Sinä joka tupakoit parvekkeella
Miten estät savun ja hajun kulkeutumisen muille parvekkeille? Lasit kokonaan auki vai kiinni, vai osittain auki? Tuuletin puhaltamaan lasin eteen savut ulos parvekkelta, vai parvekkeelle päin? Vinkkejä?
Haluan tehdä kompromissin naapurin kanssa, ja yhdessä tässä mietimme vaihtoehtoja.
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
parveketupakonti tullaan kieltämään näillä näkymin tämän vuoden lopussa voimaan tulevalla lailla
Ei paeveketupakointi siihen lopu. Asiaa ei balvota ja todistaminen on hankalaa. Monessa talossa on paeveketupakointi kielletty eikä sitä saada niissä loppumaan.
Mikään ei muutu.
Tämä talo jossa olen asunut yli 30 vuotta, ei ole savuton. Eli parvekkeella saa tupakoida. Tästä olen puhunut isännöitsijänkin kanssa ja hänkin sanoi että parvekkeella SAA tupakoida.
Muuttakaa sellaisiin taloihin joissa tupakointi on kielletty, jos se röökinsavu niin paljon haittaa.
Talomme on savuton. Käyn viereisen ouiston kulmalla kessulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ällöttää kun jotkut bussipysäkillä vetää viimeiseen sekuntiin asti tupakkaa ja sitten tulee istumaan bussissa viereen. Siihen hajuun ei turru millään vaikka olisi pitkä bussimatka. Mulla työmatka kesti bussilla 1,5h ja varmaan tunninkin jälkeen sen tupakan käryn kyllä huomasi.
Porukka on kyllä herkkähipiäistä nykyisin. Kun olin lapsi, niin ihan normaalia oli, että kyläpaikoissa porukka veti röökiä useampikin yhtä aikaa ihan olohuoneessa, jossa oleskeltiin me lapsetkin. Ja kun menin töihin, niin toimistoissa sai polttaa ja kahvihuoneessa.
Tämä kirjoitus ei perustele yhtään mitään.
Täysin turha kirjoitus.
Vierailija kirjoitti:
Tupakan myynti tulisi suomessa kieltää. Ei ihminen sitä tarvitse, mielummin niin, kuin että kohta joutuu maksamaan kohta 20e/toppa. Ei itse tulisi ainakaan savuteltua, jos ei olisi joka kaupassa niin helposti saatavilla. Tuo hintojen nostelu on niin tekopyhää.
Ja aloittajalle, pyydät taloyhtiötä kieltämäån parveketupakoinnin, ja rakennutatte tupakkapaikan pihalle. Tuskin sekään kyseiseen naapuriin auttaa, sillä nikotiini on paha riippuvuus ja saa ihmisen tekemään sitä, mitä ei todellisuudessa halua. Mutta ehkä ajan myötä, kun hän muuttaa pois ja joku uusi tulee tilalle.
T. Pahasti addiktoitunut nikotiiniin
Alko ja ulkomailta viinojen raahaaminen pitäisi Suomessa kieltää. Kaikki aineet myös pois narggareilta ja reilusti sakkoa jos juo viinaa ja käyttää aineita.
Vierailija kirjoitti:
Kummaltakin reunalta lasi auki. Ja vähä koittelee puhallella ikkunasta ulos. Eipä kummoisesti jää savut pyörimään
Onko sulla mitään käsitystä, miten hirvittävän karmeelle rööki haisee. Terva ja nikotiini tarttuu ihan joka paikkaan, ja vaikka siinä sun parvekkeelle ei näkyisi savua, niin se haisee järkyttävältä. Ja se löyhkä käihää, vaikka et hetkeen röökiä vetäisikään. Se on ihan sama haju, mitä siinä sun stöfiksessäkin. Mieti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi ihmisillä olevan tässä maailmanajassa isompia huolia kuin toisten tupakointi. Taidankin mennä turauttamaan piipullisen kahvin kanssa.
he eivät halua tupakasta johtuvia sairauksia. ei haitta, jos tupakoitsija itse haluaa ehdoin tahdin lyhentää elämäänsä, mutta ei tupakoitsijalla ole mitääön oikeutta tehdä sitä toisille.
