Hehee! Löysin C-kasetin jolle olin äänittänyt radiosta kesällä 1990. Näitä kappaleita sillä oli:
Lili & Sussie - What's the colour of love?
Lena Philipson - Why?
Sandra - Life may be a big insanity
Troll - Serious
Toni Basil - Mickey
Kim Wilde - It's here
Sinead o'Connor - Nothing compares 2 U
Caron Barnes - I'm Going Up
Lena Philipson - Standing in my rain
Madonna - Hanky panky.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Olipa paskaa musiikkia.
Miksi? Ap
Tunnistin neljä nimeä. Loput taitaa olla jotain yhden hitin ihmeitä, joita radio soittaa jatkuvalla syötöllä.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistin neljä nimeä. Loput taitaa olla jotain yhden hitin ihmeitä, joita radio soittaa jatkuvalla syötöllä.
:D
Lili & Susi Päivärinta olivat 1980-90 lukujen vaihteessa kovassa suosiossa Suomessa kun olivat suomalaisia mutta menestyivät Ruotsissa.
Lena Philipson on myös ruotsalainen. Laulaa nykyään Roxetessa.
Troll oli niin ikään ruotsalainen tyttöbändi jonka isoin hitti oli Jimmy Dean.
Caron Barnes on tämä englannitar joka tuotiin dj:ksi Vaakunan kymppikerrokseen ja sai levyttääkin. Oli uutta ja ihmeellistä kun oli musta. Speden elokuvaankin pääsi.
Loput kai kaikki sentään tietävät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistin neljä nimeä. Loput taitaa olla jotain yhden hitin ihmeitä, joita radio soittaa jatkuvalla syötöllä.
:D
Lili & Susi Päivärinta olivat 1980-90 lukujen vaihteessa kovassa suosiossa Suomessa kun olivat suomalaisia mutta menestyivät Ruotsissa.
Lena Philipson on myös ruotsalainen. Laulaa nykyään Roxetessa.
Troll oli niin ikään ruotsalainen tyttöbändi jonka isoin hitti oli Jimmy Dean.
Caron Barnes on tämä englannitar joka tuotiin dj:ksi Vaakunan kymppikerrokseen ja sai levyttääkin. Oli uutta ja ihmeellistä kun oli musta. Speden elokuvaankin pääsi.
Loput kai kaikki sentään tietävät?
Toni Basil on myös tuntematon.
Viä kun löytyis laite mihin sen kasetin voi laittaa ja imeyttää nauhan sisään.
Ei muuta kuin uudet patterit Walkmaniin ja kuulokkeet päähän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistin neljä nimeä. Loput taitaa olla jotain yhden hitin ihmeitä, joita radio soittaa jatkuvalla syötöllä.
:D
Lili & Susi Päivärinta olivat 1980-90 lukujen vaihteessa kovassa suosiossa Suomessa kun olivat suomalaisia mutta menestyivät Ruotsissa.
Lena Philipson on myös ruotsalainen. Laulaa nykyään Roxetessa.
Troll oli niin ikään ruotsalainen tyttöbändi jonka isoin hitti oli Jimmy Dean.
Caron Barnes on tämä englannitar joka tuotiin dj:ksi Vaakunan kymppikerrokseen ja sai levyttääkin. Oli uutta ja ihmeellistä kun oli musta. Speden elokuvaankin pääsi.
Loput kai kaikki sentään tietävät?
Troll: Jimmy Dean on hyvä kappale. Eikös se aiheuttanut myös bändin rivien rakoilun? Bändi muuttui liian suosituksi joidenkin bändiläisten mielestä.
Itsekin löysin suurin piirtein samalta vuodelta kasetin: U2, Eppu Normaalia, AC/DC:ta enimmäkseen, toisella puolella oli jotain ocsidia :D
Erityismaininta Neneh Cherryn Buffalo Stancesta ja Grateful Deadin Touch of Greysta - nämähän ovat vieläkin erinomaisia biisejä.
Ihan mukava kokoelma radiosta nauhoitetuiksi, ainakin itsellä on aika sattumanvaraista ne nauhoitukset, aina ei saanut edes selvää siitä nimestä kun juontaja sössötti niin epäselvästi ja nopeasti, mutta kokeeksi tuli ruettua nauhoittamaan, mutta aina ei tullut sitten keskeytettyä ja kelattua sopivaan kohtaan uudestaan jos kappale osoittautui paskaksi tai tylsäksi.
