kakkosen yritys
No niin, olemme nyt pitkällisen harkinnan ja miettimisen tuloksena päätyneet siihen että kesälomilla alamme toden teolla TEHDÄ nro kakkosta. Mies on halunnut sitä jo kauan mutta nyt minäkin olen lopulta tullut 99% samaan tulokseen. Eli heinäkuussa alkaa viltti heilua ; )
Kommentit (74)
minä oon kaks testiä tehny ja negaa näytti,tietenki oireita muka on,huonoo oloo jota mulla muutenki välillä on jos syön liikaa maito tuotteita.imetys jatkuu n.5kertaa päiväsä,ei yöllä,eikä kuukautiset oo vieläkään alkanu ja aivan kamala raskauskuume vaivaa.nyt vaan nautitaan esikoisesta joka on aivan ihana tapaus! ei ihme että tahdomme toisenkin lapsen pian.plussa onnea kaikille!
esikoinene on 2v2kk ja nyt on helmikuusta lähtien yritetty kakkosta. viimekuussa turvauduttiin ovulaatiotestiin joten nyt odotellaan tärppäsikö. ainakin ajoitus oli oikea
Eli esikoinen on nyt 8kk ja toinen lapsi on ollu toiveissa jo " pitkään" . =) Joskus sillon jälkitarkastuksen jälkeen söin 1,5 liuskaa pillereitä, mutta sen jälkeen ollaan oltu ilman ehkäsyä. Ekat menkat alkoi helatorstaina ja imetän edelleen.
Mä en oo aatellu tehdä raskaustestiä ennen ku maha alkaa näkyä. ;) heh no ei vaan... Mut sitte ku on niin selvät oireet ettei voi erehtyä. Esikoista yritettiin n. 1-1,5v ja hoitojen avulla tärppäs, joten negatiiviset raskaustestit on sieltä niin tuttuja etten haluais nyt alkaa samaan pettymisrumbaan. :) Tosin itteni tuntien en MALTA olla testaamatta... :D
Burde ja Heidi 8kk
PS. Sille joka sitä määräaikasta työjuttua miettii (sori kun en millään muista nikkiä vaikka kuin pinnistelen ja oon liian laiska selaamaan takas päin että tarkistaisin)... Mä kyl alkaisin hyvällä omalla tunnolla yrittää. Eihän se oo ku yks työpaikka, etkä sä ketään petä - sehän olis vaan hienoo jos tärppäis ja uuden pikku ihmisen alun takia jäisit töistä pois. :)
määräaikaista työpaikkaa ja mahdollista uutta raskautta...:)
Joo, itekki oon alkanut ajatella niin, etten ota minkäänlaista stressiä asiasta.
Meillä imetys on päättynyt, mutta menkkoja vielä odotellaan.Viikonloppunakin oli vähän välilä semmonen olo, että ne alkaa hetkellä millä hyvänsä. Vielä ei kuitenkaan näy. Minä teen myös niin, etten testaile yhtään, ennenkui on semmoset oireet, että tosiaan voisin olla raskaana.
haaveillaan pikku kakkosesta! Juuri tulin neuvolasta, luovuin ilomielin hormonikierukasta.. Esikoinen on jo melkein kuusi vuotias, joten kuumeilua on riittänyt jo piiiiiiitkään!;)
Mua kehoitettiin syömään foolihappoa ennen raskaaksi tuloa ja sitten 3kk plussaamisen jälkeen. Onko tämä joku uusi juttu, kun ei sillon ekaa odottaessani mitään foolihapoista puhuttu..
Tässä kuussa ois sitten tarkotus alotella kakkosen yritystä...Ja muhun onkin iskenyt hirvee paniikki. :/ Päässä pyörii vaán, että miten sitä sitten kahden kanssa jaksais ja miten jaksais edes sen raskaanaolon...Hullua kun olen niin odottanut tätä. Ehkä nämä pohdiskelut kuuluu asiaan.
Vielä ei ole menkat tässä kuussa alkanut, joten vielä on aikaa miettiä, josko sittenkään aloitamme....Ei kyllä mä sen vauvan haluan. Taisin mä sitä paitsi ekalla kerrallakin jännittää. :)
ihan järkyttävän kova vauvakuume!!!:D Se on pakko myöntää...
Toivon todella, etteivät menkat alkaisi ollenkaan (edellisen kerran olleet joulukuussa v. 2005), vaan tulisin " suoraan" uudestaan raskaaksi.
