Kopsasit tuon jostain ulkomaisesta listasta,. etkä käyttänyt mitään ajatusta aloitusta tehdessäsi. Tuossa ei ole yhtään suomalaista kappaletta.
0/5.
Voiko näin kuutamolla olevaa ihmistä ollakaan???
Mulla oli pitkään kaapissa jotain satakunta c-kasettia, mutta ei niitä käytännössä tullut kuunneltua, niin tuli hävitettyä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti sinulla oli mankka käsillä, kuuntelit koko nauhan läpi, teit samalla muistiinpanoja sisällöstä ja sitten tulit AV:lle tekemään aloituksen. Niin varmaan, ja lehmät lentää.
Kopsasit tuon jostain ulkomaisesta listasta,. etkä käyttänyt mitään ajatusta aloitusta tehdessäsi. Tuossa ei ole yhtään suomalaista kappaletta.
0/5.
Yllättävän monella on kasettisoitin tallella. Jopa minulta löytyy sellainen.
Tiedätkö, kun kasettikoteloihin kirjoitettiin mitä kasetit sisältävät. Ihan oikealla kynällä. Hämmästyttävää eikö olekin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa paskaa musiikkia.
Miksi? Ap
Koska olit äänittänyt ne kasetille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistin neljä nimeä. Loput taitaa olla jotain yhden hitin ihmeitä, joita radio soittaa jatkuvalla syötöllä.
:D
Lili & Susi Päivärinta olivat 1980-90 lukujen vaihteessa kovassa suosiossa Suomessa kun olivat suomalaisia mutta menestyivät Ruotsissa.
Lena Philipson on myös ruotsalainen. Laulaa nykyään Roxetessa.
Troll oli niin ikään ruotsalainen tyttöbändi jonka isoin hitti oli Jimmy Dean.
Caron Barnes on tämä englannitar joka tuotiin dj:ksi Vaakunan kymppikerrokseen ja sai levyttääkin. Oli uutta ja ihmeellistä kun oli musta. Speden elokuvaankin pääsi.
Loput kai kaikki sentään tietävät?
Päivärinnan tyttäret olivat kyllä omasta mielestään umpiruotsalaisia. Vietin yhden kesän heidän ja muutaman muun samanikäisen seurassa Tukholman saaristossa, ja ainoa viite suomalaisuudesta oli heidän muusikkoisänsä, joka istui rantakalliolla harva se päivä ja lauloi minulle Oi Emma Emmaa, josta minun oli tykättävä, koska olin suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti sinulla oli mankka käsillä, kuuntelit koko nauhan läpi, teit samalla muistiinpanoja sisällöstä ja sitten tulit AV:lle tekemään aloituksen. Niin varmaan, ja lehmät lentää.
Kopsasit tuon jostain ulkomaisesta listasta,. etkä käyttänyt mitään ajatusta aloitusta tehdessäsi. Tuossa ei ole yhtään suomalaista kappaletta.
0/5.
Melko pihalla olet. Katsos, kun siihen kasettikotelon pahviin kirjoitettiin ne kappaleet, mitä kasetilla on. Ihan niitä varten oli viivat! Osaatko sinä käyttää paperia ja kynää?
Vierailija kirjoitti:
Vain naisartisteja?
Silloin oltiin aikaansa edellä vaikkei ollut tietoakaan metoo liikkeestä tai lasikatoista...
Meillä on sekä iso CD-kasettimankka varastossa, se oli lasten satukirjojen kanssa käytössä, että muistolaatikossa on Sony Walkman, eli korvalappustereot. Ne olivat iiiiso juttu ysärillä.
Mökillä on kasettimankka, josta kuunnellaan radiota. Turha sinne on ollut erillistä radiota ostaa. Myös anoppilassa on mankka samasta syystä.
Suomalaista musiikkia oli vuonna 1990 vähän niukasti tarjolla. Nuoret eivät kuunnelleet iskelmää eivätkä oikein rokkiakaan, Dingo oli jo ajat sitten lopettanut. Vasta Aikakone ysärin puolivälissä räjäytti kunnolla suomipopin pankin.
Ysärillä kuunneltiin Taikapeiliä. Aikakonetta, Nylon Beatia, Hansonia, Savage Gardenia, Bon Jovia, Madonnaa. Laura Pausini, Eros Ramazotti, Phil Collins, Sting.. Aqua.Onhan noita ysärihittejä muistissa 😅
Vierailija kirjoitti:
Ysärillä kuunneltiin Taikapeiliä. Aikakonetta, Nylon Beatia, Hansonia, Savage Gardenia, Bon Jovia, Madonnaa. Laura Pausini, Eros Ramazotti, Phil Collins, Sting.. Aqua.Onhan noita ysärihittejä muistissa 😅
J. Karjalaiselta ainakin Villejä lupiineja ja... ja...
Väinö! Väinö! Missä on se Väinö!
Ilman sitä kappaletta se nimi ei olisi suosiossa. Se on ainoa nykyajan lasten ja nuorten nimi, jossa on ääkkösiä.
Väinöhän se on jo kolkyt vee ja jonkin kokoinen julkkis itsekin.
