Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan ei kertonut, että monivuotinen yliopiston opiskelu (9 vuotta) ja 2 maisterintutkintoa johtavat vain työttömäksi?

Vierailija
22.05.2026 |

ruokajonon vakiasiakkaaksi, mitään en tee noilla tutkinnoillani, historia ja teologia. toki yliopistolla hengailu oli hauskaa nuo yhteensä 9 vuotta!

Anders, master of philosophy

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulis että noin fiksu ymmärtäisi itsekin valitsemansa alan työllistymishaasteet

Lukioikäinen lapsenikin jo tietää, että historia ei työllistä.

Vierailija
22/42 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tainnut ehtiä verkostoitua eli hommata suhteita.

en koska v i h a an ihmisiä ja sosiaalisia suhteita ja varsinkin kirkon naispappeja ja muita loosereita

ap

Huomaa että olet opiskellut kaksi yliopistotutkintoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani teologian maisteri työskentelee koulunkäynninohjaajana. Ei löytynyt alansa töitä etenkin kun ei ollut pappisvihkimistä, eli pappina ei voi työskennellä.

Onko sinulla sama, että olet teologian maisteri, mutta et pappi?

Entä onko sinulla opettajan pätevyys historiassa? Lienee ainoita työllistäviä suuntia historiassa.

en ole valmistunut papiksi eli ei vihkimystä, koska en edes siedä naispappiharhaoppista kirkkoa enkä niitä rituaaleja. Open pätevyyttä ei ole ja historiasta en muista enää mitään, ja historian opettajia on valmistunut liikaa, ne on yleensä ala-asteen open sijaisina sitten. Itsekin olin 2 vuotta. ja 6 kk koulunkäynninohjaajana, se oli vaan 

niin epä-älykästä toimintaa etten jaksas sitä typerää istumista ja typerien lasten aineiden kanssa päkertelyä ja palkka on jotain 2000 e kk yleensä 80 prosenttinen aika eli 1800 e kk.

oon hakenut tuonnekin: ja meen mieluummin saan työkkistä ja 9 e päivälisän Työvoimakoulutuksena järjestettävä linja-autonkuljettajan koulutus kestää kokonaisuudessaan tyypillisesti noin 4–9 kuukautta (vastaten noin 50–120 opiskelupäivää). [1, 2, 3]

ap

Voisitko hakea museoihin vaikka kesäoppaaksi, Suomessa tai ulkomailla? Tai käydä jotain arkeologian kursseja, niin pääsisit kaivauksille tai vaikka Roomaan?

ei  kiinnosta museoissa istuskelu tai ihmisten kohtaaaminen tai joku ho m-osek sualisten ar keo-logia-pa-ska

mieluummin olen vapaa ja työtön

tv ap

Vierailija
24/42 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valita. Yliopistossa oppii integraalilaskennan ja lineaarialgebran ihan kunnolla. Voit tutoroida laiskoja lukiolaisia kesän ehtolaiskursseilla.

Vierailija
25/42 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun virheet olivat:

Valmistuin liian vanhana, toisen alan työkokemusta ei pidetä minään

Valmistuin väärässä paikassa, yliopiston verkostot toisaalla

Aikuisopiskelijoiden, perhe, koti, yli 100 km matka = ei aikaa verkostoitua (eikä intoakaan)

Valmistuin väärään aikaan, korona iski lujaa.

En mä silti työtön ole, vaan tässä ekassa duunariammatissa. Ja tässä on kyllä puolensa tässäkin. 

Vierailija
26/42 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet valinnut väärät alat. Korkeakoulututkinto ei takaa työpaikkaa eikä menestystä jos se on alalta jolla ei ole töitä.

Vierailija
27/42 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tainnut ehtiä verkostoitua eli hommata suhteita.

en koska v i h a an ihmisiä ja sosiaalisia suhteita ja varsinkin kirkon naispappeja ja muita loosereita

ap

Eli sun työttömyys ei johdu sun opinnoista tai tutkinnoista, vaan sinusta itsestäsi. 

Tottahan se on, että jos oma asenne on pielessä, mitkään opinnot eivät takaa työpaikkaa siitä huolimatta.

Vierailija
28/42 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet valinnut väärät alat. Korkeakoulututkinto ei takaa työpaikkaa eikä menestystä jos se on alalta jolla ei ole töitä.

kirkkoon ei voi mennä töihin kun sen on vallanneet saatananpalvojat eli naispapit ja homot

ap

Vierailija
29/42 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on selvä. Suomessa maistereiden taso on romahtanut entisten ammattikoululaisten tasolle. Aikoinaan maisteri vastasi kutakuinkin Saksan tohtoria. Nykyisin maisterin paperit saa SDP:n jäsenkirjalla, kopioimalla toisten esseitä ja istumalla. 