Enä ei tippaakaan huoleta määräaikainen työsuhde ja tietoisuus siitä, että mahdollisen raskautumisen myötä joutuisin lopettamaan työn aiemmin.
Lapsemme nukkuu parhaillaan päiväunia ja minä odottelen miestä kotiin toivomuksena päästä vällyjen väliin...
Caarina: Mulla on vähän sama kun sullakin. Mietityttää se, että miten sitte jaksais ja pärjäis kahden lapsen kanssa... tai raskaana ja esikoisen kanssa. Vaikka toisaalta on vauvakuume ja toivoo, että tulis raskaaks, ni välillä tulee semmonen pieni paniikki tuntemus ja miettii että haluaako sittenkään. :D
Oon mä kyl miettiny niin, että sit jos tuntuu, että on väsyksissä, ni sit vaan pyytää hoitoapua jne. Ja noin yleisesti ottaen muuten, ni onhan muutki pärjänny, ni miks en mäkin. =)
Mut siis kaippa toi pieni paniikki tai kauhistuminen on ihan normaalia. Semmostahan se oli sillon esikoista toivoessa ja odottaessakin... sitä ei vaan muista enää. ;)
Burde ja Heidi 8kk
Meilläkin olisi kakkonen toiveissa. Onhan tässä jo ehditty harkita, esikoinen on syyskuussa jo 3v! Ei vaan ole tullut minkäänlaista vauvakuumetta aikaisemmin... kun on ollut tuo yksi ihana " vauva" kotona :) Nytkään ei vielä pahasti kolota, mutta eihän sitä nyt kauhean isoa ikäeroa lapsille halua (vaikka onhan tuo jo nyt vähän liian iso, 3,5 vuotta tulee väkisinkin). Pari muutakin syytä ajoitukseen löytyy: opiskelut on nyt hoidettu pois riivaamasta ja vakkarityössä oon ehtinyt olla sen verran, että ei enää yhtään hävettäisi kertoa mahdollisesta raskaudesta. Samoin jouduin lopettamaan pillerit lopullisesti migreenikohtausten takia.
Eli aika paljon järkisyitä, ei niinkään vielä vauvakuumetta. Ehkäpä se kuume sieltä hiljalleen nousee. Ja toivottavasti tärppäis nopsaan meillä kaikilla! Esikoista meillä yritettiin viitisen kuukautta... Pillerit lopetin siis juuri viikonloppuna, ja nyt odotellaan menkkojen loppumista :)
-alma
(onkohan täällä ketään vanhoja tuttuja? -> tuskinpa enää...)
tänään jätin pilleri pois. en edes jaksanut syödä liuskaa ihan loppuun saakka jäi pari pilleriä ottamatta. Nyt menkkoja odotellaan ja sitten pääsee yrittämään :) :) :). Eilen kävin jo ostamassa raskatta yrittävillä/raskaana oleville tarkoitettuja vitamiinejä. käyttääkö kukaan sellaisia? Mulla on nyt ne uudet eli olisko ollu nimeltä Raskaus vitamiini. Tosiaan mieskin eilen myöntyi ajatukselle että alettas yrittään :),. Jotenki nyt tuntuu että suhdekkin menee paremmin kun on annettu lapselle lupa tulla.. Mukavaa yrittämistä kaikille..
Niin juu mulle seuraava mahdollinen ovulaatio olis 3.7 :) eli jos heti tärppää niin la olis marraskuun lopussa :)
Mariatar84
maaliskuun lopussa tietenkin! eikä marraskuun kuten äsken sanoin... ;)
Niin me päätettiin, aletaan yrittämään - harjoituksen puutteesta meitä ei ainakaan voi moittia ;))))) Tuossa juhannuksen pyhinä olis ensimmäisen OoVeen aika...saa nähdä olenko vielä yhtä " herkillä" kun esikoista tehdessä...neiti kun menee jo syksyllä kouluun :))
Mutta...sitä mä vain mietin, kun tässä kesää pukkaa ja lämpimiä kesäiltoja... että kuinka tarkasti te muut yrittäjät otatte tuon alkoholipitoisen juoman nauttimisen sinä aikana, kun ei voi olla varma onko napannut... ? Tuskimpa nyt ihan saunaillan siideri tai olut haittaa...
