kakkosen yritys
No niin, olemme nyt pitkällisen harkinnan ja miettimisen tuloksena päätyneet siihen että kesälomilla alamme toden teolla TEHDÄ nro kakkosta. Mies on halunnut sitä jo kauan mutta nyt minäkin olen lopulta tullut 99% samaan tulokseen. Eli heinäkuussa alkaa viltti heilua ; )
Kommentit (74)
en ole tässä pinossa koskaan pinoutunut mutta nimimerkki pisti silmään. meiläkin kakkosen yritystä ollut jo joulusta lähtein. Mahdatko muistaa mua, tavattiin joskus esikoisen odotusaikana ja sit kun lapset oli pieniä sokoksella? mulla kamala vauvakuume. esikoinen tuli 4. kierrrosta ja ei edes yritystä nyt mulla alko jo 6. menkat...
t. Manteli ja syyspoika 8/04
Esikoinen täytti vuoden toukokuussa. Kova kuume ei ole vielä, mutta haave kuitenkin. Todennäköisesti yritys alkaa loppukesästä/alkusyksystä. Katsotaan nyt. Sitä vaan pelottaa miten sitten kahden pienen kanssa pärjäisi kun on sen verta vilkas tapaus tuo ykkönen. Imetyksen lopetin toukokuussa ja menkat on alkanut jo ennen imetyksen lopetusta. Eli sen puolesta voisi kyllä yrittämisen aloittaa...
Onnea sinulle,joka olit plussatestin tehnyt (en nyt muista nimimerkkiä) ja plussasäteitä muille kuumeilijoille!
Täällä oli niin monta samankaltaista tarinaa kuin itsellä, että taidan ilmoittautua mukaan. Vaikka en kovin ahkera kirjoittelija tällaisiin pinoihin olekaan, enemmän tykkään taustalueskella teitin juttuja...
Esikoistyttö syntyi 12/04 ja nyt ollaan oltu ilman ehkäisyä 5 kk. Esikoista " piti vääntää" pari vuotta, joten hieman pelottaa kuinkahan kauan nyt menee... On se ihmeellistä tämä elämä...
Hyvä juttu on se, että sekä mulla että miehellä on kauhea vauvakuume. Syksyn taisimme kuumeilla vuorotellen. Ja lakanat ovat pöllynneet ainakin tässä kuussa ahkerasti, joten katotaan kuinka käy. Eipähän voi harmitella ainakaan yrityksen puutetta...
Laskettu aika olisi 12.3. Se on mun hyvän ystävän synttäripäivä, joten jospa se toisi meillekin plussaonnea =) Kaikille teille muillekin peukut pystyyn!
t.Jiffi
manteli:
en ole tässä pinossa koskaan pinoutunut mutta nimimerkki pisti silmään. meiläkin kakkosen yritystä ollut jo joulusta lähtein. Mahdatko muistaa mua, tavattiin joskus esikoisen odotusaikana ja sit kun lapset oli pieniä sokoksella? mulla kamala vauvakuume. esikoinen tuli 4. kierrrosta ja ei edes yritystä nyt mulla alko jo 6. menkat...
Juu, muistan kyllä... kiva tavata täällä :)
Tuntuu, että kaikki muut syystaaperot-04 ovat jo saaneet pikkusisaruksen, mutta onhan sentään joku muukin maijamyöhäinen...
Harmi vaan että teillä on jo noin kauan jouduttu kakkosta yrittämään, toivotaan että pian tärppää!
Tännekin vois välillä kirjotella, ettei vallan ole hiljasta...
Tervetuloa uusille!
meillä on nyt sitten yritys alkanut, saas nähdä kauan menee että saadaan kakkonen alulle. Minkäslainen on muilla tilanne? mulla osuu jännäilyt tonne heinäkuun 8. päivän tienoille. Pitäis yrittää ottaa rennosti pari viikkoa...Mitenköhän onnistuu...?
Nyt ei kummempia, taidan lähtä pian nukkumaan kun on tullut valvottua juhannuksen aikana. ja esikoinen herää 7 maissa... :/ No okei toihan on pitkään, jossain vaiheessa herättiin 5-6 aikoihin.... Huhhuh.
niitä kuukautisia.poika tulee ens kuun alussa 11kk ja kolme kuukautta on nyt oltu ilman ehkäisyä.pikku hiljaa oon imetystä lopettelemassa,jätän nyt yhden imetyskerran väliin,korvaan piimällä/jogurtilla.ovistikkuja jo meinasin tilata ja testata että tuleeko se vaik ei menkkoja ookkaan.vauvakuume vaan kasvaa ja kasvaa!!