Vierailija
30/42 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani teologian maisteri työskentelee koulunkäynninohjaajana. Ei löytynyt alansa töitä etenkin kun ei ollut pappisvihkimistä, eli pappina ei voi työskennellä.

Entä onko sinulla opettajan pätevyys historiassa? Lienee ainoita työllistäviä suuntia historiassa.

en ole valmistunut papiksi eli ei vihkimystä, koska en edes siedä naispappiharhaoppista kirkkoa enkä niitä rituaaleja. Open pätevyyttä ei ole ja historiasta en muista enää mitään, ja historian opettajia on valmistunut liikaa, ne on yleensä ala-asteen open sijaisina sitten. Itsekin olin 2 vuotta. ja 6 kk koulunkäynninohjaajana, se oli vaan 

niin epä-älykästä toimintaa etten jaksas sitä typerää istumista ja typerien lasten aineiden kanssa päkertelyä ja palkka on jotain 2000 e kk yleensä 80 prosenttinen aika eli 1800 e kk.

oon hakenut tuonnekin: ja meen mieluummin saan työkkistä ja 9 e päivälisän Työvoimakoulutuksena järjestettävä linja-autonkuljettajan koulutus kestää kokonaisuudessaan tyypillisesti noin 4–9 kuukautta (vastaten noin 50–120 opiskelupäivää). [1, 2, 3]

ap

Voisitko hakea museoihin vaikka kesäoppaaksi, Suomessa tai ulkomailla? Tai käydä jotain arkeologian kursseja, niin pääsisit kaivauksille tai vaikka Roomaan?

ei  kiinnosta museoissa istuskelu tai ihmisten kohtaaaminen tai joku ho m-osek sualisten ar keo-logia-pa-ska

tv ap

Miksi sitten teit aloituksen kun et haluakaan työllistyä vaan olet onnellinen työttömänä luuserina?

Vierailija
31/42 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ripulipaskaoksennus tänä aamuna. Onnea valitsemallasi tiellä. Ei tuollaista mulkkua työllistä kukaan eikä mikään.

Minä en edes valmistunut yliopistosta vaan vaihdoin graduvaiheessa pääainetta ja sain ensimmäisen työtarjouksen. Tienaan yli 80.000e vuodessa vielä eläkeläisenäkin.

Vierailija
32/42 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

tv ap

Miksi sitten teit aloituksen kun et haluakaan työllistyä vaan olet onnellinen työttömänä luuserina?

en halua olla työtön, haluaisin jotain miehistä duunia 6 tuntia max per päivä vaikka autolla ajamista

lapsia en halua hyysätä ja naispappeja v i h a an ja kirkkopaskaa

tv ap

Vierailija
33/42 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on akateeminen loppututkinto, siis maisterin paperit. Mutta teen muun alan töitä. Ehdin tehdä oman alan töitä 25 vuotta. Olisin edelleen hyvä oman alan töissä, mutta niitä ei enää Suomessa ole. Elämä on. Täytyy osata soveltaa.

Vierailija
34/42 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Ilmiselvä trolli.

Vierailija
35/42 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuttaa ulkomaille ja jättää konkka-Suomen. 

Vierailija
36/42 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanottu jo monesti, sanon silti; se alalle verkostoituminen on tärkeää opiskeluaikana

Eipäs, vaan harjoittelupaikka, johon jäädään vakkariksi. 

Vierailija
37/42 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis ei ota itse vastuuta siitä, että on opiskellut 2 maisteritutkintoa ja silti työtön  🤔 Kenen olisi pitänyt kertoo, että ei mitään järkee siinä?? 

Vierailija
38/42 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kysynyt minulta. Eräänä kesäpäivänä minä maisteri jäin työttömänä kotiin, kun pihasta lähti 5 ammattikoulun käynyttä tai sellaisessa opiskelevaa töihin.

Vierailija
39/42 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap itse sitten joku tekniikan alan menestyjä vai?

Vierailija
40/42 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirkkoon ei voi mennä töihin kun sen on vallanneet saatananpalvojat eli naispapit ja homot

ap

Ja CV19 pedonmerkityt joita yli 82% kansasta, tod näk lähemmäs 90%.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan