Minkälainen ihminen jättää sen Iittala-tarran astioihin?
Joo me ymmärretään vähemälläkin että sulla on tyylikkäät keskiluokan astiat.
Kommentit (64)
Tyhmä suomalainen jättää sen tarran siihen. Semmoinen, joka ei käsitä, että se on vain myyntitarra, joka kuuluu irrottaa ennen käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne irtoaa käytön myötä aikanaan. En jaksa olla repimässä niitä irti kun eivät ne haittaakaan.
Kaapissa on sekä tarrallisia että tarrattomia astioita, ei vaikuta käyttöön. Mulla Teemat on arkiastioita, ei niitä vieraille laiteta kattaukseen.
Joskus ammoisina aikoina tarrat eivät irronneet niin helposti joten ne saattoivat pysyä vuosikausia astioissa. Nyt ne saa irti ihan sekunnissa.
Huippu oli nettikirppiksellä kun joku kirjoitti astioistaan että "tarrat ei pysy enää kunnolla kun otin ne pesun ajaksi pois".
Että miten oli?
Marko Paananenkin tästä tarra-asiasta joskus sanoi ohjelmissaan ja valisti, ettei sillä tarralla ole mitään arvoa, miksi ihmeessä suomalaiset eivät poista sitä. 😂 Mutta ei ole valistus purrut. Suomalainen kattaa edelleen tarra-astiansa pöytään, tuntien suurta ylpeyttä siitä, että kylään kutsututkin näkevät, että hänellä on tarra-astioita.
Ymmärrän tarran jättämisen jos astia on ostettu kaappiin odottamaan jälleenmyyntiä mutta onhan se noloa jättää tarra käyttöastiaan. Kukin tyylillään…
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tarran jättämisen jos astia on ostettu kaappiin odottamaan jälleenmyyntiä mutta onhan se noloa jättää tarra käyttöastiaan. Kukin tyylillään…
Kuinka saisin rikki kookospähkinän, lauloi aikoinaan M A Numminen. Mulla on tarrat käyttöastioissa siihen päivään asti kunnes itse päättävät irrota. En aio käydä taistoon maailman parhaimman liiman kanssa, koska tunnustan tappioni.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo vaan tullut revittyä niitä. Jos putoavat, ei haittaa.
Eikö ne pesussa putoa?
Vierailija kirjoitti:
En ole ottanut tarroja pois, ovat irronneet tiskikoneessa.
Pahimmassa tapauksessa tukkivat tiskikoneen poistoletkun ja vesivahinko on käsillä
Normaali. Sellainen ihminen joka on saanut sarjan vaikkapa lahjaksi ja huomannut jossain vaiheessa että jaa tuo tarra ei näy lähtevän pesussakaan. No onpa hyvä minä myyn tämän jossain vaiheessa jos rahapula iskee.
Normaali ihminen jättää ne tarrat.
Nyt niitä vanhoja punaisia iittalan tarroja kannattaa jo alkaa varjelemaan. Punatarrallisten astioiden arvo lähtee pian nousuun.
Vierailija kirjoitti:
Normaali ihminen jättää ne tarrat.
Nyt niitä vanhoja punaisia iittalan tarroja kannattaa jo alkaa varjelemaan. Punatarrallisten astioiden arvo lähtee pian nousuun.
No en jätä rumaa tarraa käyttöesineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne irtoaa käytön myötä aikanaan. En jaksa olla repimässä niitä irti kun eivät ne haittaakaan.
Kaapissa on sekä tarrallisia että tarrattomia astioita, ei vaikuta käyttöön. Mulla Teemat on arkiastioita, ei niitä vieraille laiteta kattaukseen.
Mulla on vannhoja äidiltä tulleita astioita joista ei ne tarrat lähde millään irti vaikka koittaa kynnellä rapsuttaa. En tiedä mistä johtuu. Ovat tarjoilukulhoja ja sen tyyppisiä.
Jos on pesty koneessa niin ovat ehkä sulaneet kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka saisin rikki kookospähkinän, lauloi aikoinaan M A Numminen. Mulla on tarrat käyttöastioissa siihen päivään asti kunnes itse päättävät irrota. En aio käydä taistoon maailman parhaimman liiman kanssa, koska tunnustan tappioni.
Millähän vuosikymmenellä tuollaista liimaa on käytetty. Kyllä minä sain ne tarrat irti ihan helposti ja ilman että jäi mitään jälkeä. Sehän olis jo reklamointiasia jos elintarvikekäyttöön tarkoitetuissa astioissa on tuollaisia superliimoja.
Kuka nyt ylipäätään jaksaa nillittää jostain tarroista? En rupea joka lasista tms. niitä väkisin irrottamaan vaan lähtevät jos lähtevät. En ekana ajattele myyntiarvoa tai jonkun mahdollista status-arvio tms. kuten täällä monet tuntuvat ajattelevan, Iittala on jokapäiväistä käyttötavaraa. Mulla on jopa vanhoja Nuutajärven kamoja joissa on vielä tarra, koska se ei ole miljoonassa pesussakaan lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen typerysluokan ihminen sinä olet?
Sellainen, ettei voi tyhmempi olla.
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt ylipäätään jaksaa nillittää jostain tarroista? En rupea joka lasista tms. niitä väkisin irrottamaan vaan lähtevät jos lähtevät. En ekana ajattele myyntiarvoa tai jonkun mahdollista status-arvio tms. kuten täällä monet tuntuvat ajattelevan, Iittala on jokapäiväistä käyttötavaraa. Mulla on jopa vanhoja Nuutajärven kamoja joissa on vielä tarra, koska se ei ole miljoonassa pesussakaan lähtenyt.
Minä poistan kaikki tarrat ja pesen astiat ennen käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sulle varmaan pitäis sitten antaa 10 pistettä ja papukaijamerkki. Mulle on ihan sama onko ne vai eikö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sulle varmaan pitäis sitten antaa 10 pistettä ja papukaijamerkki. Mulle on ihan sama onko ne vai eikö.
Toivottavasti et vieraille tarjoa tarra-astioista.
Jotenkin hassua kun vaatteissa taas valmistajan merkistä maksetaan iloisesti.
Mistä näkee oman typerysluokan?