Oletko ihan varma että se pelkkä tupakanhaju sairastuttaa ? ? Lääkärit tuskin allekirjoittaa tuota
nimenomaan passiivien tupakoinnin haittojen vuoksi tupakointikieltoa ollaan tekemässä ja lopulta tupakka tullaan kieltämään kokonaan. Nyt ollaan keskustelemassa siitä että nykyisiltä nuorilta ja tulevilta kielletään tupakan ostaminen, käyttäminen ja hallussapito kokonnan. Lopulta se kielletään kaikilta.
JA kaikki tämä sen vuoksi ettei tupakoitsijat tunnu yhtään osaavan ottaa muita ihmisiä humioon sen myrkkynsä levittämisen suhteen.
Huumeetkin on kielletty, mutta edelleen niitä käytetään.
Millaisissa taloissa nämä ihmiset asuvat, joissa saa vielä polttaa parvekkeilla? Jossain kaupungin asunnoissa tai vastaavissa ja sosiaalinen habitus sen mukainen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
parveketupakonti tullaan kieltämään näillä näkymin tämän vuoden lopussa voimaan tulevalla lailla
Ei paeveketupakointi siihen lopu. Asiaa ei balvota ja todistaminen on hankalaa. Monessa talossa on paeveketupakointi kielletty eikä sitä saada niissä loppumaan.
Mikään ei muutu.
Rollaattorillakin vaikeasti liikkuva naapurini polttaa parvekkeellaan. Taloyhtiössä on parveketupakointi kielletty. Ei sille oikein voi mitään vaikka monelle sääntöjen rikkominen onkin suuri järkytys. Mieluummin elän tämän kanssa kuin rupean vasikoimaan taloyhtiölle. Haitta on kuitenkin mitätön. Sekin on epäselvää, että mitä taloyhtiö voisi asialle tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Millaisissa taloissa nämä ihmiset asuvat, joissa saa vielä polttaa parvekkeilla? Jossain kaupungin asunnoissa tai vastaavissa ja sosiaalinen habitus sen mukainen...
Sitten uhoavat, että minähän per...le poltan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi ihmisillä olevan tässä maailmanajassa isompia huolia kuin toisten tupakointi. Taidankin mennä turauttamaan piipullisen kahvin kanssa.
he eivät halua tupakasta johtuvia sairauksia. ei haitta, jos tupakoitsija itse haluaa ehdoin tahdin lyhentää elämäänsä, mutta ei tupakoitsijalla ole mitääön oikeutta tehdä sitä toisille.
Tupakointi ei lyhennä elämää . Syöt itse itsesi sairaaksi . Ethän sinä polta sitä savuketta kun joku toinen polttaa. Savusta tulee vain haju kuin muotoista tulee . Et sä siihen kuole.
tutkmusten mukaan passiivinen tupakointi altistaa ihan samoille sairauksille kuin itse vetäisi tupakat sisuksiinsa. En muuten syö itseäni sairaaksi, vaikka haluaisit niin kuvitella.
Sulla ei näköjään ymmärrys sitten riitäkään siihen, että mitä se passiivinen tupakointi oikeesti tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan varma että se pelkkä tupakanhaju sairastuttaa ? ? Lääkärit tuskin allekirjoittaa tuota
nimenomaan passiivien tupakoinnin haittojen vuoksi tupakointikieltoa ollaan tekemässä ja lopulta tupakka tullaan kieltämään kokonaan. Nyt ollaan keskustelemassa siitä että nykyisiltä nuorilta ja tulevilta kielletään tupakan ostaminen, käyttäminen ja hallussapito kokonnan. Lopulta se kielletään kaikilta.
JA kaikki tämä sen vuoksi ettei tupakoitsijat tunnu yhtään osaavan ottaa muita ihmisiä humioon sen myrkkynsä levittämisen suhteen.
Ja jotkut ei näytä ymmärtävän, mitä on passiivinen tupakointi.
