Lue keskustelun säännöt.
Miten terapia on auttanut sua?
22.05.2026 |
Minkälaista terapiaa sait ja kuinka kauan?
4 kk terapiointia takana enkä keksi, miten olisin tästä hyötynyt. Alkaa tuntua pahalta, miten paljon oon itsestäni paljastanut ventovieraalle ihmiselle ilman hyvää syytä. Mietin terapeutin vaihtoa.
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Todella vaikea kuvailla. On juurikin niitä kokemuksia, jotka täytyy itse kokea.
Jotenkin vain sen tripin jälkeen olin uusi ihminen. Ensimmäiset kaksi viikkoa voin niin hyvin, että olo oli lähes euforinen ja sitten olo tasaantui. Saavutin sellaisen tyyneyden vaikeita asioita ja kokemuksia kohtaan. Ne eivät kadonneet mielestäni, mutta niiden ajatteleminen ei aiheuttanut enää ahdistusta, masennusta, surua ja vihaa, vaan pystyin suhtautumaan niihin neutraalisti. Kun se musertava tunnelataus katosi, pystyin myös ensimmäisen kerran käsittelemään niitä asioita. Saattamaan mielessäni ne jonkinlaiseen päätökseen ja hyväksymään niiden vaikutukset osaksi elämääni. Aloin myös suhtautumaan itseeni myötätuntoisemmin.
Trippi ei ollut siis mitenkään terapiamielessä otettu, vaan ihan uteliaisuutta kaverin kanssa kokeiltiin kun tilaisuus oli. Kävi vanhanaikaisesti, eli menin metsään trippailemaan ja tulin sieltä pois uutena ihmisenä. Trippi itsessään oli todella hauska ja upea kokemus.