Itsellä on jäljellä vuonna 1986 ja 1991 alkaen 90-luvulta aina 2000 -luvun alkuun nauhoitettuja kasetteja. Se katkos 1986 - 1991 välillä on siksi kun tuli otettua musiikkikasetteja Commodore 64:n käyttöön eikä köyhänä pentuna raaskinut ostella uusiakaan kasetteja :P
Matoannella oli tuolloin hyvä perse
Ihanko oikeasti sinulla oli mankka käsillä, kuuntelit koko nauhan läpi, teit samalla muistiinpanoja sisällöstä ja sitten tulit AV:lle tekemään aloituksen. Niin varmaan, ja lehmät lentää.
Kopsasit tuon jostain ulkomaisesta listasta,. etkä käyttänyt mitään ajatusta aloitusta tehdessäsi. Tuossa ei ole yhtään suomalaista kappaletta.
0/5.
Vierailija kirjoitti:
Viä kun löytyis laite mihin sen kasetin voi laittaa ja imeyttää nauhan sisään.
Kyllä sellaisia ratioita vieläkin on myynnissä.
C - kasettejakin on edelleen myynnissä. https://www.prisma.fi/tuotteet/110968042/maxell-c-kasetti-90-min-110968…
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti sinulla oli mankka käsillä, kuuntelit koko nauhan läpi, teit samalla muistiinpanoja sisällöstä ja sitten tulit AV:lle tekemään aloituksen. Niin varmaan, ja lehmät lentää.
Kopsasit tuon jostain ulkomaisesta listasta,. etkä käyttänyt mitään ajatusta aloitusta tehdessäsi. Tuossa ei ole yhtään suomalaista kappaletta.
0/5.
Jonne ei ymmärrä, että C-kasetin kotelossa on paperiläpyskä, johon voi kirjoittaa KYNÄLLÄ mitä musiikkia ko. kasetti sisältää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti sinulla oli mankka käsillä, kuuntelit koko nauhan läpi, teit samalla muistiinpanoja sisällöstä ja sitten tulit AV:lle tekemään aloituksen. Niin varmaan, ja lehmät lentää.
Kopsasit tuon jostain ulkomaisesta listasta,. etkä käyttänyt mitään ajatusta aloitusta tehdessäsi. Tuossa ei ole yhtään suomalaista kappaletta.
0/5.
Jonne ei ymmärrä, että C-kasetin kotelossa on paperiläpyskä, johon voi kirjoittaa KYNÄLLÄ mitä musiikkia ko. kasetti sisältää.
Vaikka ne laputkin olisi hävinneet, googlen äänitunnistus voi tunnistaa kappaleen. Olen tällä menettelyllä tunnistuttanut omilta kaseteilta kappaleita jotka on aikoinaan jääneet nimeämättä tai jotenkin väärin ja epämääräisesti nimetty.
Kyllä ihmisillä vielä voi olla jollain tavalla toimivia mankkoja ja dekkejä. Minulla on valtavasti C-kasetteja, mutta dekin äänipäät eivät enää ole kunnossa, ja kaksipesäinen JVC-nauhuri pyörittää kasetteja kamalaa sivuääntä pitäen, joten kuunteleminen ei oikein toimi tällä hetkellä.
Jossain on vielä 70-luvulla hankittu Hurriganesin Crazy days -C-kasetti, ihan kaupasta ostettu versio, ja sitten on paljon radiosta äänitettyä musaa, mm. joitakin keikkoja, ja kavereilta äänitettyjä albumeita. Onneksi näistä levyistä suurimman osan voi nykyään kuunnella suoratoistopalveluista, ja osan olen myöhempinä vuosina tullut hankkineeksi CD:inä. Niin ikään osa näistä keikoista on nykyään Youtubessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viä kun löytyis laite mihin sen kasetin voi laittaa ja imeyttää nauhan sisään.
Kyllä sellaisia ratioita vieläkin on myynnissä.
Ainakin Teac valmistaa kasettidekkejä.
https://www.hifikulma.fi/epages/hifikulma.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/F…
https://www.hifikulma.fi/Teac-W-1200
Genelecit vaan kiinni ja luukutusta.
Tascamin laitteella saisi kasetit kopsattua tietokoneelle usb:in kautta:
Olipa paskaa musiikkia.