Vierailija kirjoitti:
Teen teistä savuttajasti selvää, olen täynnä vihaa ja raivoa!!!!!!!!!!!!!!!
Suosittelen vihanhallintakurssia ja terapiaa suljetulla osastolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei muutu.
Rollaattorillakin vaikeasti liikkuva naapurini polttaa parvekkeellaan. Taloyhtiössä on parveketupakointi kielletty. Ei sille oikein voi mitään vaikka monelle sääntöjen rikkominen onkin suuri järkytys. Mieluummin elän tämän kanssa kuin rupean vasikoimaan taloyhtiölle. Haitta on kuitenkin mitätön. Sekin on epäselvää, että mitä taloyhtiö voisi asialle tehdä.
Jos se on kielletty, siitä voi saada sakot. Suomessa on juuri tuomittu yhdelle parvekeröökaajalle sakot parvekeröökaamisesta. Oli uutisissa pari päivää sitten.
Sinä joka syöt lihaa ja lennät, miten varmistat etteivät aiheuttamasi päästöt, lajikato, kärsimys ja muut haitat haittaa muita kuin itseäsi ja omia jälkeläisiäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi ei lyhennä elämää . Syöt itse itsesi sairaaksi . Ethän sinä polta sitä savuketta kun joku toinen polttaa. Savusta tulee vain haju kuin muotoista tulee . Et sä siihen kuole.
tutkmusten mukaan passiivinen tupakointi altistaa ihan samoille sairauksille kuin itse vetäisi tupakat sisuksiinsa. En muuten syö itseäni sairaaksi, vaikka haluaisit niin kuvitella.
Sulla ei näköjään ymmärrys sitten riitäkään siihen, että mitä se passiivinen tupakointi oikeesti tarkoittaa.
Sinulla taitaa olla ymmärryksessä puutteita : "Passiivista tupakointia kutsutaan myös tupakansavulle altistumiseksi. Se koostuu kahdesta asiasta: savukkeen palavasta päästä vapautuvasta savusta, jota kutsutaan sivuvirran savuksi sekä tupakoitsijan uloshengittämästä savusta.
Erilaisten palamisolosuhteiden vuoksi monien haitallisten aineiden pitoisuus on suurempi sivuvirran savussa kuin keuhkoihin vedettävässä päävirran savussa."
"Savujäämäksi kutsutaan tupakansavun jälkiä, joita löytyy tupakoijan ihon ja hiusten lisäksi asuntojen pintamateriaaleista, tekstiileistä ja huonepölystä. Edes perusteellinen siivous ei poista savujäämiä kokonaan. Asuntojen ja hotellihuoneiden pinnoissa ja huonepölyssä savujäämiä voidaan havaita jopa 2 kuukautta sen jälkeen, kun tupakointi tilassa on lopetettu.
Savujäämä koostuu pienistä kemikaaleista, jotka voivat yhdessä ympäristön muiden kaasujen kanssa lisätä altistumista syöpäriskille. Lapset ovat erityisen alttiita savujäämälle, jos he ryömivät ja leikkivät lattioilla tai laittavat esineitä suuhunsa." hengitysliitto
sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tupakanhaju häiritsee noin paljon, niin muuttakaa taloyhtiöön jossa tupakointi on kielletty. Kyllä niitäkin löytyy ihan tarpeeksi.
Tämä.
Mistäs ne sit vinkuis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei muutu.
Jos se on kielletty, siitä voi saada sakot. Suomessa on juuri tuomittu yhdelle parvekeröökaajalle sakot parvekeröökaamisesta. Oli uutisissa pari päivää sitten.
Ehkä, mutta siltikään en rupea vasikoimaan naapuriani. Enkä todellakaan rupea käyttämään aikaani siihen, että kerään taloyhtiölle todisteita siitä, että liikuntarajoitteinen ihminen polttaa parvekkeellaan.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisissa, missä ei asu niuhottavaa ja kyttäävää porukkaa.
Tupakoivat toiseen talon tupakoimattomat toiseen taloon aita väliin.