Mä nyt vähän selailin tätä pinoa ja ajattelin itsekin kirjoittaa.
Meillä on tyttö syntynyt 3/2006. Tarkotus oli aloittaa kakkosen yritys vasta vuoden päästä, mut viikonloppuna päätettiin, et antaa tulla, jos on tullakseen = mulla on kauhea kriisi, jos kuukautiset alkaa. Viimeksi raskauduin helposti ja nyt viikonloppuna olisi ovulaation aika. JOS kakkonen saisi alkunsa, olisi la päivän ennen esikoisen 2-vuotissyntymäpäivää =)
Felicia olikin heti plussannut. Onnea!
En mä nyt osaa kauheesti sen enempää kirjoittaa.
Iglu
mutta ei vieläkään ole varmuutta raskaudesta:( ensimmäinen käynti oli (taas) tuttuun tapaan paperien täyttelyä ja tietojen keräystä.sydänäänet eivät vielä kuuluneet dopplerilla.pientä pahoinvointia on ollut, minkä turvin uskon vahvasti olevani raskaana:D vessanpönttöä ei ole tainnut moikata, mutta sellaista pientä kuvotusta on päivittäin. heinäkuussa pääsen lääkärikäynnille. toivotaan, että silloin olisi enemmän kerrottavaa.
Rohkeasti van i iglu ja muutkin yrittämään!!! on se vaan niin mahtava tunne, kun plussa ilmestyy testiin, vaikka vetäähän se mietteliääksi...
Meilläkin yritetään kakkosta saada aiakseksi. päätettiin alkaa yrittään pari viikkoa sitten. Esikoinen kohta 2v. Eli ikä eroa tulis vajaa 3 vuotta Ja nyt v-loppuna pitäs olla ovulaatio :). Toivottavasti meillä molemmilla tärppää! Tulehhan sitten kertomaan mahdollisista oireista yms. niin jännitetään yhdessä...
Mariatar84
Jännäilyt siinä kaheksannen pvän paikkeilla heinäkuuta... Silloin suurinpiirtein pitäs tädin tulla, jos on tullakseen... Tosin, en suostu ollenkaan olemaan hirmustikauheesti toiveikas vielä, koska tää on ensimmäinen yrityskerta ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Mut oviksen pongasin toudella helposti ja peitto on heilunut ennen ja jälkeen erittäin mukavasti ;0). Esikoista tehdessä nappasi heti, mutta onhan siitä jo aikaa...tyttö menee kouluun syksyllä... Saattaahan olla roppa jo sen suhteen " hidastunut" .
Hillittömästi mukavaa kesäkuun vimeistä vkoa kaikille meille yrittäjille!!
meillä ei ole ollut mitään ehkäsyä mun synnytyksen jälkeen, halutaan lapset pienellä ikäerolla:) poika on nyt 3kk eikä vielä ole tärpänyt:/ yritys on kyllä kova..
Johan tässä tuntee itsensä ihan mattimyöhäiseksi, kun meillä esikko täyttää elokuussa jo 3v. ja toista yritetty viime lokakuusta lähtien. Vielä ei ole tärpännyt ja toivonkin että toisen yritys olisi aloitettu hieman aikaisemmin, koska nyt mahd. ikäeroa tulee jo aika lailla ja itsellekin tuota ikää vain kertyy vuosi vuodelta enemmän. Itsellä iäkkäät vanhemmat ja sen vuoksi olen aina halunnut lapset tehdä nuorena.Ennen esikkoa toiveena oli että ennen 30v. synttäreitä olisi edes yksi lapsi ja toteutuihan se. Nyt sitten toisen yritystä ollut jo kohta vuoden ilman minkäänlaista tulosta ja hieman alkaa asia kauhistuttaa. Töitten takia toisen hankkimista vetkuteltiin näin pitkälle ja nyt kaduttaa kyllä aika lailla.Meikäläiselle ei työ kuitenkaan ole niin tärkeä juttu.
Minä taidan saada kans siirtyä tuonne odottajien puolelle. Maanantaina testasin ja sain hailun viivan. Kuukautiset eivät ole alkaneet, vaikka pientä rusehtavaa vuotoa tuli muutamana päivänä. Uusi testi on ostettu vielä varmistustestausta varten, mutta sellainen sisäinen tunne on vahva, että olen raskaana. Suuria oireita ei ole, mutta en usko niitä tulevankaan, koska ei ollut ensimmäisessäkään raskaudessa. Yhtenä päivänä oli liitoskipuja (oliko ne sellaisia nimeltään, kun tuolta nivusista vähän kipuilee?) ja vessahätää on ollut ehkä vähän enemmän.
