Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinteytyskuukausi, TULE MUKAAN!

13.05.2007 |

Moikka!

Nyt on sellainen olo, että tarvitsen hyvän rutistuksen tässä " kroppa kuntoon" -projektissa ennen kesää. Tänään on maistunut äitienpäiväkakut ja muut herkut, joten ryhtiliike tulee oikein hyvään paikkaan.

Ottaisin mielläni kavereita mukaan tähän 4 viikon kiinteytysprojektiin. Jokainen voi toki edetä tavallaan, mutta minulla on tavoitteena seuraavan kuukauden aikana harrastaa 4 krt/viikossa liikuntaa. Ruokailu kevyttä ja terveellistä ja herkkupäivä kerran viikossa. Tavoitteena olisi parin kilon pudotus, mutta ennen kaikkea kevyempi olo.

Huomenna starttaa kiinteytyskuukausi ja tulokset katsotaan 11.6. Raportoidaan porukalla toisillemme edistystä muutaman kerran viikossa, tsempataan ja kannustetaan. Viime syksynä pudotin tämän palstan avulla 10 kg, joten vertaistuki toimii ihan oikeasti!

KUKA LÄHTEE MUKAAN!?!

-Diina-

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samat fiilikset nimittäin.

Hieman olen jo ryhdistäytynyt liikuntahommissa, mutta ruokailutottumuksia on taas syytä tarkistaa.

Kuten sinäkin, pudotin viime vuonna reilut 10 kiloa - ja apunani oli tämä palsta! Takapakkia on tullut vain pari kolme kiloa. Sinänsä olen tilanteeseen tyytyväinen, mutta elämäntapojani saisin kyllä kohentaa. Sekä liikunta- ja ruokapuolella.

Muita innokkaita!? Kirjoitellaan taas

Pippandii

Vierailija
2/22 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariin pinoon olen täällä muutenkin kirjoitellut, mutta nyt on vähän motivaatio karkuteillä. Joten jospa teidän seurasta saisin minäkin lisätsemppiä. Vuoden alusta on pudonnut paino reilut viisi kiloa minulla, ja vyötäröltä lähtenyt peräti 7 cm. Nyt mitat 79 cm ja 67-68 kg. Oma tavoiteeni olkoon 11.6. mennessä 66 kg, ja toivottavasti myös vyötärö kapenisi pari senttiä. Liikuntaa ihan vähintään tuo 4 kertaa viikossa, mutta mieluummin joka päivä tai ainakin kuutena päivänä. Ja vatsa- ja selkäjumppaa joka toinen päivä, koska se meinaa nyt aina unohtua. Tulen ensi viikolla joku päivä kertomaan, miten on mennyt, jos otatte minut mukaan porukkaan. Liikuntani on vaunulenkkejä, pihatöitä ja juoksulenkkejä 1-3 kertaa viikossa, riippuen lapsenvahtitilanteesta=)

Marja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin myös mukaan :) Kiinteytys ja sen mukanaan tuoma muutaman kilon painonpudotus on just se mitä haen.

Itse olen laihduttanut itsekseni kesäkuun jälkeen (poika syntyi 4.6.06)

kaikki raskauskiloni ja pari extraa, yhteensä 22,6kg. Siitä olen ylpeä!

Mutta tuohon kiinteytymiseen nyt olis tsemppiporukka paikallaan.

Painoni tällä hetkellä on siis 61,5kg ja haaveena olisi vitosella alkava luku, 59,9kg riittää :) Jos kuitenkin onnistuisin rasvaa korvaamaan lihaksella, niin paino saa pysyä kyllä nykyisissäkin, jopa hieman nousta.

Tänään olen menossa vatsa-selkä jumppaan ja venyttelytunnille, hiukan kevyempää kun lauantaina oli cycling ja sunnuntaina bodypump.

Lisäksi saan tänään henkilökohtaisen kunto-ohjelman (sali/ravinto), jota olisi sitten tarkoitus alkaa noudattaa myöskin.

Listaan tähän vielä strategiset mitat, jotta nähdään sitten saako niihin tiukalla tsempillä kuukaudessa muutosta...

Rinta 90cm(tää jos pienenee, niin se on surullista :))

Vyötärö 72cm

Lantio 95cm

Reidet o56/v55,5

Paino 61,5kg

Vierailija
4/22 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Pippandii, Marja08 ja Omppu2006! Hienoa, että löytyi heti tsemppikavereita! Lisääkin toki joukkoon mahtuu.

Tänään on siis kiinteytyskuukauden ensimmäinen päivä. Näytti siltä, että meillä kaikilla on suunnilleen samat tavoitteet, joten voidaan tukea toinen toisiamme loistavasti.

Oma vaaka näytti tänä aamuna 65,8 kg. Tavoite voisi olla tämän kuukauden aikana 3 kg pudotus eli toivottavasti tilanne 11.6 näyttää 62,8. Tavoite on ollut tuonne 60 kiloon paino saada, mutta nämä viimeiset viisi kiloa on tunnetusti ne vaikeimmat.

Mites teillä muilla, onko teillä herkku/karkkipäivää? Minä ajattelin sopia itseni kanssa sen yhden herkkupäivän viikossa, lauantain. Silloin pahalla repsahtamisen hetkellä voi sinnitellä sinne viikonloppuun ja herkutella vähän. Jos mitään herkkuhetkeä ei olisi näköpiirissä 4 viikkoon, niin silloin heikkona hetkenä saattaa katketa kamelin selkä ;)

Tsemppiä meille kaikille ekaan viikkoon!

-Diina-

Vierailija
5/22 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen täysin riippuvainen sokerista, se on todella huolestuttavaa :/

Mä osaan syödä suurinpiirtein hyvin ja terveellisesti, mutta... Vaikka kuinka tasaan verensokeria pitkin päivää pienillä aterioilla jne.. Niin illalla se hemputin pakollinen jätski tms on pakko saada.

Mulla on siis kyse psykologisesta riippuvuudesta! Mun ei ees suu napsaa sen jätskin mausta, mutta aivoista vaan lähtee se viesti...

Mä ajattelin yrittää sokerittomalla linjalla nyt tuonne 4.6 asti, jolloin on poikani 1vee juhla. Silloin saan syödä vähän herkkuja ja sitten taas sokru pannaan. Luulen että oon ihmisenä niin on/off, että totaalikieltäytyminen on se minun keinoni.

Tätä voisi myös pitää ihmiskokeena, eli paljonko on näillä elämäntavoilla ja sokerikieltäytymisellä mahdollista pudottaa painoa. Uskoisin sen viimeisen parin kilon olevan juuri noissa sokereissa!

Vierailija
6/22 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pituus 166

paino 71(kohta 2v sitten, pojan syntymän jälkeen 84)

vyötärö 80

lantio 104

reidet 61/62

toivoisin 4 viikon aikana kiinteyttäväni reisiä ja lantiokin saisi pienentyä, vyötärö myös:)

painoa jos saisi 2-3kg tänä aikana pois nii se olisi jo suuri motivaatiolisä tähän pitkäkestoiseen urakkaan:))

ollaanhan ahkerasti mukana:)

liikuntana mulla kävely, pyöräily ja steppaus näin kesän kynnyksellä. ohjatut jumpat oli talvella ja keväällä mutta nyt ne loppuu joten muuta on keksittävä:)

Vierailija
7/22 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nukkumassa ja minä teen töitä koneella: hetkeksi teidän pariinne!!

Elikäs. Pituutta on 175cm ja elopaino (eilen illalla) 74,9kg. Niin ja siis se 10 kiloa on jo pudotettu... silti tuota riittää. Minulla oli joskus mittanauhakin, mutta olen tosi huono mittailemaan reisiäni ja pojat veivät mitan leikkeihinsä.

Tavoitteenani on saavuttaa 70kg, mutta ei missään nimessä tämän kuukauden aikana. Vaikka kahden tai kolmen... Mutta tässä kuussa tavoittelen liikunnallisempaa elämää ja terveempiä valintoja ruokapöytään, mikä tarkoittaa sitä, että syön vähemmän makeaa ja ylipäätään vähemmän mitä tahansa ;))

Lapset ovat 4,5v. ja 2v., ja mies välillä iltavuorossa (kuten nytkin), joten aina ei pääse liikkumaan vaikka haluaisikin. Nyt on ajankäyttöä tarkistettu ja tämän viikon suunnitelmat kuulostavat tältä:

tiistaina spinning, keskiviikkona salille ja perjantaina jumppaa/salille. Karkkia ei tällä viikolla ollenkaan, mutta perjantaina syön hieman paremmin työporukan kanssa.