Mä en yhtään hoksaa, mihin noista " pinoista" mä sitten kuuluisin - mutta päätin aloittaa tän tsättäilyni täältä :) Enpä ole mihkään ennen kirjoitellutkaan ;)))
Oiken isosti tärppejä kaikille meille Yrittäjille :))
Minä en aijo rajoittaa alkoholin käyttöä ennen kun testi näyttää plussaa.. En paljoa juo kumminkaan niin en usko että vahinkoa saa aikaseks.. Huomenna pääsis juhlimaan kaverin polttareita, ja aion bilettää kyllä kunnolla. Jos nyt tulen raskaaksi niin se jotenkin kummasti rajoittaa tuota harrastusta... On kyllä ihanaa kun on kesä.
mariatar84
Minäkään en aio rajoittaa käyttöä, ennen kuin plussa on saatu testiin. Mitäs sitä suotta kiusaamaan itseä, jos kerran ei ole varma raskaudesta....;) Mulle ainakin siideri maistuu näin kesäaikaan, vaikken todellakaan ole mikään hirmuinen alkoholinkäyttäjä.
Tulispa vaan ne menkat. Mikomat kun eivät ole vieläkään alkaneet, vaikka imetys loppui jo 3 viikkoa sitten...:(
Aletaan yrittämään kakkosta nyt kun saa just meneillään olevat kuukautiset alta pois. Esikoinen nyt 1v 7kk.
Olen kans kovasti miettinyt tuota, että mitenkähän sit pärjään uhmaikäisen esikoisen kans raskaanaollessani.. Saati sitten kahden pienen kanssa! Mutta niinhän nuo ovat muutkin pärjänneet ja kyllä niitä plussia on paaaljon enemmän kuin negoja ;)
Jännä miten sitä on alkanut katseleen raskaanaolevien vatsoja nyt kun aletaan ihan tietoisesti yrittämään! Ihan vatsanpohjasta aina vihlaisee ja miettii et toivottavasti on kohta itselläkin iso masu! On kait sitä vähän höperö.. :D
mä päätin eilen ihan huvikseni tehdä raskaustestin, kun menkkoja ei tosiaan ole kuulunut, vaikka imetys loppui n. kuukausi sitten. Ostin apteekista Aconin testin. Siihen paukahti heti KAKSI VIIVAA!!!
olin kyllä aikalailla ihmeissäni ja ehkä vähän järkyttynytkin...Nyt odottelen, että pääsisin soittamaan neuvolaan puhelinajalla.
Ajatukset harhailee siellä sun täällä, mutta jalat maassa yritän olla. Onhan sekin mahdollista, että tämä on joku kohdunulkopuolinen.
Mahtava homma. saahan sitä sillon niitä menkkoja odotellakkin :). Jospa sielä neuvolassa kaikki olis kuminkin hyvin!
mariatar80
felicia80:
mä päätin eilen ihan huvikseni tehdä raskaustestin, kun menkkoja ei tosiaan ole kuulunut, vaikka imetys loppui n. kuukausi sitten. Ostin apteekista Aconin testin. Siihen paukahti heti KAKSI VIIVAA!!!
olin kyllä aikalailla ihmeissäni ja ehkä vähän järkyttynytkin...Nyt odottelen, että pääsisin soittamaan neuvolaan puhelinajalla.
Ajatukset harhailee siellä sun täällä, mutta jalat maassa yritän olla. Onhan sekin mahdollista, että tämä on joku kohdunulkopuolinen.
Näinkin voi siis käydä... :) Hurjasti onnea matkaan!
teille kaikille ihanista onnitteluista!!!:)
Ens viikolla pääsen neuvolakäynnille. Hauskaa mennä taas sinne äitiysneuvolan puolelle, kun justhan mä syksyllä siirryin lastenneuvolaan:)
Pidän teidät kyllä sit ajan tasalla, kun kuulen lisää.
Heippa kaikille ja hauskaa juhannusta!
Heippa kaikille taasen!
Tässä mietin, että te joilla kk ei ole vielä alkaneet imetyksen tms. takia niin testaatteko jonkun tietyn ajan välein oletteko raskaana vai odotteletteko vain oireita? Mulla kun on se huono puoli, että taidan kehitellä ne oireet omassa päässäni :D pitäs varmaan testata.. Mutta miten nopsaan hormoni näkyy tavis testeillä hedelmöittymisen jälkeen, 2 viikkoa?
-Sanna