Minulla on kesäautossa sellainen kasettimankka joka soittaa toisen puolen etuperin ja toisen takaperin ja molemmat samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on äänittäminen?
Kopioidaan tai tallennetaan pelkkä ääni. Radiosta tai toiselta kasetilta kasetille.
Täältäkin löytyy mankka jossa vielä kasettisoitin vaikka kuuntelenkin sillä enää vain radiota. Muutama kasettikin joskin melkein kaikki kasetit katosivat muutossa 20v sitten. Harmi koska tuli tehtyä monia hyviä kokoelmia 80-luvulla. Hanoi Rocksin varhaisempia jäin kaipaamaan. Kasettikopiot antoivat kohisevalla äänenlaadulla juuri oikeanlaista särmää varsinkin Hanoin levyihin. "Up around the bend" on jäänyt mieleen :) Andynkin tapasin sattumalta vuosia myöhemmin kun hänestä oli tullut nisti joka heilui dullapäissään kesäisin Turun jokirannassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa paskaa musiikkia.
Miksi? Ap
Olisit nauhoittanu vaan Raskaan päivän ilta ohjelman. Myöhemmin Metalliliitto oli vielä kovempi!
- Metallica -Breadfan!
Vierailija kirjoitti:
Ihan mukava kokoelma radiosta nauhoitetuiksi, ainakin itsellä on aika sattumanvaraista ne nauhoitukset, aina ei saanut edes selvää siitä nimestä kun juontaja sössötti niin epäselvästi ja nopeasti, mutta kokeeksi tuli ruettua nauhoittamaan, mutta aina ei tullut sitten keskeytettyä ja kelattua sopivaan kohtaan uudestaan jos kappale osoittautui paskaksi tai tylsäksi.
Itsellä on jäljellä vuonna 1986 ja 1991 alkaen 90-luvulta aina 2000 -luvun alkuun nauhoitettuja kasetteja. Se katkos 1986 - 1991 välillä on siksi kun tuli otettua musiikkikasetteja Commodore 64:n käyttöön eikä köyhänä pentuna raaskinut ostella uusiakaan kasetteja :P
”juontaja sössötti niin epäselvästi ja nopeasti”
Tapani Ripatti? 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ysärillä kuunneltiin Taikapeiliä. Aikakonetta, Nylon Beatia, Hansonia, Savage Gardenia, Bon Jovia, Madonnaa. Laura Pausini, Eros Ramazotti, Phil Collins, Sting.. Aqua.Onhan noita ysärihittejä muistissa 😅
J. Karjalaiselta ainakin Villejä lupiineja ja... ja...
Väinö! Väinö! Missä on se Väinö!
Ilman sitä kappaletta se nimi ei olisi suosiossa. Se on ainoa nykyajan lasten ja nuorten nimi, jossa on ääkkösiä.
Väinöhän se on jo kolkyt vee ja jonkin kokoinen julkkis itsekin.
Aivan, niin olikin! Villejä lupiineja soi jatkuvasti radiossa. Lisäksi Aki Sirkesalon biisit.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sekä iso CD-kasettimankka varastossa, se oli lasten satukirjojen kanssa käytössä, että muistolaatikossa on Sony Walkman, eli korvalappustereot. Ne olivat iiiiso juttu ysärillä.
Mökillä on kasettimankka, josta kuunnellaan radiota. Turha sinne on ollut erillistä radiota ostaa. Myös anoppilassa on mankka samasta syystä.
Suomalaista musiikkia oli vuonna 1990 vähän niukasti tarjolla. Nuoret eivät kuunnelleet iskelmää eivätkä oikein rokkiakaan, Dingo oli jo ajat sitten lopettanut. Vasta Aikakone ysärin puolivälissä räjäytti kunnolla suomipopin pankin.
Ai -90 ei kuunneltu suomenkielistä populaarimusaa? Eput, J Karjalainen, 3. nainen, 4 ruusua, Ismo Alanko, Miljoonasade etc.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mukava kokoelma radiosta nauhoitetuiksi, ainakin itsellä on aika sattumanvaraista ne nauhoitukset, aina ei saanut edes selvää siitä nimestä kun juontaja sössötti niin epäselvästi ja nopeasti, mutta kokeeksi tuli ruettua nauhoittamaan, mutta aina ei tullut sitten keskeytettyä ja kelattua sopivaan kohtaan uudestaan jos kappale osoittautui paskaksi tai tylsäksi.
Itsellä on jäljellä vuonna 1986 ja 1991 alkaen 90-luvulta aina 2000 -luvun alkuun nauhoitettuja kasetteja. Se katkos 1986 - 1991 välillä on siksi kun tuli otettua musiikkikasetteja Commodore 64:n käyttöön eikä köyhänä pentuna raaskinut ostella uusiakaan kasetteja :P
”juontaja sössötti niin epäselvästi ja nopeasti”
Tapani Ripatti? 😅
Ripatti sössötti vähän muttei puhunut kovin pahasti biisien päälle. Selvemmin puhui kuin moni uudemman sukupolven edustaja. Eikä puhunut paskaa vaan pysyi yleensä asiassa eli musiikissa. Ei ollut woketusta tai muutakaan höpöhöpöä vielä keksitty.
Vain naisartisteja?