Edellisten ohella paljon hyötyliikuntaa ja pyöräilyä lasten kanssa.

Vierailija
8/22 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu olen jo parin kuukauden aikana saanut 5 kiloa pois ja matkaa viel ois se sama määrä. Kiinteytystä myös kaivataan. Mitat nyt pituus 165,5cm paino 63kg vy:78cm. Joten eikun tsempataan toisiamme.

Vierailija
9/22 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli pituus siis 167,5cm eikä tuo ilmoittamani 165,5cm. eli siis pari settiä lisää:)

Vierailija
10/22 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että porukka kasvaa!

Eka kiinteytyspäivä takana ja heti tuntuu paljon kiinteämmältä :D Ainakin henkisesti... No, vitsi vitsinä, mutta nyt on hyvä tsemppi päällä.

Eilen kävin jumpalla ja tänään olisi bodypump-tunti iltapäivällä. Yritän saada se 2 krt/ kovasykkeistä jumppaa ja 2 krt/ kihaskuntoa. Evääksi tein kevyttä kanakeittoa.

Mitkä ovat teidän lempikevytruokia? Minä olen keittojen ystävä ja salaatitkin maistuvat, mutta uusia reseptejä olisi kiva saada niin tulisi tarvittavaa vaihtelua ruokavalioon.

Hyvä me kaikki!

-Diina-

Vierailija
11/22 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin, että " Hienoa, että porukka kasvaa!" Toivon tietysti, että joukkomme kasvaa mutta jokainen meistä pienenee...

Vierailija
12/22 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin alkoi tämä lupaus ihan mukavasti. eli eilen kävin tunnin mittaisen pyörälenkin, olin kyllä kuolla matkalle, oli niin kova tuuli, mutta hengissä selvisin. 14kilometriä. että jos sais reidet vähän kyytiä.

tänään tuli postissa jonkun lehden kaupanpäällinen, hyppynaru joka kertoo hypityn ajan, kalorit jne. saas nähdä millon kehtaa lähtä hyppelemään pihalle, joskus yömyöhällä:))

stepperi pitäis seuraavaksi kaivaa varastosta esille, se on kyllä tehokas laite mutta lasten läsnäollessa hiukan hankala stepata:)

mulla tällä viikolla työt aikas iltapainotteisia joten lenkille ei ehdi mutta jos hyötyliikunta ja töissä vähäinen syöminen auttais. ajattelin töihin hommatma nutrilett patukoita kun siellä aina niin kiire että jos korvais toisinaan aterian sillä.

mutta nyt pyykkishow alkaa. pidetään tsemppi päällä, eikä unohdeta vertaistukea, eli tätä palstaa:)))))

joo ja porukka kasvaa ja toivottavasti pienentyy;DD

Vierailija
13/22 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei tosiaankaan ole alkanut hyvin, ja siitä saan kyllä ihan enimmäkseen syyttää itseäni. Nyt päätin kuitenkin ottaa itseäni nisakasta kiinni, koska en ole teitä muita kuin kaksi päivää jäljessä, joten mitään ei ole varmasti vielä menetetty. Tämä repsahtelu johtuu siitä, että olen viimeisen viikon, parin aikana nukkunut liian vähän ja huonosti. Lisäksi eilen en päässyt lenkille, kun olisi pitänyt ottaa molemmat lapset mukaan, eikä siitä ois tullu mitään. Ja kaiken lisäksi nyt sataa kaatamalla, mikä ei oikein edistä tuota liikuntapuolta, kun lähinnä harrastukseni ovat ulkoilua vaativia. Mutta viimeistään huomenna on toivottavasti parempi ääni kellossa. Ehkä auttaa, kun tulin tänne teille kertomaan. En varmaan viitsi enää tällä viikolla toista kertaa tulla kertomaan repsahduksista.