Kolmet kuukautiset ehti olla synnytyksen jälkeen ja kun en niillä kierroilla tullut raskaaksi " luonnollisesti" , niin otin avuksi ovulaatiotestin. Näyttää, että se toimi meillä. Ikäeroksi esikoisen ja kakkosen välillä tulisi 1v 4kk ja toisen laskettu aika sijoittuisi ihan samoihin päiviin oman 33 v. syntymäpäiväni kanssa, kun katsoin sitä neuvolasta saamastani kiekosta.
Neuvolaan en ole vielä tilannut aikaa. Ensimmäistä odottaessani sain ajan 10. raskausviikolle, joten jos tilaisi siinä 7. - 8. raskausviikolla.
17.10. : onneksi olkoon! Pidän vielä peukkuja että raskaus varmistuu!
KirVi: Onpas kiva kun jollain on samaan aikaan jännäilyt. Mulla on vähän kaksjakoset tunteet että olenko raskaana vai en. Siis tuskinpa olen mutta kyllä sitä aikaan tarkkaan tulee kytättyä kaikenlaisia tuntemuksia. On tää jännäily jännää. :) pitäs saada jotain muuta ajateltavaa...
Minkälaiset fiilikset teillä muilla on tästä toisen lapsen yrittämisestä? Mulla pyörii hirveesti kaikkea mielessä, tunteet vaihtelee laidasta laitaan. Välillä tulee sellanen olo, etten mitenkään selviä kahden lapsen kanssa. Varsinkin kun ikäero voi jäädä alle kahden vuoden. Nyt jos raskautuisin, niin ikäeroa tulis 1v 5kk. Sitten olen miettinyt (tää on tyhmää mutta silti tulee välillä mieleen...) että voiko sitä toista lasta rakastaa yhtä paljon kuin tuota esikoista? Varmasti sillä hetkellä kun lapsi syntyy niin ei ole asiassa mitään epäselvää....Eikös sitä sanota että rakkauden määrä vaan tuplaantuu kun saa toisne lapsen...Ei sitä rakkautta tarvi jakaa. Oishan se niin ihana kun olisi kaksi tuommoista ilopilleriä ja äitin kultaa. :)
No katsotaan miten homma etenee... Voihan se olla että mitään ei vähään aikaan tapahdu.
Caarina yk1, kp 19/28-31 suunnilleen
Caarina2: ...sepäs tässä mietityttää minua, että juuri tädintulo vkonloppuna lähdetään sukulaisiin jossa perinteisesti istutaan usein iltaa...ja siinähän sitten hykertelen ja keksin seli-selityksiä, miksei olut maistu (kun yleensä kuitenkin muutamat maistuu...) Kun eihän sitä voi tietää jos vaikka olis tärpänny :? Tai, jos sattuu jo oleen sellaset odotetut oireet kehissä jo, niin ei siinä auta kun kertoa mitä on meneillään...koska tiedän, että muu selitys ei tuu uppoamaan :0)
Olin ekastakin sitä mieltä, että koko suvulle kerrotaan vasta kun on kuvat saatu :) Noh - eihän siinä mitään, " kauhulla" vain odottelen sitä päivittelyn määrää ;)
...en tiä...pitäskö oikeen lähtöaamuna testata herkällä testillä...just in case.... :))
On tää hankalaa ;))))))
Minullahan on aikaisemmasta suhteesta tyttö, kohta 7v, ja tämä tuleva olis sitten avopuolisolleni ensimmäinen. " Hankkeen" aloitus tuli muuten avokilta, enkä laittanut tippaakaan vastaan - olin vain itekkin odottanut oikeeta hetkeä ottaa asia puheeksi ;))
.......sitten sitä vain puuhaillaan ja loppuaika jännäillään!
Mukavaa perj.iltaa kaikille meille. Aurinkokin mokoma kurkistelee! eipä ole tällä viikolla pahemmin näkynytkään.....
KirVi, kp20/28 ..? yk1
Mulla kans vähän ongelmatilanne kun pitäis kummityttö viedä Lintsille just sinä viikonloppuna kun menkat alkaa...Niihin hurjiin laitteisiinhan ei voi mennä jos on raskaana? Vai koskeeko se vaan loppuraskautta, ettei tulis supisteluja... Vai onko siinä oikeesti keskenmenovaara? Ja mistähän tämänkin sais selville? Pitää soittaa Lintsille ja kysyy " anteeksi, saatan olla raskaana, voinkohan mennä laitteisiin?" :D Jos jollain herkkääkin herkemmällä testais ennen sitä...
