HSL kohtelee eriarvoisesti asiakkaitaan, kun se pakottaa lataamaan sovelluksen
HSL:lla on alennuskampanja, jolla se antaa alennuksen vain HSL-sovelluksen ladanneille. Meitä ikäihmisiä on paljon, jotka eivät käytä sujuvasti älypuhelimen sovelluksia tai maksaminen sujuu vain verkkopankin kautta.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukutat aloitusta.
On paljon ikäihmisiä, jotka eivät asioi kännykän kautta ja miksi pitäisi?
Matkakortti toimii yhä. Alapeukku tulee nillityksestä, vaikka hinta ei muutu miksikään.
Siis "nillitän" sitä, että Hsl kampanjoi sovellustaan sillä, että saat kahden kuukauden matka-ajan n 8 euroa halvemmalla, kun ostat sen sovelluksen kautta.
Hinta ei ole sama, jos ostan korttiin kaksi kuukautta verkkopankin kautta versus siihen, että ostan 2 kk sovelluksen kautta.
Nillitä vaan, ihan koko 8e edestä. Kukaan, ei edes HSL pakota sinua lataamaan tai käyttämään sovellusta. Miten noin muuten pärjäät, kun esim julkinen terveydenhuolto operoi Helsingissä Maisa- sovelluksen kautta. On verkkosivutkin, kyllä, mutta noin ylipäätään lähes kaikki on jonkun sovelluksen takana. Ei niitten käyttö ole mitään rakettitiedettä, vaatii vastahangan sijaan vain hieman viitseliäisyyttä ja malttia. Ei nykypäivän ikäihmiset ole mitään tyhmiä, moni on käyttänyt tietokoneita ja sovelluksia hyvän osan työelämävuosistaan. Sinäkö et, etkä oppisi, vaikka haluaisit?
Mä olin viimeiset pari vuotta työelämässä firman toinen tietoturvavastaavista ja ei, mulla ei ole kännykässä ollut yhtäkään sovellusta, jossa liikkuisi millään tavalla raha. Itseasiassa kun ikää tulee lisää ja näkö huononee, niin kännykän pienellä näytöllä on aika vaikea lukeakaan mitään. Puhumattakaan siitä, että jos et ole tosi tarkka, sormi osuu väkisinkin kahteen näppäimeen samaan aikaan. Mua ei haittaa, jos joudun maksamaan jostain enemmän sen vuoksi, että naputtelen läppärillä. Täällä Vantaallakin on käytössä Maisa ja hyvin onnistuu kaikki läppärilläkin. En mä mitään terveysasioitani koskaan hoida kauppareissulla tai ollessani vaikka ravintolassa syömässä tai häissä tai hautajaisissa. Kotona mä ne asiat hoidan eli en tarvitse kännykkää asioiden hoitamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukutat aloitusta.
On paljon ikäihmisiä, jotka eivät asioi kännykän kautta ja miksi pitäisi?
Tämä! Todella kummallinen (ja rasittava) kehityssuunta yhteiskunnassa.
Auton pysäköinti mahdollista vain älypuhelimella. Näin on jo useammankin kaupungin kohdalla. Ei hyvä!
Kotkan kaupungissa mentiin tähän systeemiin joitakin viikkoja sitten. Siellä ei voi maksaa pysäköintiä edes pankki- tai luottokortilla. (Lahdessa on sentään vielä tämä mahdollisuus, tosin vain 20 paikassa.) Autoilevat turistit voivat siis unohtaa Kotkan, elleivät he sitten pysäköi ajokkiaan jonnekin sivukujalle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vuonna -26 pitää jo ikäihmistenkin osata käyttää älypuhelinta. Ei auta mikään, kehitys kehittyy ja maailma muuttuu.
Mun vuonna 25 syntynyt isä ei osaa käyttää älypuhelinta. Mutta jatkosodassa osasi toimia.... Kaikista ei ole kaikkeen.
Nämä omakannat ja Maisat ovat malliesimerkkejä siitä, kuinka osaamattomille virkahenkilöille on supliikki myyntimies myynyt digiä (= kuraa). Tyyliin ”haluatko jakaa terveystietoisi ystävien kanssa?” niin klikkaa tästä. Onkohan digit ostettu TikTokilta? Tai kun viikon teho-osastolla makaamisen jälkeen saat palautekyselyn, jossa kysytään mm. ”millä arvosanalla suosittelisit saamaasi hoitoa ystävillesi?” ja muuta yhtä nerokasta. Olin puolet viikosta kanttuvei ja muutenkin ei-lääkärinä on vaikea arvioida hoidon laatua tajuttomana.