Herkuista sen verran, että muuten pystyn kyllä pysymään kohtuudessa, mutta karkkien kanssa minun on parempi olla ihan ehdoton. Muuten jään jotenkin koukkuun, eli jos syön tänään, niin täytyy saada myös huomenna. Eli eilen söin suklaata ja tänään irtokarkkeja. Mutta nyt ei sitten enää yhtään karkkia neljään viikkoon!

Otan tässä joku päivä enemmänkin mittoja kuin vain tuon vyötärön, niin tiedän minäkin sitten neljän viikon päästä tarkemmin, onko mitään edistystä tapahtunut.

Marja

Vierailija
14/22 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on viikko alkanut, fiilikset ainakin on korkealla.

Tiistaina kävin hyppytunnilla spinningissä (30 min) ja tänään vedin crosstrainerilla ja kuntosalilla reilun tunnin. Huomenna pitkähkö helatorstaikävely sauvojen kanssa ja perjantaina vielä jumppaan tai salille.

Liikuntapäätöksiäni helpotti se, että olin teille kertonut alustavan viikkosuunnitelman. Tiistaina nimittäin hetken jo ajattelin, miten mukava olisi viettää vapaa tunti vaikka kahvikupposen äärellä rauhoitten. Jotenkin sitten tuntui, että on pakko mennä, kun kerran on tullut luvattua... ;)) Ryhmäkuri siis toimii.

Ruokavalioon enemmän kasviksia. Eilen mussutin porkkanoita ja tänään unohdin p-pussin sitten kauppaan. Jospa jotain kasviksia löytyisi huomisellekin.

Aloitamme sitten aina maanantaina uuden viikon ja uudet kujeet?!

Terveisin, Pippandii

Vierailija
15/22 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo oikein hyvä tsemppi päällä ekalla viikolla!

Tiiku: Mahtavalta kuulostaa sun aloitus, olet ollut ahkera! Pyöräily on just tosi hyvää rasvanpolttoliikuntaa, kun tekee hieman pidempiä lenkkejä maltillisella sykkeellä. Kyllä saa reidet ja peppu kyytiä!

Marja08: Tsemppiä sinne kovasti! Alkuhan se yleensä hankalinta on, sitten kun pääsee hyvään rytmiin kiinni niin ei haluakaan lopettaa. Ja nyt sitten jää ne herkut sinne hyllylle, niin ei tarvitse meille raportoida repsahduksista ;) Täällähän varmaan saa positiivisesti komennella kavereita pysymään oikealla polulla, vai mitä? Hyvin se menee!

Pippandii: Sulla on kanssa tosi hyvä tahti urheilussa päällä. Kiinteytymisessä se onkin tärkeää, että muistaa lähteä myös liikkeelle. Hyvä Pippandii!

Oma Napa: Meinasin pudota aamulla vaa´alta kun painoa on tippunut maanantaiaamusta 1,8 kg! Tietenkin se tarkoittaa sitä, että nesteet on lähtenyt liiikkeelle, mutta hyvä niin. Olenkin ollut aika tiukalla linjalla, joka päivä liikuntaa eikä mitään herkkuja. Ruoat olen pitänyt kevyinä, mutta en silti millään nälkäkuurilla ole.

Voisi tosiaan ensi maanantaina laittaa alkuun uuden pinon ja sitten päivitellä painonpudotukset/senttikutistukset/fiilikset. Voisin yrittää viikonloppuna rustata meille sellaisen pienen esittelypinon kaikista kiinteytyskuukausilaisista, jos vain ehdin ja muistan. Olisiko ok?

Mukavaa helatorstaita ja keveää viikonjatkoa!

-Diina-

Vierailija
16/22 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan loistopudotus sulla!!!!

ja joku joka ehtii liikkua monta kertaa viikossa, hatun nosto sulle, hiukan kateellinen olen, meillä nimittäin jo arki niin kiireistä että mun lenkkeilyaika alkaa vasta 19-20 ja nekin vain vapaalla ja aamuvuoroissa joten hyötyliikunta ja ruokailupuoli ja kotijumpat on varmaan mun jutut nyt....mutta yritän kyllä parrhaani että jotain tapahtuu:))

mutta siis maanantaina katsotaan onko mitään tapahtunut:)edes painossa, jos ei vielä muuten:)

ja -diina- se yhteenveto olis hyvä idis!!jos vain ehdit.