Joo, kysy onko raskausviikkorajaa kun onhan niissä pituusrajakin :0))))
......tänään on ollu vähän kumma-olo-päivä.... heikottanu ja nälättäny yhteen menoon... metvurstileipää on tullu vedettyä ihan kaksin käsin... kummaa hommaa ;))
nyt on mentävä soffalle, saunakaljaakaan ei muuten tehny mieli :)
Kauniita unia!
ihan pakko kirjoittaa, kun on niin onnellinen olo. Olen viimein saanut miehen käännytettyä toisen lapsen hankintaan, esikoinen on 2 ½ v. Ja vaikea sitä olikin käännyttää, kesti yli vuoden monenlaisista syistä johtuen. Vielä puoli vuotta sitten sanoi suoraan, että yksi lapsi riittää, eikä halua lisää. Maanantaina olen kuitenkin menossa poistattamaan kuparikierukan, ja arvatkaa mitä tänään löysin vaatehuoneesta? Siellä oli esikoisen osiin purettu pinnasänky (esikoinen siirtyi juuri uuteen sänkyyn), ja siinä oli kiinni muovipussi, jossa oli sen pinniksen ruuvit. Ja siihen pussiin mies oli kirjoittanut " X:n sänky" , siis X:n paikalla oli nimi, jonka olemme puolivirallisesti sopineet uuden vauvan nimeksi, jos se on poika (poikaa mies taas toivoo...). Liikutuin ihan kyyneliin siitä, että miehenikin nyt tosissaan haluaa ja odottaa sitä toista lasta.
Toivottavasti tärppää pian niin meillä kuin teillä kaikilla!
Meillæ aivan sama tilanne, ykkønen 2ja puol vuotta, ja toissapæivænæ sain luvan mieheltæ poistaa kuparikierukan. Maanantaina pææsen vasta tilaamaan aikaa, koska sen voi poistaa?
Olen myøs yrittænyt kæænnyttææ miestæ kauan aikaa, læhes kaks vuotta. Tietysti kænkkærænkkæ pæivinæ tulee tunne, ettæ yksi saa riittææ, viimeistææn kun yøllæ joutuu herææmææn, mutta kyllæ se kuume taas nosti elohopeat kattoon.
Sitten sekalaista juttua...
ALKOHOLISTA: Minäkään en aio välttää alkoholia ennen kuin testi näyttää plussaa, kun eihän sitä tiedä kuinka kauan plussaa pitää odotella. Aion kuitenkin tehdä testin aina, jos on tulossa vähänkään kosteammat juhlat (aikas harvoin), vaikka raskaus olisi kuinka epätodennäköinen tahansa! Nimittäin ekassa raskaudessa kävi niin, että testi toisensa jälkeen näytti negaa, ja terkkari sanoi, ettei mitenkään voi muuttua enää plussaksi. Join sitten uuden vuoden juhlissa n. 8 annosta alkoholia (tosi harvoin tulee otettua edes noin paljoa). Viikon päästä tein testin taas varmuuden varmuuden vuoksi (olisi ollut toiset bileet), ja plussa tuli. Olin jo 7. viikolla, hedelmöitys oli tapahtunut vasta kp 38 (aiemmat kierrot oli olleet 28 ja 32 välillä). " Pikkuisen" kadutti, että en ollut tehnyt testiä ennen noita uuden vuoden bileitä. Enimmäkseen syytin kuitenkin mielessäni terkkaria, joka ei ollut tiennyt mistä puhui (olin tosin ollut jo menossa ostamaan testiä varmuuden vuoksi, mutta nukuin bussissa pysäkin ohi päätepysäkille asti, enkä enää ehtinyt apteekkiin)... että semmoinen tarina. Jotain on kuitenkin opittu :) Ja onneksi tuli terve tyttö.
KIERTOPÄIVISTÄ: Edellä mainitusta esikoisen myöhäisestä hedelmöityspäivästä johtuen kuumeilu/yritys on vähän hankalaa, koska en voi mitenkään luottaa mihinkään kiertopäiviin sun muihin. Tarvitaan siis puuhailua tasaiseen tahtiin!
VITAMIINEISTA: Aloitin minäkin pari päivää sitten ne Raskaus-monivitamiinit. Tulipa hajusta mieleen ekan raskauden pahoinvoinnit, yöks.