Vierailija
17/22 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Diinalle kannustuksesta, kyllä minua ainakin saa potkia.

Eilinen ja tämä päivä menivät paremmin. Eilen en ehtinyt kunnolla liikkumaan, vaikka onneksi tämä elämä kahden pienen kanssa on liikkumista ihan koko ajan. Tänään kävin lenkilläkin. Syömisetkin näinä kahtena päivänä ihan kunnossa, ei turhia herkkuja. Huomenna koitain ihan oikeasti päästä illalla ennen saunaa juoksulenkille. Toivottavasti mies olisi myötämielinen.

Päätin että ensi maanantaina otan sitten muitakin mittoja kuin tyon vyötärön.

Marja

Vierailija
18/22 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Jos sallitte tulisi näin mattimyöhänenkin mukaan ryhmäänne! Tällaista olen juuri toivonut eli tsemppiapua tässä pikkupainonpudotuksessa. Itsekseen jaksaa innostua enkä pari päivää ja sitten on taas jääkaapilla.

Luen teidän juttujanne ja yritän päästä juonesta kiinni. Ja hyvältä kuulostaa tuo 11.6. raja, aikaa on vähän joten jotain on saatava aikaan. Sillä itseäni alkoi todella äklöttää 16.5. saunaillassa kun kaikki vaatteet puristaa ja herkkuja vain tulee mässäiltyä.

Mittoja täydentelen vähän myöhemmin (työpaikalla vähän ikävä alkaa mittailemaan...)

pituus 155

paino 55-56

vyötärö

lantio

reidet

Tavoitteena tässä muutaman viikon aikana olisi saada kaksi kiloa pois eli 53-54 kuulostaisi hyvältä (olisi ihanaa kun kesän jälkeen olisin 50 kg, niinkui odotusaikaa ennen). Senttejä saa lähteä kuinka paljon vaan...

Liikuntamuotoina minulla on juoksu, sauvakävely ja kotipunttisali.

Intoa vielä pitäisi saada ja rutkasti! Joten kuulemisiin!

-vauvaksi-

Vierailija
19/22 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meidän perheeseen kuuluu 3 v-taapero ja erittäin urheilullinen isä (harrastuksia viitenä iltana viikossa), eli siinä äiti yrittää taiten löytää omaa vapaa-aikaa... Pääasiassa olen roikkunut tuolla vauvakuume puolella (km 09/06), joten toivoisin tämän senttien jahtailun vievän ajatukset toisaalle...

Aurinkoista viikonloppua ja liikunnallista sellaista!

-vauvaksi-

Vierailija
20/22 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa porukkaan, eiköhän me yhdessä tsempaten saada kiiteytystä aikaan!

Tässä ennen jumpalle lähtöä tulin vielä kurkkaamaan muiden kuulumiset. Sitä oltiin hieman ihmeteltykin, miten joku ehtii liikkumaan monta kertaa viikossa, itse olen siis lähdössä tämän viikon 5. jumppaan.

Mun tilanne on sellainen, että olen eksynyt palstalle juuri tuon Vauvaksin mainitseman vauvakuume -palstan kautta, mutta nyt olen valitettavasti siirtynyt tuonne lapsettomuuspuolelle. Siis sitä esikoista odotetaan ja toivotaan valtavasti, mutta sitä ei ole meille helpoksi tehty. No, odotuksen odottajalla on aikaa jumppailla, jos niitä positiivisia puolia etsitään. Nyt on tilanne sellainen, että ennen ensi syksyä ei meille lapsettomuushoitoja ehditä tekemään (klinikat kesän kiinni), joten on aikaa saada itseään parempaan kuntoon. Porkkanana toimii myös syksyllä häämöttävät häät :)

Tulipas pitkä selostus, mutta pointtina ehkä se, että vaikka ne lapset joskus estääkin liikkumasta, niin muistakaa myös niinä ärsytyksen hetkinä olla superonnellisia omista naperoistanne. Niikuin tietysti olettekin :)

Mukavaa lauantaita, nyt jumpalle!

-Diina-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi